بهره برداری گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهره برداری گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان

دومین گذر فرهنگ و هنر کشور در شهر کاشان به بهره‌برداری رسید تا هنرمندان صنایع دستی در این شهر استقرار یافته و کسب و کار فرهنگی توسعه یابد.

گذر فرهنگ و هنر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کاشان با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی در کاشان اجرا شده و فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌توانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره از این فرصت استفاده کنند.

میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان بیان کرد:

طرح گذر فرهنگ و هنر آب‌انبارخان که با اعتبار ۳۱ میلیارد ریالی به اجرا درآمده، پس از گذر فرهنگ و هنر مازاری‌های یزد در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

از جمله مسیرهای مشخص شده در گذر فرهنگ و هنر کاشان محور مسجد آقا بزرگ، کوچه آشتی‌کنان، گذرهای آب انبارخان و درب باغ، بابا ولی و گذر پانخل تا میدان کمال‌الملک هستند.

از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی گذر فرهنگ و هنر آب انبارخان برای استقرار هنرمندان می‌توان به بهسازی، زیباسازی، مرمت، تنظیف، کف فرش و شست و شو اشاره کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اضافه کرد:

با توجه به اینکه کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران است، نقاشی‌های دیواری این گذرها با موضوع معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اجرا شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به کاشان با حضور در آرامستان دارالسلام گلابچی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و در ادامه نیز از کتابخانه ملی، خانه تئاتر و مسجد آقا بزرگ دیدن کرد.

از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان کاشان شرکت در آیین گشایش جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، بازدید از چند مکان فرهنگی و شرکت در جلسه مشترک شورای مدیران سازمان‌های هم خانواده است.

عکس کاور از carolina butti

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه