تعطیلی بنادر غرب هرمزگان به دلیل هوای نامناسب جوی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
تعطیلی بنادر غرب هرمزگان به دلیل هوای نامناسب جوی

بندرهای چارک و آفتاب در غرب استان هرمزگان به دلیل نامساعد شدن وضعیت هوا، تا فردا، دوشنبه، سوم دی تعطیل است و در این مدت گردشگران می‌توانند به وسیله  لندینگرافت از چارک به جزیره کیش تردد کنند.

به گفته خداداد پلاشی، معاون عملیات دریایی بنادر غرب هرمزگان، شناورهای سبک و صیادی تا فردا از تردد دریایی در این محدوده خودداری کنند.

وی بیان کرد:

با این وجود در این مدت مسافران و گردشگران می‌توانند از چارک به جزیره کیش به وسیله «لندینگرافت» تردد کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز اعلام کرد که سامانه ناپایدارتر جوی که از اواخر روز جمعه وارد استان شده بود تا آخر وقت امروز یکشنبه خارج می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود که سرعت وزش باد جنوب غربی و شمال غربی در مناطق غربی تنگه هرمز و جزیره‌های خلیج فارس (جنوب و غرب قشم، هنگام، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، سیری، کیش و لاوان) در این مدت، به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

ایشان بیان کرد که از عصر جمعه تا امروز یکشنبه، با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و مواج شدن دریا شناورهای سبک و صیادی و دریانوردان این استان از رفتن به دریا خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:

برای تردد به جزیره‌های خلیج فارس به‌ویژه در بندرهای غربی استان هرمزگان در این مدت تمهیدات لازم صورت گیرد و همچنین کشتی‌های تجاری از تردد به سمت بنادر امارات با توجه به مواج شدن مناطق غربی و جنوبی تنگه هرمز خودداری کنند.

سی‌سی‌پور تصریح کرد که در این مدت در مناطق شرقی و نقاطی از تنگه هرمز نیز افزایش ابرناکی احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته ایشان به تدریج از میزان شدت باد از روز یکشنبه کاسته می‌شود اما همچنان خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

چارک، بندر آفتاب، بندرلنگه و کیش جزو بندرهای غرب هرمزگان هستند که بندر لنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر فعال در غرب هرمزگان می‌باشد.

این بندر افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می‌کند.

بعد از بندر شهید رجایی و باهنر شهرستان بندرلنگه، سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر ۱۵۹ هزار نفر در غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه