ظرفیت دیزنی لند پاریس با آغاز به کار سومین بخش پارک دو برابر می‌شود

مریم آقائی
مریم آقائی یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
ظرفیت دیزنی لند پاریس با آغاز به کار سومین بخش پارک دو برابر می‌شود

شهربازی دیزنی پاریس یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است و سالیانه میزبان تعداد زیادی گردشگر است. قرار است در طی یک برنامه بلند مدت بخش‌های جدیدی به این مجموعه اضافه کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ سومین بخش از دیزنی لند پاریس شروع به کار خواهد کرد. همچنین مشخص شده که این گسترش همراه است با سه برابر شدن تعداد اتاق‌های هتل واقع در شهربازی. اوایل امسال شهربازی پاریس اعلام کرد که حدود ۲ میلیارد یورو در این شهربازی سرمایه‌گذاری شده است.

این گسترش در شهربازی پاریس با تم‌های مارول، یخ زده (Frozen) و جنگ ستاره‌ها خواهد بود.

1

همچنین اخیرا اعلام شده است که بررسی‌ها و مشاوره‌ها برای توسعه‌ی شهربازی انجام شده و به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت این شهربازی به دو برابر افزایش پیدا کند، دو بخش فعلی شهربازی کامل‌تر می‌شود و یک بخش سوم هم به آن‌ها اضافه خواهد شد.

علاوه بر این قرار است تعداد اتاق‌های هتلی که در نزدیکی شهربازی و روی خط ۴ مترو قرار دارد، از ۵۸۰۰ اتاق به ۱۴۷۰۰ اتاق برسد. خط ۴ مترو شهربازی را به مرکز پاریس متصل می‌کند.

2

این تغییرات در شهربازی باعث ایجاد ۱۰۰۰ شغل مستقیم در برنامه‌ها، خوراکی، بخش خدماتی و مدیریت می‌شود. شرکت والت دیزنی در سال گذشته مسئولیت این شهربازی را بر عهده داشته است. طرح توسعه‌ی شهربازی هم در بهمن ماه سال ۹۶ توسط رئیس شرکت والت دیزنی و پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه، ایمانوئل مکرون اعلام شد. جالب است بدانید شهربازی پاریس پربازدیدترین شهربازی اروپا است.

قرار است طرح توسعه از سال ۲۰۲۱ شروع شود و تا سال ۲۰۳۰ ادامه یابد و به مرور زمان بخش‌های مختلف تکمیل شود. انتظار می‌رود در پایان عملیات سه بخش تفریحی بزرگ در دسترس بازدیدکنندگان باشد.

در بخش‌های اضافه شده یک ترن هوایی جادویی وجود خواهد داشت و یک اجرای صحنه‌ای زنده. همچنین بخش‌هایی با تم یخ زده و جنگ ستارگان هم اضافه خواهند شد.

3

شرکت دیزنی لند عقیده دارد که این تغییرات در شهربازی پاریس بزرگترین تغییرات ایجاد شده در آن از زمان تأسیس‌اش در سال ۱۹۹۲ خواهد بود و همکاری و تعهد دیزنی لند برای ایجاد این تغییرات باعث می‌شود فعالیت‌های این شرکت بسیار برجسته‌تر به نظر برسد. دیزنی لند پاریس در زمینی به مساحت ۲۲۳۰ هکتار و حدود ۵۰ کیلومتر بیرون از پایتخت پاریس قرار گرفته است. اما بر اساس گزارشات سال ۲۰۱۶ تنها نیمی از شهربازی فعال است.

4

با این حال تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیون بازدیدکننده توریستی داشته است و این خود باعث می‌شود این شهربازی مزیتی برای ساکنان محلی باشد، چون می‌توانند در آن مشغول به کار شوند. در حال حاضر حدود ۱۶۰۰۰ نفر در یان شهربازی مشغول به کارند.

اکما مرکز شهربازی‌های اروپا پس از ساخت اولیه شهربازی و تلاش برای افزایش بازدیدکنندگان آن با مشکل مالی شدید مواجه شد و در نتیجه نتوانست آن را تکمیل کند.در سال ۲۰۱۷ شرکت والت دیزنی مسئولیت این شهربازی را به عهده گرفت تا آن را تکمیل کند.

در حال حاضر دیزنی لند پاریس شامل دو پارک اصلی است که یکی حالتی افسانه‌ای دارد و پارک دیزنی لند نامیده می‌شود و دیگری استودیو پارک دیزنی والت است. ۷ هتل و ۲ فروشگاه بزرگ و یک زمین گلف هم در نزدیکی آن وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه