۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در آذربایجان غربی مجوز گرفتند

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در آذربایجان غربی مجوز گرفتند

۱۵۰ درخواست احداث اقامتگاه بوم‌گردی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی تحویل داده شده بود که ۱۰۰ واحد آن مجوز احداث گرفت.

اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی ایران از پدیده‌های جدیدی هستند که در امر گردشگری رخ داده است. این اقامت‌گاه‌ها که اغلب توسط بخش خصوصی ساخته می‌شوند می‌توانند به رونق گردشگری در شهرها و روستاهای ایران بینجامد. استان آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که مردم در آن از احداث اقامتگاه بوم‌گردی استقبال کرده‌اند.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، در آیین بهره‌برداری از یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در تکاب گفت:

هم‌اکنون ۱۶ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در آذربایجان غربی در تکاب ساخته شده‌اند، گفت:

این شهرستان ظرفیت مناسبی برای توسعه و رونق بوم‌گردی دارد که جا دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

جباری گفت:

اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا خانه‌ها و اماکن قدیمی و تاریخی بازسازی شوند و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شوند.

وی احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهم‌ترین نمونه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:

تکیه بر امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، می‌تواند موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به توانمندی‌های تکاب اشاره کرد و گفت:

در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان، بهار سال آینده جشنواره ملی تخت‌سلیمان به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری تکاب برگزار می‌شود.

طبق گزارش میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، اقامتگاه بوم‌گردی در روستای گردشگری نصرت‌آباد در ۳ کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان روز یکشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید. این واحد اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به وسعت ۴۳۰۰ متر مربع و با زیربنای یک هزار متر مربع با ۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ساخته شده و دارای ۱۲ اتاق، رستوران سنتی و خدمات تفریحی است. این اقامتگاه بوم‌گردی ۶۰ نفر ظرفیت دارد و با بهره‌برداری از آن اقامتگاه‌های تکاب به ۶ واحد می‌رسند.

تکاب شهری است که بیشتر از ۱۶۰ اثر ملی و ۳ روستای هدف گردشگری دارد. مهم‌ترین اثر ملی و تاریخی تکاب که به ثبت جهانی نیز رسیده، مجموعه تاریخی تخت سلیمان است.

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه