فرش های چهارمحال و بختیاری شهرت جهانی دارند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
فرش های چهارمحال و بختیاری شهرت جهانی دارند

استان چهارمحال و بختیاری دارای فرش‌های نفیسی است که اصالت رنگ جهانی داشته و در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.

فرش‌های نفیس استان چهارمحال و بختیاری دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک‌های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می‌شود.

۱۰۰ هزار بافنده فرش در استان چهارمحال و بختیاری بر ۵۰ هزار دار قالی مشغول به کار هستند که سالیانه دویست هزار مترمربع فرش تولید می‌کنند.

علیرضا جیلان، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این‌که هم‌اکنون برای ۳۵ هزار بافنده کارت شناسایی صادر شده است، بیان کرد:

امسال هم ۱۱۸۵ قالی‌باف دارای کارت شناسایی شده‌اند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌که اصالت طرح، دقت در بافت و ثبات رنگ فرش‌های تولیدی این استان شهرت جهانی دارد، ادامه داد:

در این استان بیشتر مردم شهرهای شهرکرد، چالشتر، فارسان، باباحیدر، چلگرد، اردل، سامان، اشکفتک، پیربلوط، ارجنک، وردنجان، فرخشهر، بروجن، بلداجی، فرادنبه، شلمزار و بخش شوراب در هنر صنعت فرش دستباف فعالیت می‌کنند.

به گفته وی طبیعی و گیاهی بودن رنگ‌های فرش استان از بارزترین شاخص‌های فرش استان است، همچنین برخورداری از نقوش اصیل از دیگر مزیت‌های فرش استان محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه