گلدکست در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
گلدکست در یک نگاه

گلدکست از شهرهای ساحلی و يک مقصد گردشگری در استراليا است و به لطف مکان‌های اقامتی خارق‌العاده، پارک‌های موضوعی، جاذبه‌های طبیعی و... محلی ایده‌آل برای سفر به حساب می‌آید.

گُلدکست (Gold Coast) به معنی ساحل طلایی، یک شهر ساحلی در استرالیا است. این شهر یکی از شهرهای اقماری بریزبن به‌شمار می‌رود که تنها ۴۲ کیلومتر تا مرکز شهر بریزبن فاصله دارد. گلدكست در جنوب شرقى ايالت كوئينزلند، در نزديكى مرز ايالت نيو ساوث ولز و در منطقه کلانشهری کوئینزلند جنوب شرق قرار گرفته‌ و از شرق به اقیانوس آرام مشرف است.

گلد کوست

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده‌ است، اما رشد شهرنشینی در آن به نیمه‌های قرن بیستم بر می‌گردد که به دلیل جاذبه‌های گردشی و طبیعی زیاد، به مرکز تفریحی مرفهین بریزبن تبدیل شد و با فروش املاک و ساختن برج‌های بلند، به شهرت و رشد فراوانی دست یافت. 

اين شهر كه بر كرانه‌های زرين اقيانوس آرام بنا شده است، به‌عنوان يک مقصد گردشگری در استراليا شناخته می‌‌شود و تعداد زيادى مراكز تفريحى نظير پارک‌های آبی، پلاژهاى مجهز، سواحل ماسه‌ای طلایی رنگ، آسمان‌خراش‌های مرتفع در نوار ساحلی، امواج خروشان اقیانوس مناسب ورزش موج‌سواری، مراكز خريد و هتل‌های لوكس در آن به چشم می‌خورد. سواحل گلدکست با مساحت بيش از ۷۰ کیلومتر مربع، از زیباترین و معروف‌ترین سواحل استرالیا و جهان به‌شمار می‌روند و گفته می‌شود این سواحل در ۳۰۰ روز سال آفتابی‌ هستند.

گلد کوست

قطب گردشگری خط ساحلی باشکوه گلدکست، «سرفرز پارادایس» (Surfers Paradise) است که نام آن را حقیقتا مناسب انتخاب کرده‌اند. شاید بتوان این ناحیه را ورژن استرالیایی لاس وگاس نامید. ردیفی از برج‌ها در کنار ساحل قد علم کرده‌اند و تابلوهای نئونی چشمک زن مکان‌های تفریحی، بوتیک‌های شیک طراحان و مراکز خرید ساحلی نیز در کنارشان خودنمایی می‌کنند.

گلدکست به غیر از سواحل زیبا، با وجود جنگل‌های بارانی پهناور و نیمه‌گرمسیری با چشم‌اندازی نفسگیر در موقعیتی استراتژیک در لبه منطقه آسیا اقیانوسیه و دسترسی به دو فرودگاه بین‌المللی، مقصدی فوق‌العاده برای تجارت، سرمایه‌گذاری، مطالعه، ورزش، گردشگری و حتی زندگی به شمار می‌آید.

گلد كوست با جمعیت ۶٣٨,٠٩٠ نفر، ششمين شهر پرجمعيت استراليا و دومين شهر بزرگ ايالت كوئينزلند به‌ حساب می‌آید. این شهر مساحتی بالغ بر ۴۱۴٫۳ کیلومتر مربع دارد. زبان رسمی مردم،‌ انگلیسی و واحد پول‌شان،‌ دلار استرالیا است.

گلد کوست

آب و‌ هوای گلدکست نیمه‌گرمسیری مرطوب است و تابستان‌های داغ و مرطوب و زمستان‌هایی خنک دارد. بهترین زمان سفر به گلدکست در مجموع، فصل زمستان (فصل تابستان در ایران) است.

از دیدنی های گلدکست می‌توان به ساحل سرفرز پارادایس،‌ سکوی بازدید اسکای پوینت، پارک ملی اسپرینگ بروک، پارک ملی لمینگتون، دنیای فیلم‌ برادران وارنر، پارک موضوعی دریم ورلد، مجموعه سی ورلد، کولنگاتا، پناهگاه حیات وحش کورومبین، سینمای هفت بعدی،‌ مینی گلف کینگ توت پوت پوت و موزه ریپلیز بیلیو ایت اور نات سرفر پارادایز اشاره کرد که در ??? ???????? باید از آن‌ها دیدن کنید.

در سفر به گلدکست می‌توانید سوغاتی‌هایی نظیر سنگ اوپال، بوت‌های Ugg، اکالیپتوس، ماکادمیا یا فندق استرالیایی، ‌روغن شترمرغ، بومرنگ، عروسک کوالا و کانگورو، خوراکی وجمیت و محصولات بهداشتی Aesop تهیه کنید.

گالری عکس‌های گلدکست

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه