هزینه سفر به کیوتو چقدر است؟

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
هزینه سفر به کیوتو چقدر است؟

کیوتو از زیباترین، ارزان‌ترین و تاریخی‌ترین شهرها ژاپن است. در این مقاله شما را هزینه سفر به کیوتو آشنا می‌کنیم.

از دوره‌ی مِیجی (めいじ) که ژاپن درب‌هایش را به روی جهان باز کرد و به مدرنیته روی خوش نشان داد، شهرهای این کشور با سرعت سرسام‌آوری پیشرفت کردند و با کمی جست و جو در اینترنت می‌توانید از صحت این موضوع سردربیاورید.

شاید خیلی از ما با دیدن ابرشهرهایی مثل توکیو، به این فکر کنیم که شهرهای ژاپن از سنت‌های خود فاصله گرفته‌اند و صنعت و تکنولوژی، سنت‌های ژاپنی‌ها را کنار زده است. اگر تا امروز به چنین چیزی فکر می‌کردید، من به شما شهر کیوتو را معرفی می‌کنم. کیوتو از آن دست شهرهایی است که سنت‌های خودش را به‌قوی‌ترین شکل ممکن حفظ کرده و در کنارش، مدرنیته را هم در زندگی شهروندانش جاری کرده است.

کیوتو قبل از توکیو یعنی در سال‌های ۷۹۴ تا ۱۸۶۸ میلادی، پایتخت ژاپن بوده است. دور بودن از حوادث و بمباران‌های جنگ جهانی موجب شدند تا این شهر بتواند اماکن تاریخی و اصیل خود را حفظ کند و به یکی از شهرهای ویژه‌ی ژاپن تبدیل شود. تمامی مواردی که ذکر کردم، کیوتو را به یکی از اولویت‌های اصلی مسافران ژاپن تبدیل کرده است و به همین دلیل، کجارو تصمیم دارد تا در یکی دیگر از مجموعه مقالات هزینه‌ی سفر، خرج و مخارج سفر به کیوتو را با شما در میان بگذارد.

قیمت بلیط تهران - اوساکا

با توجه به واقع شدن شهر کیوتو در سرزمین جزیره‌ای ژاپن، استفاده از هواپیما بهترین راه برای رسیدن به این شهر است؛ در نتیجه، در ابتدا از هزینه‌ی سفر به این شهر با استفاده از هواپیما برای‌تان می‌گوییم.

برای سفر به کیوتو، با توجه به قرارگیری این شهر در استان کنسای  و مرکزی بودن فرودگاه شهر اوساکا در این استان، ابتدا باید با هواپیما به اوساکا سفر کنید و سپس و به‌صورت زمینی راهی کیوتو شوید. اینجاست که باید بگویم برای خرید بلیط تهران - اوساکا، با توجه به اینکه از تهران پرواز مستقیم به این شهر انجام نمی‌شود، باید از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان را برای این کار آماده کنید.

هزینه اقامت در هتل‌های کیوتو

هزینه سفر به کیوتو

بعد از خرید بلیط هواپیما تهران - اوساکا، رسیدن به این شهر، حرکت به سمت کیوتو و قدم گذاشتن در آن، اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌آید، فراهم کردن یک سرپناه برای گذراندن زندگی در شهر است.

همانطور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردم، کیوتو یکی از شهرهای ارزان ژاپن است و در نتیجه، این مورد را می‌توانید در هزینه‌ی اجاره‌ی اتاق در هتل های کیوتو هم مشاهده کنید.

هزینه اقامت در هتل‌های کیوتو با توجه به افزایش کیفیت و آپشن‌های مختلف آن‌ها، از ۱۹ دلار شروع می‌شود و به مواردی مثل ۱۱۲ دلار هم می‌رسد.

قیمت‌ هتل‌های شهر کیوتو را بدین شکل می‌توان ترتیب‌بندی کرد:

  • ۱ ستاره = ۱۹٫۵۱ تا ۳۱٫۰۴۵ دلار
  • ۲ ستاره = ۲۲٫۱۴ تا ۴۸٫۳۵ دلار
  • ۳ ستاره = ۳۵٫۴۸ تا ۳۲۷٫۳۷ دلار
  • ۴ ستاره = ۶۹٫۴۸۸ تا ۴۴۰٫۶۶۲
  • ۵ ستاره = ۵۴۲٫۸۴۴ دلار

شما همچنین می‌توانید در هتل‌های کپسولی که در کشور ژاپن خیلی محبوب هم هستند، اقامت داشته باشید. این هتل‌ها مکانی مناسب و مجهز برای استراحت و خواب یک شخص را فراهم می‌کند و طبیعتا قیمتش هم از دیگر هتل‌های رایج در شهر، ارزان‌تر است. شما با هزینه‌ای کمتر از ۲۵۰ هزار تومان می‌توانید یک روز در این هتل‌ها اقامت داشته باشید. البته این هتل‌ها برای بانوان شرایط ویژه‌ای دارند که درباره‌شان حتما باید از مسئول هتل سوال بکنید.

هزینه خورد و خوراک در کیوتو

هزینه سفر به کیوتو

خورد و خوراک از لازمه‌های زندگی است و در سفر اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. کیوتو هم از شهرهای سنتی ژاپن است و در آن می‌توانید غذاهای بامزه و لذیذی را برای خوردن پیدا کنید.

یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان قیمت کیوتو حدودا ۷ دلار قیمت دارد. اگر دو نفره به این شهر سفر می‌کنید، هزینه‌ی سه وعده‌ی غذایی صبحانه، ناهار و شام در رستوران‌های متوسط (نه گران/ نه ارزان) کیوتو حدودا ۳۵٫۴۸ دلار می‌شود. اگر در رستوران‌های کیوتو می‌خواهید نوشیدنی هم سرو بکنید، بهتر است از ۰٫۹۲ تا ۵٫۳۲ دلار را در جیب خود داشته باشید. طرفداران رستوران‌های مک‌دونالد و فست‌فودها هم در کیوتو می‌توانند از غذاهای ترکیبی که با قیمت ۶٫۰۳ دلار به آن‌ها ارائه می‌شود، لذت ببرند.

کاری (かり)، رامن (ラメン) و دانبری (だんべり) از غذاهای ارزان‌قیمت کیوتو هستند که آن‌ها را خارج از رستوران های کیوتو هم می‌توانید پیدا کنید. یک ظرف کاری حدودا ۳٫۲۸۲ دلار قیمت دارد. رامن و دانبری هم به‌ترتیب حدودا ۴٫۴۳۵ و ۷٫۶۲۸ دلار برایتان هزینه خواهند داشت.

هزینه بازدید از اماکن دیدنی و تفریحی کیوتو

هزینه سفر به کیوتو

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سفر به هر شهر، بازدید از اماکن دیدنی آن است. ژاپن همانطور که انتظارش را دارید، یک کشور کهن و تاریخی است و جاذبه‌های زیادی را برای مسافرانش ترتیب داده است.
همانطور که در ابتدای مقاله عرض کردم، کیوتو به لطف دور بودنش از مناطق جنگی در جنگ جهانی، توانست خودش را از شر آسیب‌های جدی دور نگه دارد و همین باعث شده تا توریست‌های این شهر، اماکن و معابد بسیار خاص و جذابی را در این شهر برای بازدید پیدا کنند.

ورود به برخی از این معابد برای عموم آزاد است و ورود به برخی هم یک هزینه ورودی دارد. باید بگویم که ورود به معابد مذهب شینتو (آیین پرستش طبیعت) برای همگان رایگان است. در ادامه توجه شما را به هزینه ورودی ده‌تا از معبدهای معروف کیوتو جلب می‌کنم:

  • معبد Kiyomizu-dera (معروف برای بالکن‌های چوبی) = ۳٫۵۴۸ دلار
  • معبد Kinkaku-ji (معبد اتاق‌های طلایی) = ۳٫۵۴۸ دلار
  • معبد Ginkaku-ji (معبد اتاق‌های نقره‌ای) = ۴٫۴۳۵ دلار
  • معبد To-ji (دارای بلندترین سقف شیروانی ژاپنی در ژاپن) = ۴٫۴۳۵ دلار
  • معبد Shoren-in ( معروف برای باغچه‌های معروفش) = ۴٫۴۳۵ دلار
  • معبد Ryoan-ji (معروف برای باغچه‌هایی با تخته‌سنگ‌های ذن) = ۴٫۴۳۵ دلار
  • معبد Sanjusangen-do (دارای ۱۰۰۰ مجسمه و تندیس مختلف از خدایان ژاپنی) = ۵٫۳۲۲ دلار
  • معبدهای Fushimi Inari Taisha، Heian ، Kamo و Kitano Tenmangu = رایگان

شما می‌توانید با پرداخت ۳۳٫۷۰۶ دلار، یک کارت تخفیف ویژه برای بازدید از معابد کیوتو خریداری کنید. البته این را باید بگویم که معبدها تنها دیدنی‌های کیوتو نیستند و شما می‌توانید از محله‌های تاریخی و جذاب این شهر هم دیدن کنید؛ طبیعتا هزینه سفر شما با بازدید از این اماکن، کم یا زیاد نخواهد شد، چرا که بازدید از آن‌ها رایگان است و شما فقط باید پول حمل و نقل خود را حساب کنید.

هزینه حمل و نقل در کیوتو

هزینه سفر به کیوتو

برای دسترسی به این اماکن، معابد و رستوران‌های شدیدا جذاب باید به دل خیابان‌های کیوتو بزنید و چه چیزی بهتر از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به این مقصدها؟

اتوبوس‌ها، قطارها و تاکسی‌های درون‌شهری کیوتو شما را به‌بهترین شکل ممکن به تمامی مقصدهایی که ذکر کردم، می‌رسانند. هزینه عبور و مرور با اتوبوس در کیوتو برای یک روز کامل، حدودا ۲۳ هزار تومان خواهد شد. دیگر گزینه پیش‌روی شما، خرید کارت مخصوص گردشگران کیوتو است که تخفیف‌های خوبی برای حمل و نقل شهری برایتان در نظر می‌گیرد. در ادامه، به یک‌سری از جزئیات در قیمت‌های حمل و نقل شهری کیوتو اشاره می‌کنم که دانستنش اصلا خالی از لطف نیست:

  • هزینه اتوبوس در محدوده‌ی شهر ۲۳۰ ین = ۲٫۰۴ دلار
  • هزینه تاکسی در محدوده شهر (هر ۲ کیلومتر) ۶۵۰ ین = ۵٫۷۶۶ دلار
  • هر ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر جابجایی توسط تاکسی  ۰٫۷ دلار برای‌تان خرج خواهد داشت
  • هزینه اجاره دوچرخه معمولی (۱ روز) ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ین = ۸٫۸۷ تا ۱۳٫۳۰۵ دلار
  • هزینه اجاره دوچرخی الکتریکی (۱ روز) ۱,۷۰۰ تا ۲,۰۰۰ ین = ۱۵٫۰۷۹ تا ۱۷٫۷۴
  • بلیط یک روزه اتوبوس = ۴٫۴۳۵ دلار
  • بلیط یک روزه مترو = ۵٫۳۲۲ دلار

قیمت تور کیوتو

هزینه سفر به کیوتو

با توجه به اینکه سفر به کیوتو برای برخی از مسافران ممکن است کمی سخت باشد، استفاده از تور را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که پرواز مستقیم به کیوتو و اوساکا از تهران مقدور نیست، پس اگر می‌خواهید با تور به کیوتو سفر کنید، باید از تور ژاپن استفاده کنید. در حال حاضر و با توجه به نوسانات قیمت ارز، قیمت تورهای ژاپن از یک ده میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به آپشن‌هایی که تورها ارائه می‌کنند، قیمت‌ها روندی صعودی خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه