فرودگاه اوساکا؛ دروازه‌ ورود غول‌های پرنده به استان کانسای

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه اوساکا؛ دروازه‌ ورود غول‌های پرنده به استان کانسای

فرودگاه اوساکا یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ژاپن است و در استان کانسای نقشی محوری را دارد. سفر به شهرهایی مثل کوبه و کیوتو به این فرودگاه بستگی دارد و در این مطلب، فرودگاه اوساکا را معرفی می‌کنیم.

اوساکا یکی از شهرهای زیبا و باطراوت ژاپن است. اوساکا از آن شهرهایی است که بین سنت و مدرنیته، یک تعادل بسیار خوب ایجاد کرده و با نگاه کردن به ساختما‌ن‌ها و محیطش، می‌توان فهمید که فرهنگ و سنت‌های ژاپنی، باقدرت در این شهر حفظ شده‌اند.

اوساکا در استان کانسای قرار دارد. شهرهایی مثل کوبه، کیوتو و اوساکا، مناطق مختلف کنسای را تشکیل می‌دهند و اوساکا نسبت به دیگر شهرهایی که ذکر کردم، پیشرفته‌تر و مدرن‌تر است. اوساکا فاصله‌ی چندانی با کیوتو ندارد. جذاب و لذیذ بودن غذاهای شهر اوساکا از دیگر مواردی است که آن را نسبت به شهرهایی دیگر مثل کوبه، خاص و متفاوت کرده است. اوساکا یکی از ارزان‌ترین شهرهای ژاپن هم هست که آن را به یک مقصد دلخواه تبدیل کرده و توریست‌های خاص خودش را مجذوب خود کرده. در این مطلب، به‌معرفی فرودگاه اوساکا می‌پردازیم و طی آن از قیمت بلیط تهران - اوساکا خواهیم گفت. فرودگاه اوساکا نقشی محوری در استان کنسای دارد و برای سفر با هواپیما به شهرهایی مثل کوبه و کیوتو، حتما باید به فرودگاه اوساکا سفر کنید. در ادامه، با معرفی فرودگاه اوساکا همراه کجارو باشید.

فرودگاه بین‌المللی اوساکا (Osaka International Airport)

فرودگاه اوساکا

  • نام: فرودگاه بین‌المللی اوساکا (Osaka International Airport) «大阪国際空港» / این فرودگاه را با نام فرودگاه بین‌المللی ایتامی هم می‌شناسند (Itami International Airport) «伊丹空港»
  • کد یاتا: ITM
  • کد ایکائو: RJOO
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۲ متر
  • فاصله از تهران: پرواز به فرودگاه اوساکا با توجه به آپشن‌های مختلف پرواز، حدودا ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد

فرودگاه اوساکا که آن را با نام فرودگاه ایتامی هم می‌شناسند، نزدیک شهری با همین نام واقع شده است و باید بگویم که نام ایتامی هم به همین دلیل به آن نسبت داده شده است. با وجود اینکه فرودگاه اوساکا پیش‌وند «بین‌المللی» را با خود یدک می‌کشد، اما بخش پروازهای خارجی آن تقریبا غیرفعال است و تقریبا تمامی پروازهایش به مقصد دیگر شهرها و استان‌های ژاپن انجام می‌شود. فرودگاه بین‌المللی ایتامی، سومین فرودگاه شلوغ ژاپن است؛ ۱۳۹٫۴۵۰ هواپیما در این فرودگاه فعالیت داشته‌اند، ۱۴٫۵۴۱٫۹۳۶ مسافر از این فرودگاه سفر کرده‌اند و ۱۴۰٫۶۶۸ تن، مجموع وزن بارهایی است که تا به سال ۲۰۱۵ میلادی در پروازهای این فرودگاه جا به جا شده است.

مراحل ساخت فرودگاه اوساکا در سال ۱۹۳۶ آغاز شد. کنترل این فرودگاه در ابتدا در دستان یگان سلطنتی ژاپن بود و  پس از سقوط اوساکا در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آمریکایی در سال ۱۹۴۵، به کنترل آن‌ها درآمد. در سال ۱۹۵۹ و با بازگشت مالکیت این فرودگاه به کشور ژاپن، نام ایتامی از آن حذف و نام اوساکا برایش انتخاب شد. در این سال‌ها بود که دولت ژاپن برای گسترش این فرودگاه، برنامه‌های مختلفی را ترتیب داد که خب در ابتدا، به مذاق ژاپنی‌ها خوش نیامد. با این وجود، مقامات ارشد ژاپنی، زمین‌های زیادی را در اطراف فرودگاه اوساکا خریدند و عملیات گسترشش را در سال ۱۹۶۲ کلید زدند. طی این مدت، ساکنین اوساکا بارها برای مواردی مختلف مثل آلودگی صوتی، به شیوه‌های مختلف اعتراض خود را اعلام کردند که به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

پس از گسترش فرودگاه و فراهم کردن فضا برای پرواز هواپیماهای بهتر و بیشتر، هواپیمایی‌های مختلفی از سراسر جهان با فرودگاه اوساکا قرارداد امضا و اسباب رشد هرچه بیشتر این فرودگاه را فراهم کردند.

پایانه‌ها، خدمات و سطح دسترسی

فرودگاه اوساکا

فرودگاه اوساکا یک ترمینال بزرگ دارد. این ترمینال ۲۱ درب مختلف دور تا دور خود دارد و به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این دو ترمینال با یک بلوک مرکزی به یکدیگر مرتبط می‌شوند. پارکینگ ماشین برای مسافران، صرافی، بانک، سوپرمارکت‌ها، رستوران، محل بازی و نگه‌داری کودکان و مواردی از این دست را می‌توانید در این سالن‌های فرودگاه اوساکا پیدا کنید. گفتنی است که دولت ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ترمینال‌های این فرودگاه را گسترده‌تر از حالت فعلی بکند و مراکز خرید و امکانات رفاهی بیشتری را به آن اضافه کند.

مختصات جغرافیایی

اطلاعات پرواز

با توجه به اینکه سفر به اوساکا به‌طور مستقیم از ایران ممکن نیست، باید ابتدا به کشورهای همسایه سفر و از آنجا، برای پرواز به اوساکا اقدام کنید. برای خرید بلیط هواپیما تهران - اوساکا، با توجه به اینکه از تهران پرواز مستقیم به این شهر انجام نمی‌شود، باید از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان را برای این کار آماده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه