باشکوه ترین ماراتون های جهان (قسمت اول)

نوشین زندی سوهانی
نوشین زندی سوهانی شنبه، ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
باشکوه ترین ماراتون های جهان (قسمت اول)

ماراتون یکی از انواع دو استقامت است که در مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر برگزار می‌شود. هر ساله حدود ۵۰۰ ماراتون در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

اگر خود را به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در نظر می‌گیرید، با ابهت‌ترین ماراتون‌های دنیا ممکن است برای شما فرح‌بخش باشند. از طرف دیگر، اگر شما انسان خیلی تنبلی باشید، ممکن است ماراتون به نظرتان وحشتناک باشد. افراد در هر جای دنیا که باشند، با این موضوع موافقند که انجام دو ماراتون یکی از کارهای ورزشی بزرگ است. خوشبختانه برای همه افراد ورزشکار در دنیا، تعداد بی‌شماری دو ماراتون برگزار می‌شود و می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. هیچ‌کدام از دوهای ماراتون از نظر موانع، سربالایی‌ها و سختی‌ها شبیه هم نیستند. بعضی از آن‌ها تجربه‌های عالی هستند و شما می‌توانید وقتی پیرتر شدید راجع به آن‌ها برای نوه‌هایتان صحبت کنید. اما بعضی مثل «فراماراتون‌ها» ممکن است طوری باشند که شما آرزوی مرگ کنید! بدون شوخی، بعضی از آن‌ها دیوانگی محض هستند. پس بند کفشهایتان را محکم کنید، با ابهت‌ترین ماراتون‌های دنیا اینجا هستند.

۱. ماراتون جزایر Cayman

1

این ماراتون در جزایر Cayman برگزار می‌شود. نیاز به توضیح بیشتر دارید؟ مسیر این ماراتون یک حلقه ۴۲٫۱۹۵ کیلومتری با مناظر زیبا در ساحل اقیانوس است. هوا گرم و گاهی نیز خنک و فرح‌بخش است و کارهای جالب زیادی وجود دارد که می‌توانید قبل و بعد از مسابقه انجام دهید.       

۲. ماراتون بانکوک

ماراتون بانکوک از میان بسیاری از نقاط مهم و دیدنی فرهنگی و تاریخی در شهر بانکوک عبور می‌کند. اگرچه در طی سال‌های گذشته، مشکلات زیادی در مسیر مسابقه به وجود آمده و حتی تظاهرات باعث ایجاد مشکلاتی در برگزاری این مسابقه شده است. با وجود موانعی که ممکن است وجود داشته باشد دونده ها به این ماراتون تام سوپر ماراتون داده‌اند. 

۳. ماراتون رم

3

اگر شما قصد دارید که دو ماراتون رم را انجام دهید، هم‌زمان دویدن در کنار کولوسئوم و مناظر دیدنی زیبا در شهر بزرگ رم را تجربه خواهید کرد. برای اینکه هیجان آن را به اوج برسانید، هم‌زمان به موسیقی فیلم گلادیاتور هم گوش دهید، تا تجربه حماسی‌تری داشته باشید.

۴. ماراتون جاده بزرگ اقیانوسی

مسیر این ماراتون در سواحل استرالیا در جنوب‌شرقی ملبورن است. نقطه شروع این مسابقه لورن Lourne است و دونده‌ها در طی حرکت به‌سمت پایین و خلیج آپولو Apollo Bay مناظر زیبایی را تجربه خواهند کرد. چه چیزی از این بهتر که در زمان دویدن از دیدن منظره اقیانوس آرام نیز لذت ببرید.

۵. Rock ‘n’ Roll Maratona de Lisboa

چیزی بهتر از ترکیب کردن دو ماراتون و موسیقی راک ان رول وجود ندارد. آهنگ‌های انرزی‌بخش و ضربات تند موسیقی واقعا دور موتور رابالا می‌برد. همه اینها در شهر لیسبون جمع شده‌اند و شما یک ماراتون عالی خواهید داشت که منتظر شما است!

۶. ماراتون بین المللی Big Sur 

6

رانندگی کردن در مسیر بزرگراه شماره ۱ یک منظره بسیار دیدنی است. حالا تصور کنید که شما می‌توانید در یک دو ماراتون به‌مدت و مقدار بیشتری در این منظره غوطه‌ور شوید. بسیار باشکوه خواهد بود. نقطه شروع در Big Sur  و نقطه پایان در Carmel است. شما می‌توانید درخت‌های غول پیکر و کوه‌های اقیانوسی را نیز در مسیر مشاهده کنید.

۷. ماراتون هونولولو

7

اگر به‌دنبال بهانه‌ای برای رفتن به هاوایی هستید، ثبت نام برای ماراتون هونولولو می‌تواند بهانه خوبی باشد. اگر می‌خواهید بدوید و بعد از آن بدن درد شدیدی بگیرید چرا اینکار را در بهشت تجربه نکنید؟ هوای خنک تنفس کنید، حسابی آفتاب بگیرید، هوای شور اقیانوس را بو بکشید و بعد از گذشتن از خط پایان در ساحل استراحت کنید.

 ۸. ماراتون لندن

۸

ماراتون لندن اولین بار در سال ۱۹۸۱ و به‌عنوان یکی از ماراتون‌های مهم دنیا آغاز شد. در این ماراتون از سیستم قرعه‌کشی استفاده می‌شود و دونده های با کیفیت به‌صورت تصادفی برای مسابقه انتخاب می‌شوند.این ماراتون یک مسابقه خیلی معروف است و حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند که شانس شما را برای ورود به مسابقه کم می‌کند.

۹. ماراتون مناطق دور افتاده استرالیا

۹

این یک ماراتون دیگر در استرالیا است ولی به‌جای دویدن در کنار اقیانوس، شما در مناطقی دورافتاده مسابقه می‌دهید. در این ماراتون کیلومترها مناظر زیبا، ماسه‌های قرمز نرم در زیر پاهایتان و سکوت عمیقی را تجربه خواهید کرد.

۱۰. ماراتون Jungfrau

۱۰

این ماراتون در سوئیس انجام می‌شود و به‌عنوان زیباترین ماراتون دنیا اعلام شده است که دونده‌ها را به داخل رشته کوه‌های آلپ می‌برد. البته مسیر این ماراتون شیب تندی به‌سمت خط پایان دارد و شروع آن در ارتفاع ۵۰۰ متری و خط پایان در ارتفاع ۲۵۰۰ متری قرار گرفته است. اگر شما اهل چالش هستید و علاقه‌مند به سفر به آلپ هستید این ماراتون برای شما مناسب است.

۱۱. ماراتون توکیو

۱۱

این ماراتون که در قلب شهر توکیو انجام می‌شود بسیار مشهور و پر رقابت است و تعدادی از بهترین دونده‌های دنیا در آن شرکت می‌کنند. به‌خاطر تعداد زیاد شرکت‌کننده، در زمان انجام این ماراتون خیابان‌های مرکز شهر توکیو بسیار شلوغ هستند.

۱۲. ماراتون بین‌المللی مراکش

۱۲

این ماراتون در مراکش که مسیر آن از کنار برج و باروهای تاریخی قرن دوازدهم با دورنمای کوهستانی عبور می‌کند، منظره بسیار زیبایی را در حین دویدن ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید برای دو ماراتون به آفریقا بروید، این ماراتون بهترین و امن‌ترین ماراتون است. 

۱۳. ماراتون کلیمانجارو

۱۳

این ماراتون که به‌صورت یک ایده کوچک در سال ۲۰۰۲ در تانزانیا آغاز شد، خیلی سریع رشد یافت و به یک ماراتون مشهور بین ورزشکاران دنیا تبدیل شد. به‌دلیل اینکه مکان این ماراتون درست در جنوب خط استوا قرار گرفته و تا بلندترین کوه آفریقا بالا می‌رود، می‌شود گفت که این ماراتون برای تازه‌کارها نیست.

۱۴. ماراتون خورشید نیمه شب

۱۴

ماراتون خورشید نیمه‌شب که همه دونده‌ها را از سراسر جهان به ترومسو در نروژ دعوت می‌کند، یک تجربه لذت‌بخش و باور نکردنی در ناحیه قطب شمال است.

مطالب مرتبط:

منبع list 25

دیدگاه