هامبورگ در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
هامبورگ در یک نگاه

هامبورگ یکی از شهرهای معروف آلمان و سومین بندر بزرگ اروپا است که به لطف جاذبه‌های متعدد و آب‌و‌هوای معتدل، هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

هامبورگ (Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است، در ضمن سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام نیز به حساب می‌آید. هامبورگ یک شهر ایالتی است و یکی از شانزده ایالت آلمان محسوب می‌شود.

این شهر اروپایی در جنوب شبه‌جزیره یوتلاند و کنار رود البه قرار دارد که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می‌شود. مرکز شهر هامبورگ، در اطراف دو دریاچه‌ی اینرالستر و اوترالستر قرار دارد. شهر هامبورگ از یک بخش قدیمی در قسمت شرقی رود الستر و یک بخش جدید در قسمت غرب آلستر و چند محله در حومه‌ی شهر تشکیل شده است. بخش قدیمی شهر که مرکز منطقه‌ی اقتصادی و بازرگانی است، کانال‌های آب متعددی دارد.

هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که جمعیتی برابر با ۱,۷۷۰,۲۹۱ نفر دارد. ۱۵ درصد از جمعیت هامبورگ (بیش از ۲۵۰ هزار نفر) از ملیت‌های مختلف هستند. مساحت هامبورگ (۷۵۵ کیلومتر مربع) ۷ برابر از پاریس و ۲ برابر از لندن بزرگ‌تر است. زبان رسمی مردم، آلمانی و واحد پول‌شان یورو و دین غالب، مسیحیت است.

هامبورگ یکی از بهترین نواحی آلمان برای خرید و گشت‌و‌گذار است، حتی بسیاری از ساکنان سایر نقاط آلمان برای گذراندن تعطیلات به هامبورگ می‌روند. اولین باغ‌وحش بدون قفس در هامبورگ ساخته شد و بازدیدکنندگان می‌توانند حیوانات را در طبیعی‌ترین حالت مشاهده کنند. هامبورگ یک کتابخانه سیار است! در اتوبوس‌ها و مترو هامبورگ کتاب‌هایی برای مطالعه قرار دارد که مسافران و توریست‌ها در طول سفر شهری می‌توانند این کتاب‌ها را مطالعه کنند و اگر افراد کتاب دست‌دومی دارند، می‌توانند این کتاب‌ها را در اتوبوس و مترو قرار دهند.

هامبورگ آب و هوای معتدلی دارد در نتیجه بیشتر ایام سال برای سفر مناسب است. ماه‌های مه و اکتبر گرم‌ترین ماه‌های سال در هامبورگ است و فصل شلوغ گدشگری این شهر محسوب می‌شود. اگر دوست ندارید در ایام شلوغی سفر کنید، فصل پاییز هم آب و هوای مطلوبی دارد و هم جمعیت گردشگران کمتر است.

هامبورگ

در سفرهای درون‌شهری، وسایل حمل و نقل عمومی قابل‌اطمینان هستند و بلیط‌های تک سفره‌ی آن‌ها بین ۱ تا ۳ یورو قیمت دارد. علاوه بر این می‌توانید بلیط‌های روزانه بگیرید که قیمت‌های خوبی دارند. متروی هامبورگ در سال ۱۹۱۲ تاسیس شده است و از قدیمی‌ترین متروهای جهان محسوب می‌شود. در هامبورگ تنها با ۵ یورو می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. یکی از سیاست‌های دولت هامبورگ، راحت‌تر کردن حمل‌و‌نقل شهری برای گردشگرها بوده و کاهش قیمت اجاره دوچرخه یکی از اقدامات خوب دولت در این زمینه است.

در شهرهای بزرگ آلمان، از جمله هامبورگ، تورهای گشت شهری رایگان برگزار می‌شود. این تورها بهترین راه برای دیدن شهر و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن است. بدون پرداخت هیچ پولی می‌توانی شهر را ببینید و با اهالی در ارتباط باشید.

هامبورگ

از دیدنی های هامبورگ می‌توان به باغ‌وحش تیرپارک هاگنبک، موزه بین‌المللی دریانوردی هامبورگ، تونل البه، پارک شهری پلانتن اون بلومن و والرینگ،‌ موزه‌ی هامبورگ، موزه سزمین عجایب مینیاتور،‌ خانه تاریخی جنیش، تفرجگاه یون‌فانشتیک، خانه اپرای هامبورگ، دریاچه‌ی Aussenalster، پل رسندمبروک، کلیسای St. Jacobi و کلیسای سنت جان اشاره کرد که باید در تور آلمان از آن‌ها دیدن کنید.

برای تهیه سوغاتی می‌توانید اقلامی نظیر شیرینی و شکلات، وسایل دکوری و تزیینات کریسمس، ماگ‌های یادگاری، خوراکی‌های محلی،‌ ادویه‌جات Waterkant و ساعت‌های مچی سفارشی تهیه کنید.

گالری عکس‌های هامبورگ آلمان

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه