تور مجازی: ابوظبی؛ پایتخت امارات متحده عربی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
تور مجازی: ابوظبی؛ پایتخت امارات متحده عربی

ابوظبی، بزرگ‌ترین امارت در میان شیخ‌نشین‌های امارات است که تقریبا سه چهارم این کشور را به خود اختصاص داده است؛ پایتخت آن، جزیره‌ای کوچک در ۲۵۰ متری ساحل است که یک پل از ساخته‌های زاها حدید، آن را به کشور امارات متصل می‌کند. 

امارات کشوری بزرگ، پرتکاپو و با شگفتی‌های فراوان است. مردم آن رفتاری دوستانه با مسافران دارند و سطح رفاه زندگی اماراتی‌ها بسیار بالا است. آن‌ها شهرهای باشکوه، ساختمان‌های ساختارشکن بی‌شمار و جزیره‌های مصنوعی شگفت‌انگیزی ساختند و ایمنی و امنیت مسافرانی را که با تور امارات، تور ابوظبی و تور دبی به این کشور سفر می‌کنند، تامین کرده‌اند. در این میان، ابوظبی، مقتدرانه به‌سمت آینده‌ای باعظمت گام برمی‌دارد. ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی است و حس متفاوتی با دبی دارد. اینجا، شهر-جزیره‌ای با خیابان‌هایی نظام‌مند است که هیچ کار آن بدون برنامه نیست. 

ابوظبی

ابوظبی، جزیره‌ای در ساحل شبه‌جزیره‌ی عربستان است که تنها چند صد متر از سرزمین اصلی امارات متحده عربی دورتر است و فاصله‌ی آن با جزایری که دورتادورش را احاطه کرده‌اند، فقط به‌اندازه‌ی یک پل است. هرکدام از این جزیره‌های کوچک به‌شکل یک قطب صنعتی ویژه با اهداف مختلف فرهنگی، تجاری و غیره توسعه یافته‌اند. به خاطر موقعیت سیاسی ابوظبی که پایتخت امارات است، قصرها و موسسات دولتی زیادی در شهر به چشم می‌خورد که همین عامل، توجیه‌کننده‌ی سطح امنیتی بالای شهر است. در حقیقت، در هر لحظه از روز این امکان وجود دارد که شخصیت مهمی سوار بر هلیکوپتر از روی شهر گذر کند. 

گالری عکس‌های ابوظبی

جاذبه‌ی مهم ابوظبی، ترن هوایی فرمولا روسا است که در عرض ۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

ابوظبی پایتخت امارت ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی و همچنین، مرکز فرهنگی، سیاسی، صنعتی و تجاری این کشور خاورمیانه‌ای است. زندگی پرتکاپوی شهری جزیره بیشتر در بخش شمالی آن متمرکز شده است و همه خیابان‌های آن طروی طراحی شده‌اند که در انتها به ساحل کرنیش برسند. کرنیش، خیابان ساحلی هشت کیلومتری ابوظبی با چشم‌اندازی بسیار زیبا است که تقریبا همه هتل‌های ساحلی شهر در این خیابان هستند و مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها، فضاهای بازی برای کودکان و فواره‌های بی‌شماری در آن ساخته شده است.

ساحل کرنیش مفتخر به دریافت جایزه‌ی «بلو فلگ» (Blue Flag) شده که به نقاط گردشگری و تفریحی ساحلی اعطا می‌شود که آب و سایر شرایط رفاهی آن در بالاترین سطح از استانداردها است.

قصر امارات ابوظبی

یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های این خط ساحلی، هتل پنج ستاره و لوکس قصر امارات با ۱۱۴ گنبد درخشان است که شب‌ها رنگ عوض می‌کند. سراسر ساحل یک کیلومتری خصوصی این هتل پر است از باغ‌های سرسبز و مفرح. هتل قصر امارات ۳۹۴ اتاق دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها، ۶۸۰ متر مربع مساحت دارد. لابی هتل به شیوه‌ای ستایش‌برانگیز با استفاده از ۱۳ نوع سنگ مرمر ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و هندی، ۱۰۰۲ عدد لوستر سواروفسکی و سایر اقلام زینتی لوکس تزیین شده است.

گالری عکس‌های ابوظبی

مقاله‌ی مرتبط:

خط ساحلی شهر پوشیده از آسمان‌خراش‌های غول‌پیکری است که عظمت و فرم معماری آن‌ها، سر هر بازدیدکننده‌ای را به تعظیم واداشته است. یکی از معروف‌ترین نمادهای ابوظبی «برج‌های اتحاد» (Etihad Towers)، متشکل از پنج برج است که کوتاه‌ترین آن‌ها ۲۱۷ متر و بلندترین‌شان ۳۰۵ متر ارتفاع دارند و شامل آپارتمان‌های مسکونی لوکس، دفاتر اداری و یکی از هتل‌های گروه هتل‌های لوکس جمیرا به نام Jumeira Etihad Towers هستند.

ابوظبی

با اینکه بیشتر وقت‌ها ابوظبی را با دبی مقایسه می‌کنند، ولی باید بدانید که این جزیره به‌عنوان پایتخت فرهنگی امارات، به‌نوبه‌ی خود از شهرت و تاثیرگذاری بسزایی برخوردار است. موزه لوور ابوظبی، مرکز میراث زاید در منطقه‌ی فرهنگی سعدیات ابوظبی قرار دارند و گوگنهایم ابوظبی (Guggenheim Abu Dhabi)، موزه ملی زاید (Zaeyd National Museum)، مرکز هنرهای نمایشی (Performing Arts Centre) و چند نهاد فرهنگی دیگر هم از پروژه‌های در دست احداث در جزیره‌ی سعدیات هستند که البته هنوز تاریخی برای زمان تکمیل پروژه و آغاز بهره‌برداری از آن‌ها اعلام نشده است. 

مسجد شیخ زاید ابوظبی

مسجد بزرگ شیخ زاید که یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است هم در ابوظبی قرار دارد. این مسجد در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و به افتخار شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات که در همین مسجد مدفون است، به این نام خوانده می‌شود. چهار مناره به ارتفاع ۱۰۷ متر در چهار گوشه‌ی مسجد ساخته شده است. دیوار خارجی مسجد شامل ۸۲ گنبد مرمرین سفید است و کف حیاط آن نیز با سنگ‌های مرمری رنگی فرش شده است. مسجد بزرگ شیخ زاید با مساحتی بیش از ۵۶۲۷ متر مربع، ظرفیتی برابر با ۴۰ هزار نمازگزار دارد.

ابوظبی

آنچه که اماراتی‌ها را شهره‌ی عالم کرده، عشق آن‌ها به ماشین‌های گران‌قیمت و سریع است و کجا بهتر از ابوظبی که برای ابراز علاقه و ارادت خود به ماشین‌ها، یک پارک با موضوع ماشین در آن بسازند. «دنیای فراری ابوظبی»، بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. جاذبه‌ی دیگر این شهر که رکوردهای جهانی را شکسته است، «ترن هوایی فرمولا روسا» است که در عرض ۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

گالری عکس‌های ابوظبی

یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی ابوظبی، قصر الحصن است که اولین قلعه‌ی حاکمان ابوظبی است و در سال ۱۷۹۳ بنا شد. این مکان تا سال ۱۹۶۶ به‌عنوان اقامتگاه اصلی حاکمان امارات بود و پس از دو دهه، برای بازدید به روی عموم مردم باز شده است. قصر الحسن را «برج سفید» هم می‌نامند که البته این اسم بی‌مسما هیچ ریشه‌ی تاریخی ندارد؛ چراکه این قصر پس از بازسازی در انتهای قرن پیشین به این رنگ درآمد.

ابوظبی

ساحل ابوظبی مفتخر به دریافت جایزه‌ی «بلو فلگ» شده که به سواحلی اعطا می‌شود که آب و شرایط رفاهی آن از برترین استانداردها برخوردار است

دنیای فراری به‌همراه پیست مسابقات ماشین سواری فرمول یک «یاس مارینا» در جزیره‌ی مصنوعی یاس ساخته شده‌اند. «هتل یاس وایسروی» (Yas Viceroy Hotel)، با آن نورپردازی‌های شگفت‌انگیز و معماری جذابش، دقیقا در وسط این میدان مسابقه‌ی افسانه‌ای قرار دارد و ماشین‌های مسابقه‌ای با سرعت زیاد دور این هتل و حتی پایین و بالای آن جولان می‌دهند و بر سر کسب مقام با هم رقابت می‌کنند؛ طوری که گردشگران می‌توانند از روی پل یک‌پارچه‌ی شیشه‌ای و فولادی که برج‌های هتل را به هم متصل می‌کند یا حتی از پنجره‌های اتاق‌های‌شان در هتل مسابقه را تماشا کنند و از لذت آن هیجان‌زده بشوند.

گالری عکس‌های ابوظبی

باید اشاره‌ای هم به آب و هوای ابوظبی کرد: اینجا یکی از سوزان‌ترین شهرهای جهان است. تقریبا هیچ بارشی در این شهر اتفاق نمی‌افتد، دمای هوای آن در تابستان به بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در زمستان هم حدود مثبت ۲۵ درجه است. اگر گرمای این شهر را نمی‌پسندید و درباره‌ی رزرو تور امارات هنوز تصمیم نگرفته‌اید، بهتر است اول با تور مجازی ما به آنجا سفر کنید؛ شاید در تصمیم‌گیری شما برای رزرو تور موثر باشد:

تور مجازی ابوظبی

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه