یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل

عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از دل غارهای ایسلند به گوش سپردن به نجوای مه در دل جنگل‌های فنلاند دعوت می‌کند.

نشنال جئوگرافی در عکس‌های این هفته خود، عکس‌هایی زیبا از یک غارنورد جوان و بسیار شجاع، یک گروه سافاری در پارک سرنگتی، شنا در میان نهنگ‌های عنبر نیمه‌خواب، مه صبحگاهی در اطراف کوه‌های کالیفرنیا، گاوهای مشک و درختان غان در فنلاند را به نمایش می‌گذارد.

غارنورد شجاع

غارنورد شجاع

یک مکتشف جوان خود را برای یک غارنوردی در ایسلند آماده می‌کند. هلن باربارا، عکاس، می‌گوید:

من این عکس را درست پیش از ورودمان به غار گرفتم. او کاملا آماده و بی‌باک بود. اما من چندان مطمئن نبودم.

سافاری در سرنگتی

سافاری در سرنگتی

یک گروه سافاری در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا از کنار چند فیل عبور می‌کنند. تقریبا ۸۰ درصد فیل‌های کشور در این پارک زندگی می‌کنند اما جمعیت آن‌ها بخاطر شکارچیان غیرقانونی که به دنبال عاج هستند در خطر است.

شنای علمی

شنای علمی

این نهنگ‌های عنبر زمانی که به طور کامل عمودی می‌ایستند نیمه‌خواب هستند و تکان می‌خورند. یک فری‌دایور (غواصی که برای غواصی از هیچ امکاناتی استفاده نمی‌کند) بدون استفاده از هیچ امکاناتی برای تنفس، برای تحقیقات علمی به زیر آب می‌رود و بین این نهنگ‌ها شنا می‌‌کند.

مه صبحگاهی

مه صبحگاهی

با استفاده از نوردهی طولانی (long exposure) از مه صبحگاهی اطراف کوه Tamalpais در شهرستان مارین، کالیفرنیا، عکاسی کرده‌اند. این منطقه به طور معمول در ماه‌های تابستان مه‌آلود است، زیرا هوای گرم داخل شهر و هوای سردی که از آب‌ها برمی‌خیزد با هم برخورد می‌کنند.

گاو مشک نیرومند

گاو مشک نیرومند

گاو‌های مشک در پارک ملی Dovrefjell در نروژ هنگام غروب درخشان شده‌اند. سم‌های این پستانداران به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد تا در برف از صخره‌ها بالا روند.

درختان غان

درختان غان

مه در میان درختان غان، در یوئنسو، فنلاند، نجوا می‌کند. این عکس تصویری مناسب برای شهری است که منزلگاه سازمان جنگل اروپایی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه