نرخ رهن آپارتمان در توسعه‌یافته‌ترین منطقه تهران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
نرخ رهن آپارتمان در توسعه‌یافته‌ترین منطقه تهران

محله اقدسیه در توسعه‌یافته‌ترین نقطه تهران، یعنی منطقه یک واقع شده است. منطقه‌ای که برخی از تهرانی‌ها حاضرند تمام داروندار خود را بفروشند تا در آپارتمان‌های مجلل آن ساکن شوند.

در گذشته، محله‌ی اقدسیه تهران، به خاطر آب‌وهوای خوش، محدوده ییلاقی شاهان قجری و پهلوی بوده است. این محله توسعه و آبادی خود را مدیون سکونت اشراف به‌ویژه از دهه ۴۰ است. از سرسبزی، زیبایی، امکانات و تجهیزات موجود در محله‌های شمال تهران که بگذریم، بسیاری از اماکن دیدنی شهر هم در این محدوده واقع شده‌اند. از موزه‌-‌کافه‌هایی مثل موزه دکتر حسابی، موزه زمان، موزه سینما در باغ فردوس گرفته تا کاخ سعد‌آباد، کاخ نیاوران و غیره. کافه‌هایی که شهروندان مسیرهای طولانی و پرترافیک را از نقاط مختلف تهران برای صرف یک فنجان قهوه به‌سمت آن‌ها طی می‌کنند.

مراکز تجاری پرتردد

از طرف دیگر هر سال به تعداد مجتمع‌های تجاری این محله‌ها از جمله اقدسیه اضافه می‌شود. مراکز خریدی که در آن عموما مغازه‌‌های برند‌های خارجی با قیمت‌های نجومی ردیف شده‌اند و گاهی خود اهالی هم بودجه کافی برای خرید کردن از آن‌ها را ندارند. ساخت‌و‌ساز گسترده و ایجاد این مراکز تجاری که گاه با مال‌های اروپایی و آمریکایی رقابت می‌کنند، ترافیکی عذاب‌آور را در این محله‌ها به‌دنبال داشته است. ضعف عمده رهن آپارتمان در اقدسیه، همین گره‌های ترافیکی همیشگی است که وجود مراكز درمانی شهيد چمران و نیکان آن را تشدید کرده است.

اتوبان امام‌ علی در شرق، اتوبان ارتش در شمال و اتوبان صدر در جنوب دسترسی‌های مهم اقدسیه هستند. صیاد شیرازی هم میان محله عبور می‌کند و ایستگاه اتوبوس دارد. ایستگاه‌های اتوبوس در ارتش هم در فواصل کوتاهی نسبت به هم واقع‌ شده‌اند.

رهن آپارتمان در اقدسیه

طبق آگهی‎های سایت دیوار، نرخ رهن آپارتمان در اقدسیه در بخش‌های مختلف اختلاف قیمت اساسی دارد. البته اگر کل خیابان موحد دانش تا سه‌راه اقدسیه را هم در نظر بگیریم. مثلا در اراج، آپارتمان ۱۲۰ متری دوخوابه و ۵ ساله، با امکانات کامل و دو پارکینگ، ۳۰۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. اراج با وجود ساخت و سازهای صورت گرفته، همچنان فضای سبز زیادی دارد. در سمت خیابان گلزار نسبت به اراج فضا مدرن‌تر است و خیابان‌ها و کوچه‌ها شکلی منظم پیدا می‌کنند. در خیابان گلزار، رهن ۱۱۰ متری دوخوابه و ساخت سال ۹۴، ۱۲۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد. در همین خیابان، ۱۶۰ متری نوساز و مجلل با تمامی امکانات از جمله انباری، دو پارکینگ، سرمایش و گرمایش داک اسپیلت و پکیچ و... ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

رهن آپارتمان در اقدسیه و در حوالی خیابان موحد دانش از این مبالغ فراتر می‌رود. مثلا در خیابان سپند، ۱۰۰ متری نوساز را با ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود رهن کرد؛ اما اوج قیمت‌ها را در خیابان گلستان شمالی می‌توان مشاهده کرد. این خیابان، خیابان رویایی تهران نامیده می‌شود چون چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر تهران دارد، سرسبز است و هنوز آن‌قدر که آزاردهنده باشد شلوغ نشده است. در خیابان گلستان برای رهن ۱۶۵ متری نوساز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه لازم است. با این مبلغ در عباس‌آباد می‌شود یک خانه ۱۰۰ متری خرید.

مطالب مرتبط:

منبع ویرلن

دیدگاه