بهترین هتل های جهان؛ تجربه‌ای متفاوت از اقامتی بی نظیر

رضا اردو
رضا اردو چهار شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین هتل های جهان؛ تجربه‌ای متفاوت از اقامتی بی نظیر

فهرست بهترین هتل های جهان، هر سال بر مبنای نظر مسافران و تجربه‌هایی که هتل‌ها برای مهمانان خود رقم می زنند، تغییر می‌کند.

فهرست بهترین هتل‌ های جهان هرساله تغییر می‌کند؛ چون هم رقابت بسیار تنگاتنگی میان هتل‌ها وجود دارد هم نظر مسافران مدام تغییر می‌کند. کمتر هتلی وجود دارد که نام آن هرسال در فهرست بهترین هتل‌های جهان دیده شود. بهترین هتل‌های جهان لزوما گران‌ترین هتل‌ها نیستند؛ گاه هتلی با قیمت معمولی آن‌قدر تجربیات متنوعی برای مهمانانش فراهم می‌کند که به این فهرست راه می‌یابد. در ادامه ۱۵ هتل برتر سال ۲۰۲۳ را با هم مرور می‌کنیم که طبق نظرات مسافران سایت‌های معتبر گردشگری تنظیم شده‌اند.

بهترین هتل های جهان:

هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد (Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet)

  • آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان توفیق‌خان (Tevkifhane)، شماره یک، ۳۴۱۲۲ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: fourseasons
  • اینستاگرام: fssultanahmet@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۱۰۵۰ دلار

طبق نظر حدود ۱۶۵,۰۰۰ خواننده سایت «سفر و فراغت» (travelandleisure)، هتل «فور سیزن استانبول در سلطان احمد» به‌عنوان بهترین هتل جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد در عمارتی متعلق به اوایل قرن بیستم میلادی در مرکز شهر قدیم استانبول در کنار آب‌های دریای مرمره و بسفر قرار دارد. 

هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد

منبع عکس: press.fourseasons

قصر هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد ترکیبی از معماری قدیمی استانبول، مهمان‌نوازی گرم ترکی و امکانات اقامتی مدرن است. این هتل را شرکت انگلیسی «گدارد لیتل‌فر» (Goddard Littlefair) به‌مدت دو سال نوسازی کرد و امروزه یکی از مجلل‌ترین هتل‌ های استانبول به حساب می‌آید.

در نظرسنجی‌ها، هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد به‌عنوان «زیباترین نقطه شهر قدیم» توصیف شده است. جاذبه‌های معروفی همچون مسجد آبی، ایاصوفیه و فواره آلمانی در نزدیکی این هتل قرار دارند. 

هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد یک تیم ۲۰۰ نفره متخصص و باتجربه دارد تا بهترین تجربه را برای مهمانان هتل فراهم کند. ۶۵ اتاق و سوئیت این هتل با چوب و چرم گران‌بها و هنر عثمانی یا فرش‌های ترکی و دیگر منسوجات تزیین شده‌اند. 

پس از نوسازی، گزینه‌های غذاخوری جدید و متنوعی به هتل اضافه شد: رستوران مدرن آناتولیایی به نام «آولو» (Avlu) به‌شکل خیمه‌گاهی در حیاط-باغ هتل که حس خیمه‌های عثمانی را ایجاد می‌کند؛ میز مزه شبانه‌روزی به نام «لینگو لینگو» (Lingo Lingo) و استراحتگاهی به نام «سوریا» (Sureyya) در پشت بام با چشم‌انداز ایاصوفیه.

هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد، شیرینی‌پزی مخصوص خود را دارد و در آن شیرینی‌های فرانسوی و شیرینی‌های ترکی پخته می‌شود. حمام بخار سنتی همراه با ماساژ، آسایش مسافران این هتل را تضمین می‌کند.

هتل فور سیزن استانبول در سلطان احمد انتخابی ایدئال برای مسافرانی است که دنبال هتلی رویایی می‌گردند. مهمانان این هتل در عین حالی که اقامتی آرامش‌بخش و لذت‌بخش را تجربه می‌کنند، بهترین جاذبه‌های استانبول را در چند قدمی خود می‌یابند. 

فور سیزن استانبول سلطان احمد

منبع عکس: americanexpress

هتل مامونیه (Mamounia Hotel)

  • آدرس: مراکش، شهر مراکش، خیابان باب جدید (Bab Jdid) ۴۰۰۴۰ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: mamounia
  • اینستاگرام: lamamouniamarrakech@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۵۰۰ دلار

«مامونیه» هتلی پنج‌ستاره در شهر مراکش و در کشور مراکش است. این هتل روبه‌روی «مسجد الکتبیه» (Kutubiyya Mosque) قرار دارد و یکی از مشهورترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود. سال‌ها مجله معروف «کاند نست تراولر» (Conde Nast Traveler) مامونیه را بهترین هتل جهان نامید.

هتل مأمونیه

منبع عکس: lampoonmagazine

مامونیه قصری قرن هجدهمی است که در سال ۱۹۲۳ میلادی کاربری هتل پیدا کرد. طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، هتل نوسازی شد و رنگ‌های قرمز، زرد و سیاه در طراحی‌اش به کار رفت. هتل مامونیه ۱۳۵ اتاق ۳۰ تا ۴۵ متر مربعی، ۷۱ سوئیت ۵۵ تا ۲۱۲ متر مربعی و همچنین سه حیاط-باغ به نام «ریاض» ۷۰۰ متر مربعی دارد.

هتل مامونیه از لحاظ تعداد بارهایی که جزو بهترین هتل های جهان ثبت شده رکورددار است

ریاض‌های هتل مامونیه هرکدام مجهز به سه حمام، سالن، استخر خصوصی و تراس هستند. رستوران آسیایی به سبک چین قرون‌وسطا یا رستوران ایتالیایی رو به باغ از جمله بخش‌های متنوع و جذاب این هتل هستند. شخصیت‌های معروف متعددی به هتل مامونیه آمده‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به سیاستمداران معروفی چون «شارل دو گل» (Charles de Gaulle)، «وینستون چرچیل» (Winston Churchill)، «فرانکلین روزولت» (Franklin D. Roosevelt)، «نلسون ماندلا» (Nelson Mandela) و «رونالد ریگان» (Ronald Reagan) اشاره کرد.

ریاض هتل مأمونیه

منبع عکس: ihw

همچنین «چارلی چاپلین» (Charlie Chaplin) و «زین‌الدین زیدان» (Zinedine Zidane) نیز در هتل مامونیه اقامت داشته‌اند. در سال ۱۹۳۵، ویسنتون چرچیل در نامه‌ای خطاب به همسرش درباره هتل چنین نوشت:

اینجا مکان شگفت‌انگیزی است و هتل یکی از بهترین هتل‌هایی است که تابه‌حال دیده‌ام.

اتاق هتل مأمونیه

منبع عکس: travellermader

قصر رام‌باغ (Rambagh Palace)

  • آدرس: هند، راجستان، شهر جیپور، رام‌باغ، جاده باوانی سینگ (Bhawani Singh) (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: tajhotels
  • اینستاگرام: rambaghpalace@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۴۶۶ دلار

«قصر رام‌باغ»، از قدیمی‌ ترین هتل های جهان، قبلا محل اقامت حاکم جیپور بود و در هشت کیلومتری خارج از این شهر قرار دارد. اولین بنای آن به‌صورت خانه-باغ در سال ۱۸۳۵ میلادی ساخته شد. در آن زمان دورتادور قصر را جنگل پوشانده بود؛ برای همین، در سال ۱۸۸۷ میلادی آن را به شکارگاه سلطنتی تبدیل کردند.

هتل رام باغ

منبع عکس: the-milliardaire

در قرن بیستم میلادی با اضافه شدن بناهای جدید، قصر رام‌باغ توسعه پیدا کرد و امروزه به‌عنوان هتلی پنج‌ستاره یکی از مجموعه «هتل‌های تاج» (Taj Hotels) است.

اقامت در هتل رام‌باغ مثل تجربه زیستن در قصر تاج محل است

مجموعه هتل‌های تاج یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه هتل‌های آسیا است که در حال حاضر (۲۰۲۳ میلادی) شامل حدود ۱۲۰ هتل در بیش از ۶۰ نقطه هند به‌علاوه ۱۷ هتل بین‌المللی در مالدیو، مالزی، انگلستان، ایالات متحده، بوتان، سریلانکا، آفریقا و غرب آسیا می‌شود.

با اقامت در هتل رام‌باغ با امکانات و خدماتی که در آن فراهم شده است می‌توانید تجربه شاه یا ملکه قصر تاج محل را داشته باشید.

قصر رام باغ

منبع عکس: cntraveler

سوفیتل لجند کاسکو ویخو (Sofitel Legend Casco Viejo)

شهر پاناما هتل‌های مجلل بسیاری دارد؛ اما تعداد اندکی از آن‌ها در بافت قدیم شهر قرار گرفته‌اند. «سوفیتل لجند کاسکو ویخو» درون بنایی تاریخی در محله «کاسکو ویخو» واقع شده است و در عین حال در نزدیکی مناظر گردشگری شهر قرار دارد.

هتل سوفیتل لجند

منبع عکس: sofitel-legend-panama

کاسکو ویخو محوطه‌ای تاریخی است که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. سوفیتل لجند کاسکو ویخو ۱۵۹ اتاق و سوئیت دارد و با امکانات متعدد و متنوع جزو بهترین هتل‌های جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت. از مجلل بودن هتل همین بس که ملکه الیزابت دوم در سفر به پاناما در این هتل اقامت داشت.

ملکه الیزابت و آلبرت اینشتین در هتل سوفیتل لجند اقامت داشتند

همچنین آلبرت اینشتین نیز در سفر به پاناما هتل سوفیتل لجند کاسکو ویخو را برای اقامت انتخاب کرد. سوفیتل لجند محل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های جیمز باند هم بوده است. تزیینات داخل اتاق‌ها به سبک قدیمی طراحی شده است تا با بافت تاریخی پیرامون هتل هماهنگی داشته باشد.

اتاق هتل سوفیتل لجند

منبع عکس: sofitel-legend-casco-viejo

اوزن رزرو بولی فوشی (Ozen Reserve Bolifushi)

هتل «اوزن رزرو بولی فوشی» در نقطه‌ای زیبا و جذاب از جزیره بولی فوشی قرار گرفته است و تجربه هیجان‌انگیزی را برای مسافرانش به ارمغان می‌آورد؛ جزیره‌ای پنهان که محصور در طبیعت سرسبز استوایی، سواحل سفید گسترده و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ است.

اوزن رزرو بولی فوشی

منبع عکس: booking

اوزن رزرو بولی فوشی مناسب‌ترین مکان برای دور شدن از زندگی شلوغ شهری و تجربه مهمان‌نوازی مالدیوی سنتی است. مسافران با قصدهای متنوعی به اوزن رزرو بولی فوشی می‌آیند: از سفرهای عاشقانه گرفته تا گشت‌وگذارهای شادی‌آور خانوادگی.

اوزن رزرو بولی فوشی با توجه به قصد مسافران، فضا را برایشان آماده می‌کنند. این اقامتگاه در فاصله ۳۵ دقیقه‌ای از فرودگاه «ولانا» (Velana) قرار دارد. مسافران با قایق از فرودگاه به این اقامتگاه می‌آیند. اوزن رزرو بولی فوشی ۹۰ ویلای مجلل بر آب و ساحل دارد.

اوزن رزرو

منبع عکس: theozencollection

تمام ویلاها استخر خصوصی با تخت و سکو دارند. مسافر در داخل ویلا خود را غرق در نعمت و فراوانی می‌یابد. هتل اوزن رزرو بولی فوشی به‌محض رسیدن مهمانان برای آن‌ها خدمات عکاسی تدارک می‌بیند و نیازی نیست که فکر کنید چه‌کسی از شما عکس بگیرد. در رستوران‌های این اقامتگاه غذاهای هندی، خاورمیانه‌ای و دریایی سرو می‌شوند.

