قصه گویی خود را در مسابقه «نقال شو» به چالش بکشید

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
قصه گویی خود را در مسابقه «نقال شو» به چالش بکشید

سومین جشنواره آوای صلح، نقالان کوچک با معرفی برترین‌های بخش‌های فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقه استعدادیابی «نقال شو» به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره آوای صلح در بخش‌های اصلی نقالی، داستان‌نویسی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از ۱۵ تا ۱۹ آذرماه برگزار شد. در اختتامیه این جشنواره، علاوه بر نماینده دبیرکل سازمان ملل و مدیر سازمان جهانی غذا به‌عنوان میهمانان ویژه، هنرمندان کوچک، دیپلمات‌ها و اهالی فرهنگ و هنر نیز حضور داشتند.

در این مراسم از تلاشگران برتر رشته‌های نقالی، نقاشی، شاهنامه‌‌‌خوانی و داستان‌نویسی تجلیل شد و همچنین از پوستر مسابقه استعدادیابی «نقال شو» که با موضوع روایتگری و قصه گویی، پرده برداری شد. محمد غفاری، تهیه کننده این مسابقه هدف طراحی این مسابقه را زنده کردن فرهنگ داستان گویی و سرگرمی خردمندانه ایرانی اعلام کرد. 

او افزود:

در مرحله نخست، تمام فارسی زبانان دنیا که در یکی از رشته‌های موسیقی، بازیگری، عروسک گردانی، نقالی، خوانندگی و هنرهای نمایشی، خود را در حد استعدادهای دنیا می‌دانند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه که در گروه سفیران صلح و دوستی طراحی شده است، جهت پخش در فضای مجازی و احتمالا در یکی از شبکه‌های صدا و سیما تولید خواهد شد.

برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع صلح از کشورهای ایتالیا، هند، آلمان و ایران (با همکاری سازمان ملل و برنامه جهانی غذا)، کمپین «بیمار نادر تنها نیست» (با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر) و انجمن دیابت ایران برگزار شد و مسابقه استعدادیابی در حوزه داستان‌گویی و نقالی با موضوع صلح و دوستی از برنامه‌های جانبی این رویداد فرهنگی بود.

جشنواره آوای صلح که اولین و سومین دوره آن در ایران و دومین آن در ایتالیا برگزار شده، درصدد ارتقای فرهنگ و هنر سنتی و دیرینه روایتگری،‌ قصه گویی، نقالی و همچنین تقویت اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم منطقه اکو است. تقویت هنر نقالی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش داستان‌پردازان جوان، حفظ آثار ناملموس میراث معنوی، تقویت اشتراکات فرهنگی و معنایی و تاثیر آن در صلح جهانی، احیا و ترویج اشعار مفاخر ادبی در جهان و ارتباط آن با صلح جهانی و زندگی امروز، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. 

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه