افتتاح مجموعه هتل سینمای تخت سلیمان تكاب

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
افتتاح مجموعه هتل سینمای تخت سلیمان تكاب

مجموعه اقامتی و تفریحی هتل سینمای تخت سلیمان واقع در شهرستان تکاب به بهره‌برداری رسید.

مجموعه اقامتی و تفریحی هتل سینما سه ستاره تخت سلیمان تکاب در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع با زیربنای ۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد. همچنین نخستین سالن سینمای تکاب در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با ۱۸۰ صندلی با پرده دیجیتال با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.

این هتل سینما دارای ۲۲ اتاق و ۶۸ تختخواب بوده و ۸۰ میلیارد ریال روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

در این مجموعه یک رستوران و ۲ باب تالار پذیرایی با ظرفیت یک هزار نفر ساخته شده است که با بهره‌برداری از آن تعداد مجموعه‌های اقامتی در تکاب به ۲ واحد رسید.

در این مراسم فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان تکاب که به‌تازگی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی تهیه شده است، برای اولین بار در سینمای این هتل برای مدعوین اکران شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب، طی سخنانی با قدردانی از مسئولان استان گفت:

باید از مسئولان استان و شهرستان که برای راه‌اندازی این مجموعه متحمل زحمات شده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

حجت الاسلام عیسی برادری با اشاره به ظرفیت‌های متنوع شهرستان تکاب تصریح کرد:

تکاب و ظرفیت‌های موجود در آن، به‌ویژه صنعت گردشگری و وجود تاریخ بلند آن می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران باشد و افتتاح این هتل نقطه امیدی برای افزایش مدت زمان اقامت گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان است.

به گفته وی تکاب محروم نیست و همانطوری که به‌لحاظ وجود معادن طلا و سنگ‌های قیمتی در کشور رتبه اول را دارد، به همان میزان به وجود ادبا، شعرا، علما و هنرمندان تراز یک خود افتخار می‌کند، ولی باید گفت که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به‌منظور توسعه و پیشرفت این شهرستان باید مسئولان استانی توجه ویژه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بکنند.

محوطه‌های تاریخی تکاب سالانه مورد بازدید بیش از ۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که از این طریق خدمات و امکانات گردشگری در این شهرستان را می‌توان توسعه بخشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه