راه‌ پله‌ای که ۱۶۹ هزار یورو فروخته شد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
راه‌ پله‌ای که ۱۶۹ هزار یورو فروخته شد

قسمتی از راه‌ پله برج ایفل، روز سه‌شنبه در پاریس توسط یک مجموعه‌دار ناشناس از خاورمیانه، به قیمت ۱۶۹ هزار دلار خریداری شد.

به‌دنبال خبر منتشر شده در راستای فروش پله‌های مارپیچی برج ایفل در هفته گذشته، این پله‌ها به حراج گذاشته شده و بخشی از آن‌ها با قیمت ۱۶۹ هزار یورو در پاریس به فروش رسید.

به گزارش رویترز، یک بخش از راه‌ پله اصلی برج ایفل که توسط «گوستاو ایفل» در سال ۱۸۸۹ ساخته شده و پس از نصب آسانسورهای این برج، کارایی خود را از دست داد، پس از حراجی پاریس در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۸، در یک نشست مطبوعاتی به نمایش گذاشته شد.

بخشی از این راه‌ پله مارپیچ اصلی برج ایفل، با قیمت ۱۶۹ هزار یورو (۱۹۰.۸۸۵ دلار)، یعنی سه برابر قیمت تخمین‌زده شده اولیه، در روز سه‌شنبه به فروش رسید. بخش مورد نظر تا پیش از فروش، به‌مدت ۲۰ روز به نمایش گذاشته شده بود.

این بخش از راه‌پله که از یک مجموعه خصوصی از کانادا آورده شده بود، در گذشته به دو طبقه بالای برج ایفل وصل بوده و جزو ۲۴ بخش راه‌پله است که در سال ۱۹۸۳ از برج جدا شده‌اند.

خریدار این راه‌پله، یک مجموعه‌دار ناشناس از خاورمیانه است که این بخش از راه‌پله آهنی ۱۲۹ ساله را با طول ۴/۳ متر، وزن ۹۰۰ کیلوگرم و ۲۵ پله، به دست آورده است.

منبع عکس: Lonely Planet

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه