عمان، ویزای ریالی برای ایرانی ها صادر می کند

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
 عمان، ویزای ریالی برای ایرانی ها صادر می کند

عمان امکان صدور ویزای یک ماهه ویزا به ارزش ۲۰ ریال را برای مسافران ایرانی فرودگاه مسقط فراهم کرد.

عمان در فرودگاه مسقط، امکان صدور ویزای فرودگاهی یک ماهه به ارزش ۲۰ ریال معادل ۵۶۰ هزار تومان را برای عموم مسافران ایرانی فراهم کرده است. این اتفاق می‌تواند عمان را به مقصدی جایگزین برای سفرهای تفریحی ایرانیان تبدیل کند.

با آغاز شدن تحریم‌های آمریکا از آبان ماه سال جاری، تلاش به شکل های مختلف برای جلوگیری از دسترسی ایران به ارزهای خارجی شروه شد. این اقادامات سبب چندبرابر شدن قیمت ارزهای خارجی بویژه، دلار، یورو و پوند شد.

به عقیده کارشناسان راهکار مقابله با این مساله، ایجاد پیمان‌های پولی دو جانبه یا چند جانبه برای جلوگیری از فشار تحریم‌های پولی و بانکی غربی است.در همین راستا امروز، هشتم دی ماه، گمرک دو خبر منتشر کرد که یکی مربوط به ویزای فرودگاهی ریالی توسط عمان و دیگری خبر معافیت کامیون‌های ایرانی از پرداخت عوارض ۱۵۰ دلاری ترکمنستان بود.

بر این اساس و بنا بر گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور عمان در فرودگاه مسقط، امکان صدور ویزای فرودگاهی یک ماهه به ارزش ۲۰ ریال معادل ۵۶۰ هزار تومان را برای عموم مسافران ایرانی فراهم کرده است. همچنین ویزای تک سفره عمان به شرط درخواست از سفارت این کشور معادل شش ریال (۱۶۸ هزار تومان) تعیین شده است.

افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشتنه سبب کاهش و حتی توقف بسیاری از سفرهای خارجی تفریحی ایرانی‌ها شده است. در چنین شرایطی و مخصوصا در این فصل سرد، کشور عمان که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای گردشگر ‌پذیر کردن خود انجام داده است، می‌تواند مقصدی جذاب برای ایرانی‌ها باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد، بر اساس گزارش گمرک، رایزن بازرگانی سفارت ایران در ترکمنستان با اشاره به تصمیم عشق‌آباد برای وضع عوارض جدید ۱۵۰ دلاری برای ورود کامیون‌ها به ترکمنستان اعلام کرد که این عوارض مشمول کامیون‌های ایرانی نمی‌شود.

به این ترتیب با اعلام این خبر، شاید عمان به عنوان مقصد جدید تفریحی گردشگران مطرح شود.

منبع عکس کاور: الی گشت

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه