نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی هرمزگان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی هرمزگان

برای تسهیل سفرهای دریایی و ایجاد ایمنی بیشتر برای گردشگران در نوروز ۹۸ شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی هرمزگان نوسازی می‌شوند.

‌‌اله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در نخستین نشست ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ و برای پشتیبانی از میلیون‌ها سفر دریایی بدون سانحه در تعطیلات پایان سال از آماده‌سازی بنادر مسافری و ناوگان دریایی این استان خبر داد.

‌اله مراد عفیفی‌پور با بیان این که ظرفیت‌های گردشگری دریایی بسیار زیادی در استان هرمزگان وجود دارد، بیان کرد:

هر چند در استان هرمزگان همه ساله میلیون‌ها سفر دریایی بدون سانحه را شاهد هستیم، اما باید تلاش کنیم که مردم به نسبت ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری که وجود دارد از نعمت خدادادی دریا بهره بیشتری ببرند.

وی با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری تصریح کرد که برای رفاه بیشتر مسافران و تسهیل جریان ترافیکی آنها، آزادسازی مسیر ورودی بندر شهید حقانی و احداث سایبان‌های جدید در این بندر در دستور کار قرار دارد.

به گفته عفیفی‌پور برای نظم‌بخشی بیشتر و کاهش ازدحام و مدیریت تردد در این بندر و برای نخستین بار امسال طرح شماره‌گذاری بلیط‌ها به تفکیک مسیرهای دریایی قشم و هرمز عملیاتی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر رفع ایرادات بنادر غیرملکی سازمان بنادر همچون چارک، آفتاب، پهل، لافت تا پیش از شروع طرح نوروزی در نیمه اسفند ماه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آموزش موثر به خدمه و بازرسی از شناورهای مسافری و تفریحی به‌صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، گفت که از جمله رویکردهایی که امسال به‌صورت جدی دنبال می‌شود نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی است و اظهار امیدواری کرد که شناورهای طرح پیشنهادی تعاونی‌ها تا پایان سال وارد فاز عملیاتی شوند.

عفیفی‌پور همچنین از مدیران بنادر مسافری و گردشگری این استان خواست تا برای تشکیل تعاونی و نوسازی ناوگان از محل تسهیلات ارزان قیمت سازمان بنادر با مالکان شناورهای تفریحی اتمام حجت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در بحث انجام سفرهای دریایی شبانه به جزایر محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد که استفاده از شناورهای استاندارد دارای گواهینامه‌های لازم از سازمان بنادر در زمینه مباحث فنی و ایمنی تنها شرط این کار است و باید ترددها نیز با رعایت دقیق ضوابط ایمنی و از مبادی و مقاصد مجاز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:

جزیره لارک به‌عنوان بخشی از مثلث گردشگری دریایی جزایر واقع در آب‌های ساحلی مرکز استان هرمزگان است؛ بر همین اساس، توسط سازمان بنادر لایروبی این بندر انجام شده و به‌عنوان تنها مسیر مجاز، برنامه منظم سفر دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به این جزیره نیز برقرار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت که بنادر مسافری و ناوگان دریایی باید تمهیدات لازم علاوه بر تعطیلات نوروزی که به‌عنوان روزهای اوج سفرهای دریایی محسوب می‌شود، برای تعطیلات نیمه دوم بهمن نیز بیندیشند و از آمادگی کامل برخوردار باشند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه