۱۰۰ سالگی هنرستان موسیقی تهران

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش پنجشنبه، ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
۱۰۰ سالگی هنرستان موسیقی تهران

هنرستان موسیقی تهران صد ساله می‌شود ومراسم صد سالگی این هنرستان در ۲۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ستاد خبری پاسداشت «صد سالگی هنرستان موسیقی تهران» اعلام کرد مراسم صد سالگی هنرستان موسیقی در چهار شب و با اجرای فارغ‌التحصیلان ادوار مختلف در تالار وحدت  تهران روی صحنه خواهد رفت. اجراهای فارغ‌التحصیلان ادوار هنرستان موسیقی تهران در روزهای۲۲، ۲۳ و ۲۴ دی ماه پیش‌بینی شده است و آیین پاسداشت صدسالگی نیز درتاریخ ۲۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

هنرستان موسیقی تهران که بسیاری از بزرگان حوزه موسیقی در کشور از فارغ التحصیلان آن هستند، با پشت سرگذاشتن دوره های مختلف و مسیری پرفراز و نشیب وارد صدمین سال تاسیس خود شده است و همین موضوع به برگزاری جلساتی با عنوان «جلسات هم اندیشی صد سالگی هنرستان موسیقی تهران» ختم شد و جزئیات برگزاری این برنامه از دل این جلسات هم اندیشی تصویب و وارد مراحل اجرایی شد.

«سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌تر درباره اهمیت برگزاری این پاسداشت گفته بود:

قدر آموزش و آموزش هنر را چنانکه شایسته است، نشناختیم. تکریم هنرستان یادآور یک تاریخ باشکوه است و گذشته را چراغ راه آینده کردن تنها مسیر با عزتی است که می توان برای رسیدن به آینده‌ای روشن، پیش گرفت. هنر معلمان هنرستان‌ها بسیار اهمیت دارد و سعی می‌شود حق و حقوق معلمان افزایش یابد.

جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی تهران» به همت تعدادی از فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف هنرستان موسیقی تهران و با همکاری و همیاری معاونت هنری وزارت ارشاد، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری و بنیاد رودکی برگزار و جزئیات بیشتر آن به مرور منتشر خواهد شد.

فکر تاسیس مدرسه موسیقی در زمان قاجاریه به در دارالفنون به پیشنهاد آلفرد ژان باتیست لومب فرانسوی در جهت ایجاد موزیک برای ارتش ایجاد شد. در سال ۱۳۱۳ نام مدرسه موسیقی به هنرستان موسیقی تبدیل شد و بعدها آموزش موسیقی در این هنرستان پی گرفته و در دوره های مختلف تا به امروز، فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده تا به صد سالگی رسیده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه