افتتاح بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی جهان با حضور ایران در میلان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
افتتاح بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی جهان با حضور ایران در میلان

شهر میلان میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع دستی جهان با عنوان آرتیجیانا، با حضور ایران شده است.

روز شنبه ۱۰ آذر ماه سال ۹۷، بیست‌ و‌ سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای ایتالیا با عنوان آرتیجیانا، با حضور نمایندگان کشورمان و با حضور هنرمندان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی یکصد کشور از پنج قاره جهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان افتتاح شد.

این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنایع دستی جهان در قلب قاره اروپا است که هر ساله در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی، به‌مدت ۹ روز برپا می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه آرتیجیانا، جمهوری اسلامی ایران در فضایی بالغ بر ۲۴۰ متر مربع با انواع محصولات صادراتی صنایع دستی ایران در رشته‌های قلم‌زنی، فرش، گلیم، پته، ظروف سفالی، صنایع چرم، کیف، خاتم‌ کاری، خراطی هنری روی چوب و سوغات ایرانی حضور دارد.

۲۶ هنرمند در غرفه ایران که کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا کرده است، حضور دارند و به‌صورت زند آثار هنری کنده‌کاری روی چوب ‌و تخم شترمرغ، قلمزنی روی مس و خراطی چوب را خلق می‌کنند.

هنر و فرهنگ ایرانی در قالب حضور گروه موسیقی آیینی سماژین و اجرای موسیقی زنده سنتی به نمایش گذاشته شده که بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه از آن استقبال کرده‌اند.

روز ۱۸ آذر ماه ۹۷، پایان کار نمایشگاه آرتیجیانا ۲۰۱۸ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه