زوریخ در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
زوریخ در یک نگاه

شهر زوریخ، به لطف ذخایر طبیعی چون رودخانه و دریاچه، چشم‌اندازی مسحور کننده از کوهستان آلپ پوشیده از برف، خیابان‌های سنگ‌فرش و جاذبه‌های متعدد و دیدنی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را پیشکش گردشگران می‌کند.

زوریخ (Zürich)، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است که در شمال مرکزی سوئیس در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر مهم و زیبای سوئیس امروز به قطب اقتصادی این کشور تبدیل شده است و ۶۵ بانک ملی و بین‌المللی دارد. در ضمن گاهی اوقات از آن به‌عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حال‌آن‌که پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است. زوریخ توانسته لقب مرغوب‌ترین شهر دنیا را از نظر ارزش زندگی به دست بیاورد، به‌طوری که در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان گران‌ترین شهر دنیا شناخته شد.

شهر زوریخ از ۱۲ منطقه یا به آلمانی سوئیسی از ۱۲ حلقه (Kreis) تشکیل شده ‌است. این منطقه‌ها به‌ترتیب از یک تا دوازده نامگذاری شده‌اند. بخش قدیمی شهر زوریخ همان بخش یک است.

زوریخ

زوریخ یکی از توریستی‌ترین نقاط سوئیس است، دلیل این استقبال هم به تفریحات شبانه‌روزی این شهر برمی‌گردد. علاوه بر بخش تاریخی و جذاب، مدرن‌ترین جاذبه‌های دنیا را در زوریخ تجربه خواهید کرد. مراکز فرهنگی معتبر و گالری‌های هنری بی‌نظیر تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های زوریخ برای گردشگران است.

شهر زوریخ پایتخت فرهنگی کشور سوئیس است و به‌عنوان یکی از شهرهای هنرمندپرور قاره‌ی اروپا نیز شناخته می‌شود. از جمله رشته‌های هنری مطرح در سوئیس، موسیقی است و طی سالیان گذشته هنرمندان بسیاری از شهر زوریخ به دنیا معرفی شده‌اند. جالب است بدانید مقر فیفا، سازمان بزرگ و جهانی فوتبال در تمام جهان در زوریخ قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های برتر این شهر، دانشگاه‌های آن است. دانشگاه پلی تکنیک زوریخ از جمله‌ی بهترین و سرآمدترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آید. علاوه بر این، پایتخت شکلات و شیرینی‌های شکلاتی دنیا نیز محسوب می‌شود.

زوریخ

زبان بیشتر سوئیسی‌ها، آلمانی است و بیشتر مردم زوریخ هم به این زبان صحبت می‌کنند، ولی در این میان افرادی با زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی هم دیده می‌شود. گردشگران در زوریخ نگران زبان نیستند، چون تقریبا بیشتر زبان‌های پرکاربرد در این شهر صحبت می‌شود. جمعیت شهر زوریخ ۴۰۲,۷۶۲ نفر، واحد پول،‌ فرانک سوئیس و مذهب اکثریت مردم سوئیس، کاتولیک رومی و پروتستان است.

زوریخ دارای آب و هوای معتدل است و چهار فصل متمایز دارد. در فصل زمستان، دمای هوا به زیر صفر درجه هم می‌رسد و در تابستان، دمای هوای روز تا ۳۰ درجه افزایش می‌یابد. بهترین زمان سفر به زوریخ بین ژوئن و اوت است زمانی که دمای هوا ملایم است و امکان شنا کردن در دریاچه‌ها وجود دارد. البته دمای هوای مناسب در فصل تابستان، آن را به فصل شلوغ گردشگری در زوریخ تبدیل کرده در نتیجه گران‌ترین فصل برای سفر است.

زوریخ

تاکسی در زوریخ گران است و البته استفاده از آن هیچ ضرورتی ندارد، مگر اینکه در شرایط خاصی قرار داشته باشید. در عوض می‌توانید از اتوبوس، قطار و تراموا استفاده کنید و با این کار مقدار زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. با کرایه کردن رایگان دوچرخه و دوچرخه‌سواری در شهر می‌توانید به‌راحتی نقاط مختلف شهر را ببینید. برای اینکه با حال و هوای شهر آشنا شوید و تاریخ آن را یاد بگیرید می‌توانید از تورهای پیاده‌روی رایگان نیز استفاده کنید.

از دیدنی های زوریخ می‌توان به ایرساید سنتر در فرودگاه زوریخ،‌ موزه ملی سوئیس، میدان Burkliplatz،‌ خانه اپرای زوریخ،‌ موزه کونستهاوس زوریخ (موزه هنرهای زیبا)، کلیسای زنان، تالار شهر زوریخ،‌ باغ وحش زوریخ، موزه عروسک زوریخ،‌ کتابخانه مرکزی زوریخ، موزه هاوس کانستراکتیو، رصدخانه اورانیا، مرکز حمام‌ های ترمال و اسپای زوریخ، سالن سینمای خانه هنر پاریس و سالن تئاتر شاوشپیل هاوس زوریخ اشاره کرد که باید در تور زوریخ از آن‌ها دیدن کنید.

برای تهیه سوغاتی می‌توانید اقلامی نظیر چاقوی سوئیسی یا چاقوی ارتش سوئیس، ساعت مچی سوئیسی، ساعت کوکو،‌ موزیک باکس،‌ شکلات و پنیر سوئیس،‌ ماگ و اسباب‌بازی‌های سوئیسی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

گالری عکس‌های زوریخ سوئیس

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه