افتتاح اولین دوچرخه های اشتراکی هوشمند در تهران

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
 افتتاح اولین دوچرخه های اشتراکی هوشمند در تهران

از صبح امروز ٣٠٠ دوچرخه اشتراکی هوشمند وارد خیابان‌های تهران شدند. در صورت استقبال شهروندان این تعداد افزایش می‌یابد.

۳۰۰ دوچرخه هوشمند اشتراکی در امروز در آیینی با حضور «پیروز حناچی»، شهردار تهران و اعضای شورای شهر در شمال پایتخت (منطقه ۲) رونمایی شد.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ گفت:

امروز اولین پروژه دوچرخه‌های اشتراکی بیدود با حضور ۳۰۰ دوچرخه افتتاح خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۲ پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در ارتباط با هوشمندسازی شهر است. وی با بیان اینکه باید بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از وسایل حمل و نقل پاک حرکت خود را با استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت:

 با توجه به شرایط تهران، می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح ۲ ناحیه امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرند.

شهروندان می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند و بعد آن‌ها را در سطح شهر رها کنند. ۱۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی در سطح منطقه مشخص شده که در فاز اول ۳۰۰ دوچرخه به منظور استفاده شهروندان در دسترس قرار می‌گیرد و در صورت استقبال شهروندان این تعداد افزایش می‌یابد.

تاکنون ۵۴٠ نفر در این اپلیکیشن ثبت نام کرده‌اند و ۱۳ هزار نفر نیز این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند.

تلاش می‌شود این سیستم در سطح ۹ ناحیه منطقه اجرا شود.

دوچرخه‌ها توسط اتاق کنترل مورد پایش قرار می‌گیرد و مجهز به سیستم رهگیری هستند. همچنین این دوچرخه‌ها بیمه هستند.

شهروندان برای استفاده از دوچرخه‌ها می‌بایست در ابتدا ۱۵۹ هزار تومان به‌عنوان ودیعه در حساب کاربری خود در نرم‌افزار بیدود داشته باشند و هر زمان از این سامانه خارج شوند، این مبلغ به آن‌ها باز می‌گردد. هزینه نیم ساعت استفاده از این دوچرخه‌ها ۱۵۰۰ تومان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه