تاثیرات جام جهانی ۲۰۱۸ بر گردشگری روسیه

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
تاثیرات جام جهانی ۲۰۱۸ بر گردشگری روسیه

با برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه، شمار گردشگران این کشور به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

تاتیانا منشیکووا، جانشین مدیریت بخش تورهای گردشگری دولتی و امنیت گردشگری و رئیس بخش منابع اطلاعاتی و امنیت گردشگری آژانس فدرال توریسم در روسیه اعلام کرده گردشگری در مناطق مختلف روسیه در تابستان امسال به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است.

او در این زمینه افزوده است:

بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات، سیاست‌های مناسب، رشد و توسعه سریع خدمات گردشگری که آغاز آن به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد، از جمله مهم‌ترین فاکتورهای افزایش تقاضا برای گردشگری و رشد این صنعت در روسیه است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۵۶ میلیون گردشگر در روسیه به گردش و استراحت پرداختند، که در تابستان ۲۰۱۸، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. از جمله عوامل این افزایش، دو رقابت بزرگ جهانی المپیک زمستانی ۲۰۱۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بود.

در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، در فدراسیون روسیه برنامه جامع هدفمندی در حوزه توسعه گردشگری و جذب توریست اجرا شد، که مطابق با آن، حدود ۴۵ سازمان و کمپانی بزرگ وابسته با هدف مشترک در ۳۵ منطقه روسیه، در حوزه گردشگری فعال شدند. همچنین، مرکز گردشگری روسیه، طرح جدیدی را با موضوع جذب توریست برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ سازماندهی کرده، که در آن، ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری بزرگ در نظر گرفته شده است. به گفته تاتیانا منشیکووا، منطقه آلتایسکی در سیبری که یکی از مناطق پر بازدید به حساب می‌آید، از اهداف پیش‌بینی شده در این طرح است. 

پس از تسهیل صدور روادید، روسیه به یکی از مقاصد اصلی سفر برای ایرانی‌ها تبدیل شد. هرچند آمار دقیقی از ایرانی‌هایی که برای تماشای جام جهانی ۲۰۱۸ به این کشور سفر کرده‌اند، در دست نیست؛ اما منابع غیر رسمی از سفر دست کم ۳ هزار ایرانی در بازه زمانی برگزاری جام جهانی به روسیه خبر داده‌اند. 

منبع عکس: جوان آنلاین

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه