امکان اقامت در شماری از معروفترین هتل های تسخیر شده جهان (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
امکان اقامت در شماری از معروفترین هتل های تسخیر شده جهان (قسمت اول)

اگر از عاشقان دنیای ترس و وحشت هستید، شاید دوست داشته باشید شبی را در یکی از هتل‌های تسخیر شده جهان سپری کنید. هتل‌هایی که داستان‌های بسیاری از ارواح ساکن آنها بر سر زبان‌ها است.

هتل‌ها قرار است مکان‌هایی ایده‌آل برای لذت بردن از اوقات فراغت و استراحت کردن باشند، اما گاهی آنها بیش از آرامش، منبع ترس و وحشت می‌شوند. دست کم این داستان شماری از هتل‌های تسخیر شده‌ای است که در ادامه به سرگذشت‌شان خواهیم پرداخت.

هتل تسخیر شده

وقتی صحبت از اقامت در یکی از هتل‌های تسخیر شده‌ی جهان می‌شود، گروهی یا مسیر بحث را عوض کرده یا به سرعت از محل دور می‌شوند. هرچند این مسئله در مورد همه صدق نمی‌کند، حداقل نه در مورد علاقمندان گردشگری وحشت و دوست‌داران دنیای ترس و دلهره که مشتاقانه در جستجوی تجربیاتی متفاوت در این زمینه هستند. تصور کنید تجربه اقامتی شبانه در هتلی که محل رویدادهای عجیب و غیر منتظره است، ممکن است چقدر مهیج و جالب توجه باشد؟ این همان امتیازی است که این هتل‌های تسخیر شده از آن بهره می‌برند. اغلب این هتل‌ها مکان‌های قدیمی هستند که در طول عمر خود میزبان هزاران مهمان بودند. آنها هم همچون ما، در طول سال‌های عمر خود شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بودند. گاهی بیینده خنده، شادی و تولد عشق و گاهی نیز صحنه جنگ و جدل، جدایی و حتی مرگ و خودکشی بودند. اگر باور داشته باشیم که هر مکان اتفاقات و رویدادهای به وقوع پیوسته را در حافظه خود ثبت می‌کند، پس این هتل‌ها هم ناخواسته صحنه‌های ناخوشایند بسیاری را در سینه پنهان کرده‌اند.

هتل‌های تسخیر شده اغلب محل وقوع رویدادهای عجیب و ماورایی غیر قابل توضیح هستند

با یک نگاه کلی در می‌یابیم که بیشتر این مکان‌ها محل وقوع پدیده‌های ماورایی غیر قابل توضیحی بودند که در سایه داستان‌های آمیخته با خرافات یا شایعاتی که دهان به دهان منتقل شدند، به عنوان مکانی تسخیر شده معرفی شده‌اند. هرچند در پاره‌ای از موارد، حتی پای محققان عالم ارواح و وقایع ماورالطبیعه نیز به میان کشیده شده و اوضاع پیچیده‌تر شده است. اما آیا کسی دوست دارد با علم به این مسائل عمدتا ترسناک، شبی را در یکی از اتاق‌های تسخیر شده این هتل‌ها به صبح برساند؟ قبل از پاسخ دادن به این پرسش، بد نیست با ما همراه شوید تا با شماری از این مکان‌های جن‌زده آشنا شویم که ظاهرا محلی مناسب برای ابراز وجود ارواح، اشباح و دیگر موجودات ماورایی بوده و تجربیاتی ترسناک را به مهمان خود هدیه می‌دهند.

هتل بیلتمور (Biltmore Hotel)، فلوریدا

اقامت در تسخیر شده ترین هتل های جهان

عملیات ساخت هتل بیلتمور که در شهر میامی واقع شده است، در سال ۱۹۶۲ به پایان رسید. این هتل در زمان شروع به کار خود، میزبان بسیاری از شخصیت‌های ثروتمند و شناخته شده بود. جالب است بدانید هتل بیلتمور ۹۶ متر ارتفاع دارد و در زمان آغاز فعالیت خود برای مدتی عنوان بلندترین ساختمان فلوریدا را یدک می‌کشید. در سال ۱۹۹۶ این سازه به عنوان یکی از بناهای ملی و تاریخی آمریکا شناخته شد. اما داستان تسخیر این هتل از کجا منشأ می‌گیرد؟

 در چهارم مارس سال ۱۹۲۹، گنگستری به نام «توماس والش» (Thomas Walsh) ملقب به «فتی» (Fatty) در طبقه سیزدهم این هتل مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد. مرگ او آغازگر داستان‌های حضور ارواحی بود که به بخشی جدایی ناپذیر از سرگذشت این هتل تبدیل شده و باعث شهرت آن در دنیای گردشگری وحشت شدند.

توماس فتی والش، تسخیر هتل بیلتمور میامی

در طول سال‌های بعد، این هتل به عنوان بیمارستان ارتش مورد استفاده قرار گرفت. همچنین این بنا قبل از عملیات نوسازی و بازگشایی مجدد در سال  ۱۹۸۷ برای مدتی مکانی متروکه و خالی از سکنه بود. با این وجود و علیرغم تمامی این اتفاقات، هنوز هم ارواح نقشی مهم در پس زمینه این هتل دارند، به طوری که بسیاری از کارمندان هتل با رویی گشاده در مورد تاریخچه این هتل تسخیر شده و رویدادهای عجیب آن با مهمانان صحبت کرده و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهند.

گفته می‌شود روح والش ظاهرا به جز طبقه سیزدهم، آسانسور هتل را نیز به تسخیر خود درآورده است. چراغ‌ها معمولا خودبخود روشن و خاموش شده و درها باز و بسته می‌شوند.

مهمانخانه کلونیل (Colonial Inn)، ماساچوست

اقامت در تسخیر شده ترین هتل های جهان

تاریخ احداث مهمانخانه کلونیل که در شهر کنکورد (Concord) ایالت ماساچوست ساخته شده است به سال ۱۷۱۴ بازمی‌گردد. شنیده‌ها حاکی از این است که این اقامتگاه عجیب، صحنه رویدادهای غیرمنتظره‌ای بوده و داستان‌های ترسناکی در مورد آن بر سر زبان‌ها است.

در جریان انقلاب آمریکا، این مکان به عنوان بیمارستان مورد استفاده سربازان قرار داشت و همین مسئله ظاهرا عامل اصلی وقوع رویدادهای ماورایی است که امروزه باعث شهرت این مهمانخانه شده است. در آن زمان اتاق ۲۴ این مهمانخانه به عنوان اتاق عمل مورد استفاده بود. اگر سربازان بدشانس حین جراحی جان خود را از دست می‌دادند، جسد آنها را به اتاق ۲۷ برده می‌شد که به عنوان سردخانه مورد استفاده قرار داشت.

 امروزه مهمانانی که شبی در این اتاق‌ها اقامت داشتند، اغلب از رویدادهای عجیبی صحبت می‌کنند که مایه ترس و وحشت‌شان شده است، اتفاقاتی همچون کم و زیاد شدن نور چراغ‌ها. در این میان حتی عده‌ای از رؤیت پیکری شبح گون صحبت می‌کنند که نیمه شب در کنار تختخواب‌شان ظاهر شده است. ظاهرا محققان عالم ارواح و نیز دست اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی موفقی همچون «شکارچیان روح» (Ghost Hunters) نیز به این مهمانخانه و سرگذشت عجیبش علاقمند شده و برای بررسی از آنجا بازدید کردند.

هتل کوئین مری (Queen Mary Hotel)، کالیفرنیا

اقامت در تسخیر شده ترین هتل های جهان

هتل کوئین مری که در کشتی معروف به همین نام واقع شده، از سوی مجله تایم به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های جهان معرفی شده است. هتلی شناور که در «لانگ بیچ» ایالت کالیفرنیا لنگر انداخته است. در این میان ظاهرا اتاق B340 گوی سبقت را از دیگران ربوده و تسخیر شدگی را به بهترین شکل به نمایش گذاشته است. اتاقی که ظاهرا توسط روح فردی که در این اتاق به قتل رسیده، تسخیر شده است. این مسئله باعث شده که این مکان به عنوان جاذبه‌ای گردشگری مورد توجه بازدیدکنندگان گردشگری وحشت قرار گرفته و بسیاری برای شبی اقامت در آن اظهار تمایل کنند. جالب است بدانید که هزینه هر شب اقامت در این اتاق مجلل ۴۹۹ دلار است.

اقامتگاه زندان اتاوا (HI Ottawa Jail Hostel)، کانادا

اقامت در تسخیر شده ترین هتل های جهان

در حالی که این زندان پیشین ترسناک کانادا امروزه به یک مهمانخانه و اقامتگاه مدرن و امروزی و مجهز به وای‌فای تبدیل شده است، اما هنوز هم با تأثیرات داستان‌های ترسناک و ماجرای تسخیر شدگی دست و پنجه نرم می‌کند.

یکی از ارواحی که ظاهرا در تسخیر شدگی اقامتگاه زندان اتاوار نقش دارد، یکی از زندانیان به نام «پاتریک ویلن» (Patrick J Whelan) است که در یازدهم فوریه سال ۱۸۶۹ به دار آویخته شد. گفته می‌شود که در آن زمان بیش از پنج هزار نفر در محل اعدام او جمع شده و از نزدیک شاهد اجرای حکم بودند. هرچند که ظاهرا مدارک چندانی علیه او در دست نبود، اما در نهایت او به دلیل مشارکت در قتل متهم شناخته شد. شاید همین باعث شده که روح ناآرام او به این سادگی دست از این زندان نکشیده و تا به امروز به تسخیر آن ادامه دهد. هرچند بنابه گرفته زندانبانان سابق، روح او یکی از ارواح بسیاری است که این مکان را تسخیر کرده‌اند.

آخرین مراسم اعدامی که در این زندان برگزار شد به ۲۷ مارس سال ۱۹۴۶ بازمی‌گردد، زمانی که متهمی به نام «یوجین لنمرت» (Eugène Larment) به اتهام قتل یک کارآگاه پلیس اتاوا به دار آویخته شد.

مهمانخانه کاپیتان گرانت (Captain Grant’s Inn)، کنتیکت

اقامت در تسخیر شده ترین هتل های جهان

مهمانخانه کاپیتان گرانت در کنتیکت در ابتدا و در سال ۱۷۵۴ به عنوان عمارت مسکونی توسط کاپیتان ویلیام گرانت ساخته شد. این بنا بعدها در جریان انقلاب آمریکا به صورت پادگان درآمده و در خلال جنگ داخلی آمریکا نیز به عنوان پناهگاه بردگان مورد استفاده قرار گرفت.

اما در میان تمامی اتفاقات عجیب رخ داده در این خانه، ظاهرا اتاقی موسوم به «اتاق آدلیاد» (Adelaide Room) جایی است که شاهد بسیاری از حوادث ترسناک بوده است. یکی از مهمانان حین اقامت در این اتاق با صدایی از خواب بیدار شده و روح زنی را مشاهده می‌کند که لباسی به سبک مستعمراتی قدیمی به تن کرده و دو کودک را در آغوش داشته است. دیگران می‌گویند آنها دستانی را احساس کردند که به صورت آنها کشیده می‌شده است و شبحی از کودکان را مشاهده کردند که از میان بدن آنها عبور می‌کردند.

هتل ناتینگهام (Nottingham Road Hotel)، آفریقای جنوبی

هتل ناتینگهام-آفریقای جنوبی

هتل ناتینگهام در آفریقای جنوبی واقع شده و ظاهر توسط روح زنی به نام شارلوت تسخیر شده است. زنی پوشیده در لباس‌های قرن هفدهمی که معمولا در بالکن هتل و در نزدیک اتاق شماره ده مشاهده می‌شود. اما داستان شارلوت چیست؟ داستان‌های متعددی در مورد او وجود دارد، از دید عده‌ای شارلوت زنی زیبا بوده که روزگاری عاشق سربازی انگلیسی می‌شود. اما ظاهرا دست سرنوشت مرگ سرباز را رقم زده و شارلوت از شدت اندوه خود را از بالکن هتل پایین انداخته و به خاطر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد، گروهی دیگر معتقدند شارلوت در جریان یک درگیری کشته شده است.

اما علیرغم این سرنوشت غم انگیز یا خشونت بار، شارلوت روحی مهربان دارد که به دنبال وحشت‌زده کردن کسی نیست. عده‌ای می‌گویند روح او معمولا مسئول جابجا کردن گلدان‌ها و تنظیم و مرتب کردن آیینه‌ها است. او حتی لباس‌های مهمانان را وقتی که آنها در خواب ناز هستند تا می‌کند.

هتل لَنگِم (Langham Hotel)، لندن

هتل لانگهام لندن

هتل معروف، لوکس و پنج ستاره‌ی لنگم در شهر لندن واقع شده است، اما اتاق ۳۳۳ این هتل ظاهرا تسخیر شده‌ترین بخش آن است. اتفاقات اغلب ناخوشایندی در این هتل رخ داده است، از جمله ماجرای دکتری که در جریان سفر ماه عسل، همسرش را به قتل رسانده و به زندگی خود پایان داد. یا یک شاهزاده آلمانی که از پنجره بیرون پرید و البته حضور یک روح که ظاهرا اشتیاقی شدید برای بیرون کشیدن مهمانان از تختخواب‌شان دارد.  

هتل بوربون (Bourbon Orleans Hotel)، نیو اورلئان

هتل بوربون اورلئان

همه داستان‌های ارواحی که پیرامون این  هتل بوربون واقع در نیو اورلئان بر سر زبان‌ها است، به نحوی به روزهای آغازین فعالیت هتل اشاره دارند. ارواح ساکن این هتل متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی هستند، ارواحی که آزادانه در راهروها و اتاق‌های رقص پرسه می‌زنند. مردم به صورت مرتب از حضور ارواح صحبت کرده و تجربیات خود را بازگو می‌کنند. از مشاهده سربازان ملبس به یونیفورم کنفدراسیون در طبقات سوم و چهارم هتل گرفته تا رؤیت پرستاران و کودکان کم سن و سالی که در اطراف جست و خیز می‌کنند.

خانه مارشال (Marshall House)، جورجیا

خانه مارشال در ساوانا

خانه تاریخی مارشال در بخش مرکزی ساوانا و در ایالت جورجیا واقع شده است و سابقه‌ای طولانی در زمینه پدیده تسخیر شدگی دارد. در این هتل شیرها معمولا به صورتی رمزآلود باز و بسته می‌شوند، نور چراغ‌ها به سو سو زدن می‌افتد و آب در سرویس‌های بهداشتی جاری است و در نهایت صداهای عجیبی در راهروهای این مکان مرموز به گوش می‌رسد. تمام این حوادث تازه بخشی از تجربیات عمدتا ترسناکی است که حین اقامت در این اقامتگاه عجیب تجربه خواهید کرد. در این میان اتاق ۳۰۶ شاهد حوادثی به مراتب عجیب‌تر است و به همین خاطر بهتر است حین اقامت در این اتاق، جانب احتیاط را نگه دارید!

هتل گَدسدِن (Gadsden Hotel)، آریزونا

هتل گدسدن

هتل گدسدن، بنایی قدیمی در آریزونا است که مدت‌ها است درگیر پدیده‌های ماورایی و غیرقابل توضیح بوده و از این رهگذر اسم و رسمی به هم زده است. داستان‌های ترسناکی از زبان مهمانان هتل به گوش می‌رسد که از میخکوب شدن‌شان در تختخواب حکایت دارد، گویی کسی آنها را محکم گرفته و حتی موهای‌شان را کشیده است. صرفنظر از اتاقی که برای اقامت شبانه در نظر گرفته‌اید در مجموع شانس خوبی برای مواجهه با ارواح در اختیارتان قرار دارد. باید دید چند نفر واقعا آمادگی روبرو شدن با این ساکنان غیرمعمول و ماورایی را دارند؟

مهمانخانه آمنی گروو پارک (Omni Grove Park Inn)، کارولینای شمالی

مهمانخانه آمنی گروو پارک

در میان دیوارهای مهمانخانه آمنی گروو پارک در اشویل (Ashville) کارولینای شمالی، روحی شناخته شده زندگی می‌کند که از او با عنوان بانوی صورتی (The Pink Lady) یاد می‌شود.

داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری در مورد حضور او از زبان مهمانان و حتی کارمندان هتل شنیده شده است. اینکه این روح به صورت مرتب در طول سال‌ها خود را نشان داده و در نتیجه در سال ۱۹۹۶ صاحبان هتل ترتیب انجام تحقیقی کامل در این زمینه را دادند تا علت این مسئله مشخص شود. اگر علاقمندید به مواجه با این روح هستید یا از ماجراجویی به سبک ترس و وحشت لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت اتاق ۵۴۵ را انتخاب کنید.

قلعه چیلینگ‌هَم (Chillingham Castle)، انگلستان

قلعه و هتل چیلینگهم

قلعه چیلینگ‌هم، سازه‌ای تاریخیاست که به جای خود به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین قلاع انگلستان شناخته می‌شود. در ابتدا این مکان به عنوان یک صومعه مورد استفاده قرار داشت، بعدها به عنوان یک قلعه سلطنتی به کار خود ادامه داده و در نهایت به صورت هتل درآمد. گفته می‌شود این مکان تاریخی توسط ارواح متعددی از جمله روح یک شکنجه‌گر، زنی سفیدپوس و یک پسربچه تسخیر شده که معمولا بالای تختخواب یکی از اتاق‌های هتل معروف به «اتاق صورتی» شناور است.

مهمانخانه لوگِن (Logan Inn)، پنسیلوانیا

مهمانخانه لوگن

مهمانخانه لوگن در شهر «نیو هوپ» (New Hope) در ایالت پنسیلوانیا آمریکا واقع شده است، یک مهمان‌سرای کوچک که تاریخ احداثش به سال ۱۷۲۲ بازگشته و در ابتدا به عنوان یک کافه مورد استفاده قرار داشت. داستان‌هایی از حضور یک سرباز دوران انقلاب آمریکا وجود دارد که ظاهرا همچنان به حضورش در این هتل ادامه داده است. همچنین تعدادی نیز از مشاهده روح سیاستمدار آمریکایی «آرون بور» (Aaron Burr) صحبت می‌کنند که به نظر می‌رسد این مکان را به تسخیر خود درآورده است.

به پایان بخش نخست این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد اقامت در این هتل‌های متفاوت چیست؟ آیا به حضور ارواح و پدیده‌ی تسخیر شدگی باور دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع List25

دیدگاه