مواردی که قبل از رفتن به پارک دنیای هری پاتر باید بدانید

ندا مرتضوی
ندا مرتضوی یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
مواردی که قبل از رفتن به پارک دنیای هری پاتر باید بدانید

اگر شما نیز از هواداران داستان‌های هری پاتر هستید، با مراجعه به پارک «دنیای هری پاتر»، می‌توانید این دنیای جادویی را از نزدیک تجربه کنید.

شاید شما هم کتاب‌های هری پاتر را خوانده باشید؛ هری پسرک جادوگری است که ما را با خود به مدرسه هاگواترز می‌برد و در دنیایی پر از جادو غرق می‌کند. پارک موضوعی دنیای جادویی هری پاتر می‌تواند این فرصت را در اختیارتان بگذارد تا دنیای جادویی‌ای که در ذهن‌تان خلق کرده‌اید را از نزدیک ببینید. برای بسیاری از طرفداران پر و پا قرص هری پاتر بازدید از این پارک موضوعی واقع در مجموعه تفریحی «یونیورسال اورلاندو» بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است. 

Hogsmeade harry potter world

«دهکده‌ی هاگزمید» در  پارک Universal Studios Florida 

diagon alley harry potter

نمایی از کوچه ی دیاگون واقع در پارک‌های تفریحی «جزایر ماجراجویی یونیورسال» ( Universal’s Islands of Adventure)

قبل از رفتن به این پارک‌ها باید حواس‌تان به چندین نکته باشد:

هرچه زودتر به پارک بروید بهتر است

پارک دنیای هری پاتر معمولا خیلی زود شلوغ می‌شود. بنابراین، بهتر است برای دیدن بخش‌های جذاب آن قبل از شلوغی‌ها به آنجا بروید.

اول سراغ راید‌های محبوب پارک بروید

صف بعضی از وسیله‌های بازی دنیای جادویی هری پاتر آن‌قدر طولانی است که شاید مجبور باشید تا چند ساعت در آن‌ها معطل شوید. پس به‌محض ورود به پارک، اول به‌سراغ رایدهای محبوب مانند«هری پاتر و سفر ممنوعه» و «فرار از گرینگاتز» بروید.

نوشیدنی کره‌ای را در انواع متنوعی می‌توانید نوش جان کنید

butterbeer

اگر شما هم طرفدار این نوشیدنی سودای خامه‌ای هستید، می‌توانید آن را هم به شکل سرد و یخ‌زده و هم به‌صورت داغ نوش‌جان کنید. در بستنی‌فروشی فلورین فورتسکیو (Florean Fortescue’s) می‌توانید بستنی‌هایی با طعم نوشیدنی کره‌ای بخورید، دسر خامه‌ای نوشیدنی کره‌ای را در رستوران‌های پاتیل درزدار (The Leaky Cauldron) یا رستوران سه دسته جارو (Three Broomsticks) می‌توانید امتحان کنید و آب‌نبات شکری با طعم نوشیدنی کره‌ای را می‌توانید در فروشگاه دوک‌های عسلی (Honeydukes) یا شیرینی‌فروشی شوگر پلام (Sugarplum) بخرید.

نوشیدنی‌های دیگر را هم امتحان کنید

دکه‌ها و غذاخوری‌های مختلفی در پارک وجود دارند که نوشیدنی‌های جادویی دیگری به غیر از نوشیدنی کره‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند که مزه کردن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود؛ از جمله‌ی این نوشیدنی‌ها می‌توان به آب کدوحلوایی، افشره‌ی لیمویی قفل‌کننده‌ی دهان (که درواقع نوعی لیموناد است که اندکی وانیل نیز به آن اضافه شده است)، چای هلویی گازدار و آب‌پرتقال گازدار اوتر (که ته‌مزه‌ای از وانیل و دارچین نیز دارد و لبه‌ی لیوان آن با دانه‌های شکر پوشیده شده است) اشاره کرد.

 Peachtree Fizzing Tea

چای هلویی گازدار

 Otter’s Fizzy Orange Juice

آب‌پرتقال گازدار اوتر

Tongue Tying Lemon Squash

افشره ی لیمویی قفل کننده دهان

حواس‌تان باشد که بطری آب «گیلی واتر» (Gillywater) نخرید

gilly water harry potter world

بطری‌های آب «گیلی واتر» در دکه‌های موجود در بخش‌های مختلف پارک به فروش می‌رسند. اسم این بطری‌های آب درواقع از اسم علف گیلی (علف آبشش‌زا) گرفته شده است که در چهارمین کتاب از سری کتاب‌های هری پاتر یعنی «هری پاتر و جام آتش» به آن اشاره شده بود. گیلی واتر درواقع همان آب‌معدنی معمولی، اما با قیمت گران است (قیمت هر بطری ۴ دلار است!)؛ شما می‌توانید با خریدن و افزودن «اکسیرهای جادویی» مثل «معجون حفاظت در برابر آتش» آن را طعم‌دار کنید. به‌جای خرید گیلی واتر، می‌توانید برای برطرف کردن تشنگی همراه‌تان بطری آب‌معدنی معمولی ببرید.

قطار سریع‌السیر هاگوارتز مسیرهای مختلفی را طی می‌کند

The Hogwarts Express train

شما می‌توانید هم در «کوچه‌ی دیاگون» و هم در «دهکده‌ی هاگزمید» که به ترتیب در پارک‌های تفریحی «جزایر ماجراجویی یونیورسال» (Universal’s Islands of Adventure) و پارک Universal Studios Florida قرار دارند، سوار قطار سریع‌السیر هاگوارتز بشوید. اگر می‌خواهید از تمام تجربیات متنوعی که دنیای هری پاتر به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید، سعی کنید سوار هر دو قطار بشوید.

با صرف اندکی هزینه‌ی بیشتر به‌راحتی به تمام رایدهای پارک دسترسی پیدا کنید

با خرید بلیط نامحدود پارک (Universal Express Unlimited Pass) می‌توانید بدون منتظر ماندن در صف‌های طولانی، هر چند بار که بخواهید سوار وسیله‌های دلخواه‌تان در پارک بشوید.

راهی دیگر برای اجتناب از ماندن در صف‌های طولانی، خرید بلیط‌های تک‌نفره است

اگر نمی‌خواهید از Universal Express Pass استفاده کنید، راه دیگری نیز برای اجتناب از ماندن در صف‌های طولانی وجود دارد؛  درصورتی‌که حاضر باشید از در طول راید از همراهان‌تان جدا شوید، می‌توانید در صف‌ بلیط‌های تک‌نفره بایستید. این گزینه، روش بسیار مناسبی برای جلوگیری از اتلاف وقت‌تان است. شما می‌توانید برای تجربه‌ی کامل جذابیت‌های پارک، برای سوار شدن به رایدهایی مثل «سفر ممنوعه» ابتدا با همراهان‌تان بلیط‌های معمولی بگیرید، سپس برای دورهای بعدی بلیط‌های تک‌نفره تهیه کنید.

اگر به بیماری حرکت مبتلا هستید، سوار راید «سفر ممنوعه» نشوید

اگر به بیماری حرکت مبتلا هستید (یک بیماری که افراد مبتلا به آن در وسایل نقلیه‌ی در حال حرکت، دچار احساس سرگیجه و حالت تهوع می‌شوند)، دورِ این وسیله‌ی بازی را خط بکشید.

می‌توانید در تورهای قلعه هاگوارتز شرکت کنید

Hogwarts

اگر نمی‌خواهید سوار رایدهای پارک دنیای هری پاتر بشوید، می‌توانید در تور هاگوارتز شرکت کنید. کافی است به یکی از افرادی که جزو کادر پارک هستند، بگویید که می‌خواهید کدام قسمت را بازدید کنید و آن‌ها راهنمایی‌تان می‌کنند.

چوب‌دستی‌های جادویی ارزان نیستند

Ollivanders shop

خرید از مغازه‌ی «چوب‌دستی جادویی اولیوندر» یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات برای طرفداران هری پاتر است. در این مغازه، چوب‌دست‌هایی فروخته می‌شوند که مشابه چوب‌دستی‌های جادویی به‌ کار رفته در فیلم‌های هری پاتر هستند، اما باید حواس‌تان باشد که قیمت یک چوب جادوی معمولی ۴۴ دلار و قیمت چوب‌دستی جادویی تعاملی ۵۰ دلار است. با چوب جادوی تعاملی می‌توانید در نقاط خاصی از پارک که روی نقشه مشخص شده‌اند، جادو کنید!

interactive wands

درواقع، برای این کار باید در نقاطی که با یک مدال طلایی روی زمین مشخص شده‌اند، بایستید و چوب‌دستی‌تان را با یک حرکت خاص تکان دهید. به‌این‌ترتیب، حس‌گرهایی که در انتهای چوب‌دستی قرار دارند، حس‌گرهای دیگری را که در مکان‌های متفاوتی از قاب پنجره گرفته تا داخل فواره‌های آبی قرار  دارند، فعال می‌کنند و باعث روشن شدن چراغ‌ها یا بیرون زدن آب از دهان مجسمه‌ی وسط فواره می‌شوند.

صدای ناله‌ی «میرتل گریان» در سرویس‌های بهداشتی به گوش می‌رسد

اگر داخل سرویس‌های بهداشتی صدای نازک ناله‌ی دختری را شنیدید، نترسید. این صدا، درواقع، صدای ضبط‌شده‌‌ی ناله‌ی میرتل گریان در فیلم‌های هری پاتر است که در سرویس‌های بهداشتی پخش می‌شود.

در طول روز برنامه‌های مفرح و متنوعی در پارک اجرا می‌شوند

اگر  علاقه‌مند به دیدن برنامه‌هایی مانند کنسرت گروه موسیقی سلستینا واربک و گروه ارواح، مسابقه‌ی سه جادوگر، کر قورباغه‌ها و اجرای «داستان‌های بیدل بارد» هستید، قبل از رفتن به پارک، برنامه‌ی اجراها را چک کنید.

The Tale of the Three Brothers harry potter

صحنه ای از اجرای عروسکی «داستان‌های بیدل بارد» در پارک

Hogwarts Castle

بعضی شب‌ها، قلعه‌ی هاگوارتز به شکل بسیار زیبایی نورپردازی می‌شود.

صف‌های ناهار بسیار طولانی هستند

همان‌طور که انتظار می‌رود در وسط روز رستوران‌های پارک بسیار شلوغ هستند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید برای خوردن ناهار چندین ساعت معطل شوید، سعی کنید غذایتان را در زمان دیگری قبل یا بعد از ظهر بخورید.

اگر بچه کوچک همراه‌تان نیست، سوار ترن هوایی «پرواز هیپوگریف» نشوید

Hippogriff Ride

اگر بچه‌ی کوچک همراه ندارید، منتظر ماندن در صف‌های طولانی این ترن هواییِ مناسب کودکان، ارزش صرف وقت‌تان را ندارد. پس اگر سوار این ترن هوایی نشوید، چیز خاصی را از دست نداده‌اید.

«بانک جادوگری گرینگاتز» پول شما را به پول جادویی تبدیل می‌کند

Gringotts bank

اگر می‌خواهید بیشتر در دنیای هری پاتر غرق شوید، می‌توانید اسکناس‌های دلار آمریکا را به اسکناس‌های بانک گرینگاتز به ارزش ۱۰ و ۲۰ دلار تبدیل کنید. این اسکناس‌ها برای خرید در کوچه‌ی دیاگون، مغازه‌ها و رستوران‌های دهکده‌ی هاگزمید قابل استفاده هستند. شما می‌توانید پس از پایان بازدیدتان از پارک، آن‌ها را دوباره به دلار آمریکا تبدیل کنید.

در مغازه پست جغدی می‌توانید برای دوستان‌تان کارت‌پستال بفرستید

 Owl Post

اگر گذارتان به مغازه‌ی پست جغدی افتاد، می‌توانید برای دوستان و آشنایان‌تان کارت‌پستال‌هایی با آرم پستی مخصوص هاگزمید ارسال کنید. این مغازه تمبرهایی با تم هری پاتر نیز به فروش می‌رساند.

یادتان نرود که شکلات‌های Frizzy Whizbees را امتحان کنید

Fizzing Whizzbees harry potter

سلیقه‌ی آدم‌های مختلف با هم متفاوت است، اما نمی‌‌توان انکار کرد که شکلات‌های Frizzy Whizbees یکی از خوشمزه‌ترین و هیجان‌انگیزترین شکلات‌های موجود در مغازه‌های شکلات‌فروشی دنیای هری پاتر هستند. این شکلات‌ها درواقع، ترکیبی از شکلات کاکائویی، اسانس میوه و شکلات‌های جرقه‌ای هستند (شکلات جرقه‌ای یا Pop Rock نوعی شکلات است که وقتی در دهان‌تان آب می‌شود، صدای جرقه‌های کوچکی ایجاد می‌کند).

می‌توانید با وزارت جادو تماس بگیرید

harry potter phone booth

اگر به باجه‌ی تلفنی که جلوی ایستگاه «کینگ کراس» قرار دارد، بروید و 62442 را شماره‌گیری کنید، به وزارت جادو وصل خواهید شد!

سعی کنید به جزئیات توجه کنید

جزئیات کوچکی در گوشه و کنار پارک گنجانده شده‌اند که نباید آن‌ها را از دست بدهید. به‌عنوان مثال، در «فروشگاه بورگین و بورکز»، اگر به دقت گوش بدهید، می‌توانید صدای ضعیف آواز پرنده‌ای را از داخل «کمد نامرئی شونده» بشنوید.

the Vanishing Cabinet harry potter

طرفداران هری پاتر داستان این پرنده را به خاطر می‌آورند، در کتاب «هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه»، هنگامی‌که مالفوی تلاش می‌کند که «کمد نامرئی شونده» را در اتاق نیازمندی‌ها تعمیر کند، برای امتحان آن، یک پرنده‌ی کوچک را به داخلش می‌فرستد؛ همچنین، داخل مغازه‌ی ردا فروشی مادام مالکین، یک آینه‌ی سخنگو وجود دارد که وقتی مقابل آن بایستید، شروع به اظهار‌نظر می‌کند! به علاوه، گاهی اوقات، از دهان اژدهای عظیمی که بالای بانک جادوگری گرینگاتز قرار دارد، آتش بیرون می‌زند.

The Gringotts dragon harry potter

 

 

مطالب مرتبط:

منبع huffpost

دیدگاه