اتاق هتل اوزن رزرو بولی فوشی

منبع عکس: visitmaldives

بابیلون‌استورن (Babylonstoren)

  • آدرس: آفریقای جنوبی، سیموندیوم (Simondium)، ۷۶۷۰، جاده کلاپموتس (Klapmuts)-سیموندیوم (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: babylonstoren
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۵۲۰ دلار

«بابیلون‌استورن» اصلا شبیه هتل معمولی‌ نیست. برای رسیدن به آن، باید از جاده‌های خاکی و از میان درختان انگور و میوه گذر کرد. در مسیر& تراکتورهای مملو از انگور و هلو می‌بینید. رستوران هتل درون یک گاوداری طراحی شده است.

هتل بابیلون استورن

منبع عکس: beautiful-places.de

اقامتگاه بابیلون‌استورن محصور در کوه‌های «زیمونسبرگ» (Simonsberg) با تاکستان‌ها و بوته‌زارهای معطرش، حس آرامش و آسایش بی‌نظیری به مهمانان می‌دهد. اینجا در واقع یک ملک ۵۰۰ هکتاری متعلق به قرن ۱۷ میلادی بوده که در آن باغی با تنوع بیش از ۳۰۰ گیاه دارویی و خوراکی طراحی شده است.

اتاق هتل سوفیتل لجند

منبع عکس: franschhoek.org.za

بابیلون‌استورن در سال ۲۰۱۰ با ۱۳ کلبه کوچک در کنار باغ افتتاح شد. هر کلبه آشپزخانه شیشه‌ای دارد که مهمانان در آن می‌توانند از محصولات تازه باغ در آشپزی استفاده کنند و کنار آتش از فضای دل‌باز آن لذت ببرند. از بازی گلف گرفته تا دوچرخه‌سواری میان بوته‌زارها و استخر و ماساژ، فرصت تجربه‌های دلپذیر در این اقامتگاه کم نیست. در بابیلون‌استورن همیشه چیزی جذاب برای کشف کردن وجود دارد.

استخر هتل بابیلون استورن

منبع عکس: capetownetc

هتل امفووه لاج (The Bushcamp Company’s Mfuwe Lodge)

  • آدرس: زامبیا، امپیکا (Mpika)،رروستای امفووه (Mfuwe)، پارک ملی ساوت لوانگوا (South Luangwa) (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: bushcampcompany
  • اینستاگرام: bushcampcompany@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۴۸۶ دلار

«هتل امفووه لاج» ۱۸ کلبه کاه‌گلی و سکوی اختصاصی و استخر با چشم‌اندازی از تالاب امفووه دارد؛ اما آنچه واقعا این اقامتگاه را به فهرست بهترین هتل‌های جهان رسانده است، حیات وحش و افرادی است که در آنجا حضور دارند.

اقامتگاه لژ امفووه

منبع عکس: cntraveler

یکی از مسافران اقامتگاه امفووه می‌گوید:

راهنماهای این اقامتگاه خیلی شگفت‌انگیز هستند؛ آن‌ها پارک حیات‌وحش را بهتر از اینکه خانه خودم را بشناسم، می‌شناسند.

اقامتگاه امفووه پیرامون دو تالاب و زیر سایه درختان آبنوس و ماهون قرار گرفته و بهترین جا برای غرق شدن در حیات لوانگا است.

در هتل امفووه لاج ۱۳ اتاق، سه اتاق خانوادگی و دو سوئیت قرار دارد. فاصله اقامتگاه از «فرودگاه امفووه» (Mfuwe Airport) ۴۵ دقیقه است. استخر، چشمه آبگرم، مغازه عتیقه‌‌جات، کتابخانه و استودیوی عکاسی از جمله امکانات این اقامتگاه به شمار می‌رود.

اتاق لژ امفووه

منبع عکس: cntraveler

نومو سان میگل دی آلنده (NUMU, San Miguel de Allende)

  • آدرس: مکزیک، مرکز شهر سان میگل د آلنده ۳۷۷۰۰، نمسیو دیز (Nemesio Diez) ۲۰ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: hyatt
  • اینستاگرام: numusanmiguel@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۳۸۴ دلار

مرکز شهر «سان میگل د آلنده» یک محوطه ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. هتل «نومو» بهترین هتل برای افرادی است که به این شهر می‌روند و می‌خواهند از جاذبه‌های تاریخی و کلیسای جامع شهر دیدن کنند و غذای مکزیکی بخورند.

استخر پشت بام هتل نومو همراه با نوشیدنی‌های دست‌ساز و محلی‌اش بهترین جا برای استراحت است. در هتل نومو می‌توان از معماری اسپانیایی عصر استعمار که هنوز در شهر به‌خوبی باقی مانده است، دیدن کرد. ۴۴ اتاق هتل نومو بالکن اختصاصی رو به باغ خصوصی هتل و محوطه‌های پیرامون دارند.

استخر هتل نومو سان میگل

منبع عکس: booking.com

مسافران هتل نومو ترکیبی از سنت محلی و تجمل مدرن را تجربه می‌کنند. باشگاه بدن‌سازی، سالن ماساژ و آبگرم، رستوران با سرآشپزان حرفه‌ای البته از امکانات بدیهی یکی از بهترین هتل‌های جهان است. چیدمان فضا و برخورد کارکنان هتل تجربه‌ای استثنایی و حسی شبیه به ماندن در خانه را در مهمانان ایجاد می‌کند. 

اتاق هتل نومو

منبع عکس: numu-boutique-hotel

آسیلیا جابالی ریج (Asilia Jabali Ridge)

  • آدرس: تانزانیا، پارک ملی رواها ۰۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: asiliaafrica
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۸۰۰ دلار

پارک ملی «رواها» (Ruaha) یکی از گوهرهای نابی است که سافاری‌بازان حرفه‌ای می‌خواهند آن را پیش خودشان نگه دارند. این پارک دومین مسیر صحرایی بزرگ حفاظت‌شده در تانزانیا است. «آسیلیا جابالی ریج» منظره دشت‌های غنی از حیات وحش به‌علاوه رودخانه «مواگوسی» (Mwagusi) را پیش رو دارد.

هتل اسیلیا جابالی ریج

منبع عکس: thenationalnews

اقامتگاه آسیلیا جابالی ریج یکی از زیباترین استخرهای بوته‌ای آفریقا را دارا است. هشت اتاق با معماری مبتکارانه این اقامتگاه طوری طراحی شده که مهمان در حالی که روی ننو لم داده‌ است، می‌تواند گذر فیل‌ها را تماشا کند. بعضی اتاق‌ها هم طوری طراحی شده‌اند که مسافر می‌تواند در میان صخره‌ها آفتاب بگیرد.

امکانات اقامتگاه آسیلیا جابالی ریج در عین سازگاری با محیط زیست، مجلل هم هستند: کرکره‌های سرتاسری از کف تا سقف دیوار را پوشانده‌اند. کرکره‌ها چشم‌انداز را کور نمی‌کنند و در عین حال مانع از ورود نسیم نمی‌شوند. اتاق‌ها زیر سایه شاخه‌ها هستند و با اثاثیه چوبی تزیین شده‌اند.

اتاق هتل اسیلیا جابالی ریج

منبع عکس: cntraveler

اقامتگاه آسیلیا جابالی ریج کاملا درهم‌تنیده با طبیعت است. گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در حیات وحش و دیدن فیل‌ها و زرافه‌ها همراه با کارکنان تانزانیایی که مثل اعضای خانواده با دیگران برخورد می‌کنند، باعث می‌شود تا به‌سختی بتوان از این اقامتگاه دل کند. مسافران اغلب اقامت حداقل سه شب در این اقامتگاه را پیشنهاد می‌کنند.

محوطه اسیلیا جابالی ریج

منبع عکس: purebreaks

والدورف آستوریا کانکون (Waldorf Astoria Cancun)

  • آدرس: مکزیک، شهر کانکون، نزدیک منطقه تولوم (Tulum)، آزادراه فدرال ۳۰۷ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: hilton
  • اینستاگرام: waldorfastoriacancun@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۷۸۱ دلار

«والدورف آستوریا کانکون» مناسب مسافرانی است که به‌دنبال هتل‌های بزرگ و مجلل هستند. این هتل در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از «فرودگاه بین‌المللی کانکون» (Cancun Intenational Airport)، در کنار اقیانوس و در میان درختان حرای سرسبز قرار دارد و کاملا از هیاهوی شهر و جاذبه‌های شلوغ به دور است.

هتل والدورف آستوریا کانکون

منبع عکس: fortune

۱۷۳ اتاق و سوئیت مجلل هتل والدورف آستوریا هرکدام بالکن اختصاصی دارند. چشم‌انداز ۱۰۰ هکتاری ساحل آرامش خاصی به مهمانان می‌دهد. مهمانان همچنین می‌توانند در یکی از ۲۱ سالن حمام و ماساژ هتل خستگی در کنند و در رستوران‌های درجه یک آن خوراک سرآشپزان متبحر را میل کنند.

استخرهای ساحلی، اتاق‌ها با بالکن‌های با نمای پانوراما و سالن حمام و ماساژ با تکنیک فرهنگ مایایی اما با رویکرد مدرن از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود والدورف آستوریا در جمع بهترین هتل‌های جهان قرار گیرد.

اتاق والدورف آستوریا

منبع عکس: travelandleisure

آنداز بالی (Andaz Bali)

  • آدرس: اندونزی، بالی، شهر دنپاسار (Denpasar)، بالی، سانور (Sanur)، دریاچه تامبلینگان (Tamblingan) شماره ۸۹ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: hyatt
  • اینستاگرام: andaz_bali@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۳۵۴ دلار

هتل دوساله «آنداز بالی» بر ساحل «سانور» (Sanur)، در جنوب شرق بالی، قرار دارد. آنداز بالی پیرامون چشم‌انداز طبیعی سرسبزی ساخته شده است. آلاچیق‌ها با سقف کاه‌گلی، تزیینات ظریف چوبی و حیاط‌های اشتراکی همگی طبق شکل دهکده‌های سنتی بالی طراحی شده‌اند.

هتل آنداز بالی

منبع عکس: andaz_bali

۱۴۹ اتاق و سوئیت و ویلای این اقامتگاه در حیاط‌های متعدد پخش شده‌اند و هرکدام ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. آن‌ها یا رو به استخر هستند، یا باغ یا اقیانوس. اتاق‌ها و سوئیت‌ها بالکن بزرگ و امکانات رفاهی مجللی دارند.

باغ خیره‌کننده و ویلاهای ساحلی حریم خصوصی و آرامش بیشتری برای مهمانان فراهم می‌کنند. هتل آنداز بالی در برگزاری مراسم عروسی هم مهارت دارد و مهمانان در این هتل گاه شاهد این‌گونه مراسم هم هستند.

آنداز بالی

منبع عکس: hyatt

هتل کولین دو فرانس (Hotel Colline de France)

  • آدرس: برزیل، گرامادو، ناحیه ۴۰۰، ویگیلانته (Vigilante) (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: collindefrance
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۵۸۰ دلار

هتل «کولین دو فرانس» به‌خاطر محیط جذاب و راحتش معروف است. خدمات اختصاصی این هتل در جنوب برزیل حس اشرافی فرانسوی به مهمانان می‌دهد. ۳۴ سوئیت هتل کولین دو فرانس طراحی منحصربه‌فرد و اسباب و وسایل ظریف و زیبایی دارند.

هتل کولین دو فرانس

منبع عکس: forbes

نقاشی اتاق‌ها دارای ظرایف است و مایه‌های طلایی و نقره‌ای دارد. ملحفه اتاق‌ها از پارچه نخی مصری بافته شده‌اند. به‌علاوه، اتاق‌ها مجهز به دستگاه قهوه‌ساز و تلویزیون هوشمند همراه با شبکه‌های متعدد است. کیفیت صبحانه کولین دو فرانس در مقایسه با هتل‌های دیگر بی‌رقیب است.

همچنین در مرکز سلامت هتل کولین دو فرانس دامنه متنوعی از خدمات ماساژ صورت و بدن ارائه می‌شود. کارکنان این هتل تماما آموزش‌دیده و حرفه‌ای هستند و توجه ویژه‌ای به مهمانان دارند تا مطمئن شوند که تجربه حضور در کولین دو فرانس برای همیشه در ذهنشان باقی می‌ماند.

اتاق هتل کولین دو فرانس

منبع عکس: facebook_hotel_colline_de_france

هتل شانگری-لا (Shangri-La the Shard)

  • آدرس: انگلستان، لندن، خیابان سنت توماس ۳۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: shangri-la
  • اینستاگرام: shangrilalondon@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۱۰۰۰ دلار

هتل «شانگری-لا» بلندترین هتل پایتخت انگلستان است و در یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های جهان قرار دارد. شانگری-لا تنها هتل مجلل پنج‌ ستاره در پل لندن است که ترکیب متضاد سبک مدرن با روح تاریخی منطقه را با هم دارد.

هتل شانگری-لا

منبع عکس: hotel.info

هتل شانگری-لا تمام آنچه مسافر از سفر به لندن انتظار دارد را فراهم می‌کند؛ یعنی ترکیبی از جدید و قدیم، سنت و تاریخ و اصالت همراه با تجدد و نوآوری و فناوری. با آنکه شانگری-لا بلندترین هتل لندن است، آسانسورهای سریع آن اصلا مسافران را منتظر نگاه نمی‌دارند.

کف اتاق‌های هتل پای مهمانان را گرم می‌کند و مهمانان در این هتل در حالی که در وان حمام اتاقشان لم داده‌اند، تمام شهر لندن را زیر پای خود دارند. تلویزیون کارگذاری شده در آینه‌ها طوری است که مهمانان در حال مسواک زدن می‌توانند تلویزیون هم نگاه کنند.

اتاق هتل شانگری-لا

منبع عکس: cntraveler

هتل شانگری-لا در بهترین جای لندن از لحاظ دسترسی به جاذبه‌ها و رستوران‌ها و وسایل نقلیه عمومی قرار دارد. کارکنان هتل به‌قول معروف نمی‌گذارند آب در دل مهمانان تکان بخورد. طبق نظرات کاربران «تریپ‌ادوایزر» (Tripadvisor) هر که در لندن به این هتل رفته است دیگر نمی‌خواهد جای دیگری را امتحان کند.

رستوران هتل شانگری-لا

منبع عکس: opentable

هتل ریتز-کارلتون (Ritz-Carlton)

  • آدرس: چین، هنگ کنگ، شهر کاولون (Kowloon)، خیابان آستین (Austin) ۱، مرکز تجارت جهانی (ICC) (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: ritzcarlton
  • اینستاگرام: ritzcarltonhongkong@
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۶۵۰ دلار

هتل «ریتز-کارلتون» بلندترین هتل پنج‌ستاره هنگ کنگ و از بلندترین هتل‌های جهان است. این هتل در طبقات ۱۰۲ تا ۱۱۸ ساختمان مرکز تجارت جهانی شهر «کاولون» (Kowloon) قرار دارد. مسافران در عرض ۸۰ ثانیه می‌توانند از همکف به بالاترین نقطه هتل برسند.

هتل ریتز کارلتون

منبع عکس: mainlymiles

۳۱۲ اتاق هتل پنج‌ستاره ریتز کارلتون چشم‌انداز جذابی از شهر و بندر دارند. سوئیت شاهانه هتل در طبقه ۱۱۷ قرار دارد و با مساحت ۳۶۶ متر مربع و چشم‌انداز ۲۷۰ درجه‌ای به شهر، تجربه فراموش‌نشدنی‌ای برای مهمانان به ارمغان می‌آورد.

در پشت بام هتل ریتز کارلتون، در ارتفاع حدود ۵۰۰ متری، باشگاه ورزشی کاملا مجهزی به‌علاوه جکوزی در فضای باز و بلندترین استخر جهان در فضای سربسته با صفحه نمایش ۲۸ در هفت متری بر سقفش قرار دارد. در طبقه ۱۰۲، یک رستوران میشلن آماده پذیرایی از مهمانان است و خوراک‌های درجه یک ایتالیایی و چینی عرضه می‌کند.

رستوران هتل ریتز-کارلتون

منبع عکس: loungeandbarhongkong

جی‌دبلیو ماریوت مارکیز (JW Marriott Marquis)

  • آدرس: امارات متحده عربی، دبی، خلیج تجاری، خیابان شیخ زاید (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: marriott
  • حداقل هزینه اقامت برای دو نفر (سال ۲۰۲۳ میلادی): ۱۹۶ دلار

«جی‌دبلیو ماریوت مارکیز» با ۳۵۵ متر ارتفاع از بلندترین هتل‌های دنیا است. ۱۶۰۸ اتاق این هتل در دو برج ۷۲ طبقه‌ای قرار گرفته‌اند. برج‌ها با اقتباس از درخت نخل طراحی شده‌ و به‌صورت متقارن بر یک لژ هفت‌طبقه‌ای سوار شده‌اند. چشم‌انداز هتل به‌سمت برج خلیفه و دریا است.

هتل جی دبلیو ماریوت مارکوئیز

منبع عکس: marriott

در هتل جی‌دبلیو ماریوت مارکیز ۱۴ مکان غذاخوری، یک مرکز تجاری، سالن‌های کنفرانس و اتاق‌های ملاقات، یک سالن بزرگ ضیافت، یک مرکز سلامت به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع، استخر و ورزشگاه وجود دارد.

هتل جی‌دبیلو ماریوت مارکیز دبی دومین هتل بلند دنیا است

هتل جی‌دبلیو ماریوت مارکیز ۱۳۶۴ اتاق مهمان استاندارد، ۲۴۰ سوئیت، چهار «سوئیت شاهانه»، یک تالار ضیافت، یک سالن نمایش، ۱۸ فروشگاه، ۱۹ رستوران و یک مرکز سلامت ماساژ و مراقبت از پوست و بدن دارد. مکان‌های عمومی، نظیر رستوران‌ها و تالار ضیافت در لژ هفت‌طبقه‌ای پایین هتل قرار گرفته‌اند.

رستوران هتل جی دبلیو ماریوت مارکوئیز

منبع عکس: cntraveler

لابی ورودی هتل به‌تنهایی چهار طبقه و رو به خلیج تجاری است. تالار ضیافت هتل با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر ورودی مستقل دارد. با برخورد کارکنان، مهمانان هتل احساس ارزشمندی می‌کنند. هتل جی‌دبلیو ماریوت مارکیز معروف به این است که در آن رویاها به حقیقت می‌پیوندد.

جی دبلیو ماریوت دبی

منبع عکس: timeoutdubai

آیا شما تجربه اقامت در بهترین هتل‌های جهان را دارید؟ اگر امکانش را داشتید، کدام هتل را برای اقامت انتخاب می‌کردید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین هتل های جهان کدامند؟

هتل چهارفصل استانبول، هتل مامونیه، قصر رام‌باغ، سوفیتل لجند کاسکو ویخو، اوزن رزرو بولی فوشی، بابیلون‌استورن، هتل امفووه لاج، نومو سان میگل دی آلنده، آسیلیا جابالی ریج، والدورف آستوریا کانکون، آنداز بالی، هتل کولین دو فرانس، هتل شانگری-لا، هتل ریتز-کارلتون و جی‌دبلیو ماریوت مارکیز

منبع عکس کاور: veranda

مطالب مرتبط:

دیدگاه