همکاری مجلس با سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی آثار تاریخی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
همکاری مجلس با سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی آثار تاریخی

مجلس برای همراهی با سازمان میراث فرهنگی در جهت ثبت جهانی آثار تاریخی ایران، خیز برداشت.

مجلس آمادگی خود را برای همراهی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای پیشبرد اهداف خود در زمینه به ثبت جهانی رساندن آثار تاریخی، اعلام کرد. 

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در ارتباط با اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه ثبت جهانی آثار تاریخی، گفت:

سازمان میراث فرهنگی، مجموعه‌ای است که برای ثبت جهانی نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها دارد، وزرای امور خارجه، سفرای ایران در سایر کشورها و نماینده ایران در یونسکو باید در این حوزه فعالیت بیشتری کنند.

به گفته وی، سازمان میراث فرهنگی در حوزه ثبت جهانی آثار تاریخی، تلاش خوبی داشته است، اما بدون شک با همراهی سایر دستگاه‌ها این تلاش‌ها نتایج بهتر و موثرتری خواهد داشت، همه دستگاه‌ها، مجموعه دولت و مجلس باید به این سازمان کمک کنند تا آثار تاریخی بی‌نظیر کشور را به ثبت جهانی برسانند.

کوچکی نژاد گفت:

موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا گردشگران خارجی برای حضور در کشورها به آثار ثبت شده در یونسکو توجه دارند و بیشتر به این مناطق سفر می‌کنند، ایران در بین کشورهای جهان از نظر میراث فرهنگی و تاریخی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه در گذشته از این استعداد به درستی استفاده نشده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به مجلس ششم و تصویب قوانین مربوط به حوزه گردشگری در آن و گنجاندن بودجه در قانون به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت:

مجلس شورای اسلامی اقدامات حمایتی دارد و هر جا از مجلس خواسته شده و لایحه‌ای آورده شده، نمایندگان مردم برای حمایت از این سازمان آمادگی همکاری داشته است.

وی شرایط تحریم را فرصت خوبی برای توسعه حوزه گردشگری دانست و پایین بودن قیمت کالا و خدمات در کشور برای گردشگران خارجی را سبب رغبت بیشتر آنها در سفر به ایران دانست.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت:

از آنجا که گردشگری در دل خود ثروت و سرمایه‌گذاری به همراه دارد، سفرا و وزارت امور خارجه باید نقش جدی‌تری در حوزه معرفی و تبلیغات ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشورمان ایفا کرده و از این ظرفیت برای توسعه و رشد اقتصادی استفاده کنند.

وی در پایان اضافه کرد:

تسهیلات خوبی برای اشتغال‌زایی و رشد صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی تصویب و ارائه شده است و مجلس آمادگی دارد در صورت نیاز، تسهیلات بیشتری در این بخش تصویب کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه