ثبت جهانی انگور ملایر

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
ثبت جهانی انگور ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر از ثبت جهانی انگور ملایر داد.

فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به‌عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس به‌طور قطعی پایان یافت و ثبت جهانی شد. این دستاورد مهم ملی و منطقه‌ای بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی است.

محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، از تلاش‌ها و زحمات تمامی فعالان این حوزه برای ثبت جهانی انگور ملایر تقدیر و تشکر به عمل آورده و این موفقیت را حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران این شهرستان دانست.

از جمله مهم‌ترین عوامل در سرعت بخشیدن و به نتیجه رسیدن فرآیند ثبت حهانی انگور ملایر از نظر نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم، حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و دولت تدبیر و امید به ویژه استاندار همدان و مجموعه فرمانداری ویژه ملایر، جهاد کشاورزی و کارشناسان و دست اندرکاران است.

کاظمی شناساندن بیش از پیش ظرفیت‌های این شهرستان با اتکا به فرصت‌های ایجاد شده و تلاش مضاعف برای ارزش افزوده در چرخه تولید کشاورزی و صنعتی و سایر حوزه‌ها را به‌عنوان اولویت‌های اصلی در شرایط کنونی عنوان کرد.

وی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت در سال گذشته و ثبت جهانی انگور و اقدامات انجام شده در این راستا، خواستار همراهی و همدلی بیشتر مسئولان برای بهره‌گیری از ثمره‌های این رویدادهای مهم در عرصه عمران و آبادانی متوازن این شهرستان شد.

کاظمی بیان کرد:

پس از برگزاری جلسه‌ها و نشست‌های مختلف با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و مهیا کردن الزام‌های مورد نیاز طبق ضوابط جیاس، در نهایت با سفر کارشناسان سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در پایان مهرماه امسال به ملایر، فرایندهای لازم انجام و ثبت جهانی انگور در ابتدای آذر ماه ۹۷ محقق و به زودی به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه