جدیدترین پارک میلان: کتابخانه‌ای بسیار زیبا با انبوهی درخت

نوشین زندی سوهانی
نوشین زندی سوهانی یکشنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
جدیدترین پارک میلان: کتابخانه‌ای بسیار زیبا با انبوهی درخت

امروزه در همه شهرهای دنیا کتابخانه‌هایی بزرگ و کوچک وجود دارد که عاشقان مطالعه را به سمت خود جلب می‌کند؛ اما کتابخانه جدید شهر میلان تنها برای جلب دوستداران کتاب نیست، بلکه برای علاقه‌مندان به طبیعت نیز جذاب است.

جدیدترین کتابخانه میلان در محله Porta Nuova در حال بازگشایی است ولی نه از آن نوع کتابخانه‌های معمولی که شما فکر می‌کنید، این یک کتابخانه از درختان است. سومین فضای سبز شهر از نظر مساحت که Biblioteca degli Alberi (کتابخانه درختان) نامیده می‌شود در کنار یک جفت برج مسکونی به نام Bosco Verticale قرار گرفته است. این کتابخانه که توسط یک تیم هلندی به نام Inside-Outside طراحی شده، به‌عنوان نوع جدیدی از پارک‌های عمومی است و جایگاه شهر میلان را به‌عنوان شهر نوآوری‌ها و زندگی سبز و پایدار منحصربه‌فرد می‌کند.

۱

علت نام‌گذاری این پارک، وجود بیش از ۱۳۵ هزار گیاه از ۱۰۰ گونه متفاوت و ۵۰۰ درخت است که در یک الگوی هندسی از راه‌های در‌هم پیچیده‌شده، طراحی شده است. این پارک از زمین‌هایی با شکل‌های نامنظم و بیشه‌‌زارهایی که به‌عنوان محل رویدادها و بازی‌ها استفاده می‌شود، ساخته شده است. پارک دارای طرح اولیه کاملا باز بوده و دری برای مشخص کردن حریمش ندارد. درعوض، مسیرهای دوچرخه و پیاده‌روی دارد که به فضاهای عمومی و مراکز حمل و نقل مثل piazzas Gae Aulenti و piazzas Gae Aulenti متصل می‌شود که این پارک را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز پیاده‌روی شهر تبدیل می‌کند.

۲

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه