بیشترین افزایش بودجه سال ۹۸، متعلق به سازمان میراث فرهنگی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
بیشترین افزایش بودجه سال ۹۸، متعلق به سازمان میراث فرهنگی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش قابل توجه بودجه این سازمان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

با اعلام بودجه پیشنهادی دولت در سال ۱۳۹۸، مشخص شد که بیشترین افزایش بودجه در سال آینده متعلق به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. این مهم خود می‌تواند نشانی بر توجه بیشتر دولت به امر گردشگری در سال آینده باشد.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه افزایش بودجه سازمان، گفت:

شاید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نخستین دستگاه در دولت باشد که بیشترین بودجه پیشنهادی در سال ۹۸ را داشته است.

مونسان، رقم بودجه و درصد افزایش آن را مشخص نکرد و اعلام آن را به زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس، موکول کرد. وی در این زمینه خاطرنشان کرد که تصمیم در زمینه افزایش بودجه سال ۹۸ اقدام دولت است و باید تا زمان تصویب آن توسط مجلس صبر کرد.

وی در مورد اینکه آیا سهم این سازمان از محل‌هایی چون عوارض خروجی در بودجه ۹۸ افزایش پیدا کرده است یا خیر، اظهار نظری نکرد و خود را در این زمینه صاحب حق برای مشخص کردن چنین موردی ندانست.

پیش از این معاون رییس جمهور اعلام کرده بود که به دنبال سیاست‌های آمریکا مبنی بر فروخته نشدن نفت ایران، سعی بر این است تا بودجه ۹۸ طوری تنظیم شود که سهم درآمد نفتی در آن بیشتر از ۲۵ درصد نباشد. اما به طور کامل مشخص نکرد که آیا دولت تصمیم بر افزایش درآمد از طریق گردشگری یا صنایع دستی داشته باشد.

معاون رییس جمهور پیش‌تر در این زمینه، به حمل و نقل کالا به ایران اشاره کرده بود. وی ایران را کشوری دانسته بود که به دلیل داشتن مرزهای طولانی، در زمینه نقل و انتقال کالا، نمی‌تواند محاصره شود. وی با اشاره به مسیر ریلی چین تا اروپا و مرزهای زمینی آن، کشور ایران را از این لحاظ، غیر قابل تحریم معرفی کرده بود.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بنا بر اعتراض رؤسای آن در سال‌های گذشته جزو دستگاه‌های کم‌بودجه در دولت بوده، با پیشنهاد افزایش بودجه در سال ۹۸ مواجه شده است. احتمال بر این است دلیل افزایش بودجه این سازمان، با وضعی که معاون اول رییس‌جمهور از تحمیل تحریم آمریکا بر اقتصاد کشور تشریح کرده است، بی‌ارتباط نباشد.

 

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه