کشف مقبره جدید با قدمت بیش از ۴ هزار سال در قاهره

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
کشف مقبره جدید با قدمت بیش از ۴ هزار سال در قاهره

باستان‌شناسان مصری در منطقه سقاره در جنوب قاهره مقبره کاهن را که قدمت آن به بیش از چهار هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد، کشف کردند.

به گفته خالد عنانی، وزیر باستان‌شناسی مصر،  کشف مقبره کاهن در منطقه سقاره در جنوب قاهره، جدیدترین اکتشاف سال ۲۰۱۸ است که این مقبره، به‌عنوان یک آرامگاه خصوصی است و به طور فوق‌العاده‌ای محفوظ مانده است.

وی افزود:

این مقبره، حاوی پیکره متعلق به یک کاهن عالی رتبه با قدمت بیش از چهار هزار و ۴۰۰ ساله است که «واح تی» نام داشته که در دوره پنجمین پادشاهی (دودمان پنجم) مصر می‌زیسته است. و این مقبره به صورت رنگ‌آمیزی شده است.

مقبره کشف شده با تصاویری که این کاهن سلطنتی را به همراه مادر، همسر و دیگر اعضای خانواده وی به نمایش می‌گذارد تزیین شده است و در این مقبره چند مجسمه رنگین از «واح تی» و اعضای خانواده‌اش حفظ شده است.

باستان‌شناسان مصری از کشف هفت مقبره در منطقه سقاره در ماه گذشته خبر دادند که قدمت برخی از آنها به بیش از شش هزار سال پیش باز می‌گردد.

هرم پلکانی جوزر که یک بنای یادبود بیش از چهار هزار و ۶۰۰ ساله است در منطقه سقاره  قاهره واقع است، که این مکان را تحت الشعاع قرار داده است.

این مقبره که قدیمی‌ترین بنای تماما سنگی جهان به شمار می‌رود و در اصل ۶۲ مصر ارتفاع داشت به دست ایمهوتپ معمار مصر باستان برای جوزر از فراعنه مصر ساخته شد.

دودمان پنجم از حدود دو هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد تا دو هزار و ۳۵۰ قبل از میلاد بر مصر حکمرانی کرد.

مصر، امسال از کشفیات‌باستانی بسیاری خبر داده است، مقام‌های این کشور امیدوار هستند که تصویر این کشور در خارج با یافته‌های جدید، شفاف‌تر شود و گردشگرانی را که از سفر به این کشور پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ روی گرداندند، برای بازگشت به مصر علاقه مند کند.

 منبع عکس کاور: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه