سفر ارزان عراق دوباره برقرار شد

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
سفر ارزان عراق دوباره برقرار شد

گروه‌های ابرار یا سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات عراق همزمان با نام نویسی دور جدید زائران، راه‌اندازی می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی دوباره گروه‌های ابرار یا سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات  عراق همزمان با آغاز نام‌نویسی دور جدید اعزام زائران با قمیت دو برابر قبل خبر داد. گروه ابرار یا سفرهای ارزان‌قیمت که اوایل امسال با قیمت ۹۰۰ هزار تومان برای گروه‌های کم‌درآمد جامعه طراحی و راه‌اندازی شده بود، به دنبال افزایش نرخ ارز متوقف شد.

مرتضی آقایی با اشاره به راه‌اندازی دوباره گروه‌های ابرار (سفرهای ارزان قیمت) گفت:

با توجه به تقاضای زیادی که در استان‌های مختلف برای تشرف در غالب گروه‌های ابرار وجود داشت برای اعزام این گروه‌ها برنامه‌ریزی لازم شد، علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت نسبت به ثبت نام در این کاروان‌ها و فراهم کردن مقدمات تشرف خود اقدام کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه و نحوه سفر زائران کاروان‌های ابرار، تصریح کرد: زائران این کاروان‌ها زمینی اعزام می‌شوند و هزینه سفر در قالب کاروان‌های ابرار در استان‌های مختلف از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان متغیر است.

وی در ادامه با توضیح اینکه کاروان‌های ابرار مانند سایر کاروان‌ها هفت شب در عراق اقامت خواهند داشت که سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی، یک شب در کاظمین است، زیارت سامرا و زیارت حرمین امامین عسگریین را جزو برنامه سفر این کاروان‌ها دانست و هبر از تمام زائران از پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی همه زائران داد.

آقایی همچنین درباره آغاز نام‌نویسی دور جدید اعزام‌ کاروان‌های سازمان حج و زیارت از امروز، گفت:

با توجه به نزدیک شدن بهمن‌ماه، نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در بهمن امسال از شنبه ۸ دی‌ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره یک هزار و ۵۰۰ کاروان از سوی سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شوند، توضیح داد که اعزام‌های زائران عتبات در بهمن‌ها به دو صورت هوایی و زمینی پیش‌بینی شده است که از ساعت ۱۰ صبح فردا ظرفیت‌های کاروان‌ها برای ثبت نام واعزام زائران به عتبات در بهمن‌ماه باز می‌شود. به گفته آقایی، متقاضیان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور یا ثبت نام در سایت atabat org.haj.ir در این دوره از اعزام عتبات نام‌نویسی کنند.

منبع عکس کاور: کجارو

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه