ترمینال جدید فرودگاه چابهار به زودی احداث می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
ترمینال جدید فرودگاه چابهار به زودی احداث می‌شود

نقشه‌های ترمینال مسافری جدید فرودگاه چابهار طراحی شده و پس از تائید نهایی، عملیات احداث این ترمینال آغاز خواهد شد.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز عملیات احداث ترمینال مسافری جدید فرودگاه چابهار در آینده نزدیک خبر داد.

عبدالرحیم کردی درباره احداث فرودگاه منطقه آزاد چابهار گفت که احداث فرودگاه مسافری از اهمیت بالایی برخوردار است، اما امکان توسعه فرودگاه موجود در این شهر با توجه به اینکه فرودگاه فعلی نظامی است، نبود؛ ولی سال گذشته ۲۵۰ هکتار از انتهای جنوبی باند فعلی از نیروی هوایی با مذاکرات انجام شده خریداری شد و در حال حاضر برای آغاز احداث ترمینال جدید با سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم. نقشه‌های این ترمینال طراحی شده و به زودی مورد تائید نهایی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد:

فرودگاه کارگو نیز در همان نقطه‌ای که دو سال قبل جانمایی شده بود، احداث خواهد شد. عدم توجیه اقتصادی در آن زمان در زمینه احداث دو فرودگاه نزدیک به هم در فاصله ۶۰ کیلومتری علت تاخیر دوساله آن بود، اما احداث فرودگاه باری با توجه به افزایش حجم بار در بندر چابهار، نیز توجیه‌پذیر شده است.

در ۴ سال گذشته به گفته کردی ۴۰۰ مورد تقاضای سرمایه‌گذاری در چابهار دریافت شده که تاکنون از این تقاضاها معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان به مرحله قرارداد رسیده است. در حال حاضر در چابهار ۱۳۰ واحد تولیدی فعال شده و ۱۶۷ پروژه دیگر نیز با پیشرفت بالای ۳۰ درصد در حال احداث هستند.

کردی با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری طبیعی و سلامت در چابهار به کوه‌های مینیاتوری و ساحل‌های طلایی چابهار، به‌عنوان مقاصد گردشگری طبیعی اشاره کرد و بیان کرد که در کشور این منطقه تنها ساحل دارای امکان موج‌سواری محسوب می‌شود.

در خصوص گردشگری سلامت نیز به گفته ایشان قرار است با حضور وزیر بهداشت کلنگ احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار ابتدای ماه آینده به زمین زده شود و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی و عمومی نیز این بیمارستان را احداث می‌کند.

همچنین ۵ هتل چهار و پنج ستاره همزمان در حال احداث هستند که یکی از آن‌ها هتل ۲۲ طبقه با پیشرفت حدود ۲۰ درصد در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری برای راه‌اندازی ایرلاین خصوصی در چابهار گفت:

برای پروازهای رجیونال و منطقه‌ای به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم امبرائر و هواپیماهای ایرباس به‌صورت دست دوم و خرید از واسطه هستیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه