جالب‌ترین شهرهای کوچک دنیا را بشناسید

نازنین امانت
نازنین امانت سه شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
جالب‌ترین شهرهای کوچک دنیا را بشناسید

آیا از سفر کردن یا زندگی در شهرهای بزرگ خسته شده‌اید؟ اکنون وقت آن رسیده است که با شهرهای کوچک و زیبای دنیا آشنا شوید. بدون شک این مکان‌ها را در فهرست سفرهای خود قرار خواهید داد.

همه شهرها زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند؛ اما زندگی در شهر‌های پرجمعیت و بزرگ ممکن است بعد از مدتی کسل‌کننده و ملال‌آور باشد. گاهی بعضی شهر‌های کوچک جاذبه‌هایی دارند که بسیاری از مردم را از کلان‌شهر‌ها به‌سمت آن‌ها می‌کشاند. در ادامه با تعدادی از این شهرهای کوچک و فریبنده آشنا خواهید شد.

۱. کُلمار (Colmar)، فرانسه

Colmar

شهر کُلمار (Colmar) در فرانسه به‌عنوان عروس شهر‌های دیگر شناخته می‌شود. جذابیت این شهر، ‌مانند دختر بچه‌ای ۷ ساله در لباسی صورتی و پرزرق‌وبرق است. خانه‌های رنگارنگ در خیابان‌های سنگ‌فرش شده، قایق‌های کوچک و غوطه‌ور در آب‌راه‌هایی که با گل‌ها احاطه شده است، قطاری کوچک و زیبا که به‌طور شگفت‌انگیزی در اطراف شهر در حرکت است و سوت می‌کشد ـ حتی نورپردازی‌های شبانه که تنها یک روز در سال اتفاق می‌افتد، این شهر را بسیار زیبا و جذاب کرده است. تنها چیزی که در این شهر از قلم افتاده است، حضور یک پری مهربان است!

۲. جوزکار (Juzcar)، اسپانیا ـ شهر «اسمورف‌ها» (Smurf Town)

Juzcar

بسیار شگفت‌انگیز است که تهیه‌کنندگان فیلم مشهور اسمورف‌ها (the Smurfs movie) موفق شدند تا ۲۵۰ نفر از ساکنان شهر جوزکار در جنوب اسپانیا را متقاعد کنند تا تمام خانه‌های خود را به رنگ آبی درآورند. این امر سبب شد تا این شهر با نام شهر «اسمورف‌ها» (Smurf Town) شناخته شود و گردشگری به‌تدریج در آنجا رونق پیدا کند و همین باعث شد تا این شهر هیچ‌گاه مجددا رنگ‌آمیزی نشود.

3. آلبربلو (Alberobello)، ایتالیا

Alberobello

آلبربلو در ایتالیا واقع شده است و تا حدودی به شهر کوتوله‌های زیرزمینی شهرت دارد. این شهر جذاب، صدها خانه‌ی مخروطی شکل سفید رنگ دارد که در بالای تپه‌ای واقع شده‌اند و توسط درخت‌های زیتون زیبایی احاطه شده است.

4. قاقورتوق (Qaqortoq)، گرینلند (Greenland)

Qaqortoq

به‌ قاقورتوق، شهر آجر‌های «لِگو» (Lego) در گرینلند خوش آمدید. این شهر جمعیتی حدود ۳٬۰۰۰ نفر دارد.

۵. بورانو (Burano)، ایتالیا

Burano

در بورانو، این شهر رنگارنگ واقع در ایتالیا، اگر ساکنان بخواهند خانه‌ی خود را رنگ کنند،‌ باید نامه‌ای برای دولت بفرستند. سپس مقامات دولتی در پاسخ به آن‌ها، فهرستی از رنگ‌های مجازی را که آن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند برایشان می‌فرستند. هرگونه سرپیچی از این قوانین باعث می‌شود تا برای استفاده از رنگی اشتباه، پشت میله‌های زندان بروند.

۶. شیراکاوا-گو (Shirakawa-go)، ژاپن

Shirakawa

شیراکاوا-گو شهری کوهستانی ـ روستایی در ژاپن است و به‌دلیل سقف‌های از کاه پوشیده شده‌اش شهرت دارد که نمایی مانند دست‌هایی در حال دعا کردن دارد. صبح‌ها در مه غلیظ صبح‌گاهی فرو می‌رود. رنگ‌های زنده و روح‌بخش بهاره، جلوه‌ی زیبایی به این خانه‌های روستایی می‌بخشد و این بخشی از یک زندگی روستایی مسالمت‌آمیز است.

۷. مونسانتو (Monsanto)، پرتغال

Monsanto

مونسانتو شهری است که در میان سنگ‌های خشتی غول‌پیکر در کشور پرتغال واقع شده است. به‌راستی بومیان آنجا چگونه فکر می‌کردند؟

۸. هویی‌آن (Hoi An)، ویتنام

Hoi

هویی‌آن در ویتنام قرار دارد. گفته شده است که تعداد فانوس‌های این شهر از تعداد ساکنانش بیشتر است. ادغام خلق‌و‌خوی گرم و آرام و همیچنین فرهنگ و تاریخ غنی این شهر باعث شده است تا به شهری فراموش‌نشدنی در جنوب شرقی آسیا تبدیل شود که همواره در یاد شما خواهد ماند.

۹. گورمه (Göreme)، ترکیه

Göreme

مناظری طلایی رنگ با ظاهری شبیه به سطح کره‌ی ماه، پس‌زمینه‌ی شهر ساده‌ی گورمه در ترکیه‌ است که هنوز در حال رشد و توسعه از راه سنت کشاورزی خود است. این شهر به‌دلیل شکل‌گیری صخره‌هایی شبیه به «دودکش‌های افسانه‌ای» به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در سفر به ترکیه به شمار می‌آید. برخی از این صخره‌ها به‌منظور ساخت خانه یا کلیسا حفاری شده است.

۱۰. جیتهورن (Giethoorn)، هلند

Giethoorn

آیا به‌دنبال مقصد مناسبی برای ساکن شدن بعد از دوران بازنشستگی‌تان هستید؟ شهر خوش‌ منظره و دل‌پذیر هلندی جیتهورن، هیچ جاده‌ای ندارد؛ اما به‌جای آن، شبکه‌ای از کانال‌های آب قدیمی دارد که قسمت‌های مختلف آن را به ‌یک‌دیگر ارتباط می‌دهد و برای هر خانه جزایر کوچک و خصوصی‌ای ایجاد می‌کند.

۱۱. سنک‌تِر (Cinque Terre)، ایتالیا

Cinque

سنک‌تِر شهری فریبنده و زیبا است که از پیش‌روی ۵ شهر در امتداد صخره‌هایی دندانه‌دار به‌وجود آمده است. چیزی که درباره‌ی این شهر جالب است، این است که دولت آنجا برای حفاظت و نگه‌داری از میراث طبیعی و فرهنگی غنی این شهر، تمام آن منطقه را به پارک ملی تبدیل کرده است.

۱۲. بایبری (Bibury)، انگلستان

Bibury

کلبه‌های شگفت‌انگیز سنگی بایبری که در قرن ۱۷ بنا شده‌اند، ردیف‌های عسلی رنگ زیبایی را به‌وجود آورده‌اند و سبب شده است تا این مکان عنوان زیباترین روستای انگلستان را به‌خود اختصاص دهد.

۱۳. سیدی بو سعید (Sidi Bou Said)، تونس

Sidi Bou Said

روستای آبی و سفید سیدی بو سعید در تونس شهرت فراوانی به‌عنوان جایگاه هنری بوهمیان (Bohemian) دارد. این شهر، از مکان‌های موردعلاقه‌ی گردشگران است و همچنین شهری است که با وجود ازدحام زیاد گردشگران در خیابان‌های آنجا، هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است.

۱۴. دینان (Dinan)، فرانسه

Dinan

دینان در نزدیکی شهر معروف و زیبای سنت مالو (St. Malo) در منطقه‌ی بریتانی (Brittany) واقع شده است. این شهر، شهری افسانه‌ای است و برای تعطیلاتی کوتاه و عاشقانه بسیار مناسب است.

غذای بومی و شاخص این شهر کرپ (Crêpe) است که شامل ۲ نوع شور و نمکی بنام «گالِت» (Galettes) و شیرین است. مردم محلی آنجا معمولا کرپ را با آب سیب سرو می‌کنند.

این منطقه به‌دلیل کارامل‌هایش (Caramel) هم شهرت دارد ـ برای دوست‌داران شیرینی. از تمام این شهر، می‌توان با پای پیاده دیدن کرد و هر گوشه از آن زیبایی‌های پنهان و باور‌نکردنی‌ای دارد.

۱۵. پیودائو (Piodao)، پرتغال

Piodao

این روستای نسبتا دورافتاده‌ی پیودائو، جامعه‌ی کوچکی با فرهنگی متمایز و نگرش خودپایداری و استقلال ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع When on Earth

دیدگاه