هزینه سفر به دامغان چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به دامغان چقدر است؟

دامغان از جمله شهرهای تاریخی است که هزینه سفر به آن، با توجه به حجم بالای اماکن تاریخی جهت بازدید، بسیار به‌صرفه خواهد بود.

دامغان از جمله شهرستان‌های استان سمنان است که به‌رغم داشتن اماکن تاریخی بسیار زیاد، در حوزه گردشگری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است که یک سفر سه روزه به دامغان، نه‌تنها معادل یک روز سفر به شهری مانند اصفهان هزینه خواهد داشت، بلکه بازدید از آثار تاریخی این شهر نیز می‌تواند دیدی از اعصار متفاوت تاریخ ایران به بازدیدکننده ارائه دهد. هزینه سفر به دامغان با توجه به نرخ هتل، رستوران، بازدید از دیدنی‌ها و حمل و نقل، در ارازن‌ترین و گران‌ترین حالت ممکن تفاوت چندانی نخواهد داشت، و تنها تفاوت در این سفر، دانش، خاطره و اطلاعاتی است که هر شخص از بازدید اماکن تاریخی به‌همراه خود خواهد آورد.

دامغان

هزینه سفر به دامغان

از تهران تا دامغان در حدود ۳۵۰ کیلومتر راه است که طی کردن این مسیر با خودروی شخصی، در حدود ۴ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. بهترین و کوتاه‌ترین جاده بین این دو شهر، مسیری است که از گرمسار و سمنان می‌گذرد، و هزینه طی کردن مسافت این جاده در حدود ۴۵ هزار تومان خواهد شد.

اگر تمایل داشته باشید تا این مسیر را به‌وسیله اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط شما از ۱۸ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان متغیر خواهد بود.

برای سفر از تهران به دامغان، شما همچنین می‌توانید از قطار استفاده کنید. مسیر ریلی محدوده دامغان دارای ایستگاه‌های سرخده، دامغان، زرین، هفتخوان، لارستان، بنوار و امروان است و هزینه بلیط آن از ۲۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان متغیر است.

پایگاه نجوم دامغان

متوسط هزینه اقامت در دامغان

با توجه به وسعت دامغان، این شهر دارای سه هتل است که متوسط هزینه یک شب اقامت در آن‌ها در حدود ۲۰۰ هزار تومان (به‌ازای دو نفر) خواهد شد. شما می‌توانید با رزرو اینترنتی هتل خود، در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کنید.

هتل جهانگردی دامغان

متوسط هزینه خورد و خوراک در دامغان

شهر دامغان دارای رستوران‌های متنوعی است که می‌توانند برای سلیقه‌ها و ذائقه‌های متفاوت، بسیار مناسب باشند. هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های دامغان از ۱۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان به‌ازای هر نفر متغیر است. لازم به ذکر است که این هزینه با سفارش پیش‌غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

رستوران آراخان دامغان

هزینه حمل و نقل در دامغان

شما می‌توانید در شهر دامغان، به‌وسیله تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری، مسیرهای مورد نظر خود را طی کنید. در این شهر، هزینه هر مسیر به‌وسیله تاکسی از هزار تومان تا ۲ هزار تومان متغیر خواهد بود، که این هزینه در صورت استفاده از اتوبوس، کاهش خواهد یافت.

دامغان

هزینه بازدید از دیدنی‌های دامغان

شهر دامغان دارای اماکن تاریخی فراوانی است که بازدید از آن‌ها، می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم زند، علاوه بر آن، در صورت به‌همراه داشتن خودروی شخصی یا استفاده از تاکسی‌های کرایه، می‌توانید از طبیعت بیرون شهر، مانند دریاچه نمک یا تپه‌ های مریخی دامغان نیز دیدن کنید. هزینه بازدید از اماکن تاریخی این شهر از ۲ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان متغیر است.

تپه های مریخی دامغان

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در دامغان

با توجه به نرخ‌های ارائه شده برای هر بخش در شهر دامغان، هزینه یک روز سفر به این شهر از ۴۰۰ هزار تومان (ارزان‌ترین حالت با احتساب بلیط اتوبوس رفت و برگشت) تا ۵۰۰ هزار تومان (گران‌ترین حالت با احتساب بلیط قطار رفت و برگشت) متغیر است.

مسجد جامع دامغان

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در دامغان

 در صورتی که تمایل داشته باشید تا سفری سه روزه به دامغان داشته باشید، این سفر در ارازان‌ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون تومان (با احتساب بلیط اتوبوس رفت و برگشت) هزینه خواهد داشت. در صورت بازدید از مکان‌های دیدنی بیشتر و استفاده از رستوان‌های گران‌قیمت‌تر، هزینه سفر شما در گران‌ترین حالت در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد. به یاد داشته باشید در سفر به دامغان، بودجه لازم برای خرید سوغات این شهر را نیز به‌همراه داشته باشید.

خانه لطفی دامغان

منبع عکس: گوگل مپ، ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه