رونمایی از کتاب عکاس کانادایی در مورد ایران در موزه کتابخانه نیاوران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
رونمایی از کتاب عکاس کانادایی در مورد ایران در موزه کتابخانه نیاوران

در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران و برای نخستین بار، از دو کتاب مرتبط با ایران اثر «رولف بنی»، عکاس مشهور کانادایی، رونمایی شد.

موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه نیاوران در ادامه نمایشگاه‌های دوره‌ای و رونمایی آثار خود، این بار برای نخستین بار از دو جلد کتاب اثر «رولف بنی» عکاس مشهور کانادایی رونمایی کرد.

در دو کتاب رولف بنی که از جمله چهره‌‌های برجسته تاریخ عکاسی جهان به شمار می‌رود، به مسائل فرهنگی، روابط انسانی و همچنین معرفی مکان‌های دیدنی ایران پرداخته است.

در موزه کتابخانه نیاوران دو کتاب این عکاس مشهور کانادایی به نام‌های کتاب «پل فیروزه» چاپ شده در سال ۱۹۷۵ میلادی و «عناصر سرنوشت» چاپ شده در سال ۱۹۷۸ میلادی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتابخانه

این دو کتاب که به‌دنبال تقاضای بازدیدکنندگان برای نمایش کتاب‌های امضادار موجود در این موزه به نمایش درآمده است و این دو کتاب در نشان دادن ویژگی‌های فرهنگی، شیوه زندگی و اقلیم‌های متنوع جغرافیایی در ایران از جمله کامل‌ترین مجموعه‌های تصویری است و تصاویری از مناظر، بناها، آثار باستانی، مردم و فرهنگ ایران در این کتاب‌ها وجود دارد. این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

وجود گنجینه‌ای ارزشمند از کتب اهدایی و امضادار از طرف سران کشورها، هنرمندان، شعرا و نویسندگان نامی از جمله پروین اعتصامی، علی نقی وزیری، منوچهر آتشی، جان اف کندی، والت دیزنی، جواهر لعل نهرو، رولف بنی، گریشمن و بسیاری از افراد سرشناس دیگر، یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است که این فضا را از سایر کتابخانه‌های دیگر متمایز ساخته و آن را به فضای موزه‌ای مبدل کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آذر ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ جهت بازدید از این آثار ارزشمند در موزه کتابخانه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت ۱۷ فعال است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه