تدوین آیین نامه حقوقی برای ‌گردشگری‌ سیستان و بلوچستان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
تدوین آیین نامه حقوقی برای ‌گردشگری‌ سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خبر از تدوین آیین‌نامه حقوقی برای ‌گردشگری‌ سیستان و بلوچستان داد.

یکی از صنایع بسیار مهم و تاثیرگذار در هر کشوری صنعت گردشگری بوده و با رشد هر چه بیشتر این صنعت، امنیت و توسعه در منطقه بیشتر خواهد شد. همچنین درآمدزایی، توسعه و پیشرفت از دیگر مزایای صنعت گردشگری است.

گردشگری می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع جرم شود و قوه قضاییه از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌کند.

برای حمایت از صنعت گردشگری استان سیستان و بلوچستان، آیین‌نامه حقوقی قضایی در این باره در حال تدوین و تکمیل است. دادگستری سیستان و بلوچستان از حامیان حقوقی فعالان عرصه گردشگری است.

با تدوین این آیین‌نامه قوه قضاییه از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده می‌کند و اهداف اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است که سبب جذب گردشگران شده است. استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی را در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند مقدمات جذب گردشگران داخلی و خارجی را مهیا کند، پس هر چه هزینه‌های گردشگران کاهش بیابد و تسهیلات به وسیله دولت فراهم شود، زیرساخت‌های لازم در استان ایجاد می‌شود و در نتیجه گردشگران به این منطقه جذب می‌شوند. همچنین برخورداری از جاذبه‌های گردشگری این استان وسیله‌ای برای رهایی از فقر و محرومیت به ویژه مناطق روستایی است.

باید از همه ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و حمایت‌های حقوقی و قضایی برای توسعه گردشگری در استان استفاده کرد.

لازم به ذکر است شرایط ویژه استان و داشتن مرز آبی از طریق اقیانوس هند می‌تواند سبب توسعه گردشگری دریایی شود.

مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بیان این که توسعه حمل و نقل ریلی و کم شدن هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های خارج شدن از بن بست گردشگری است، گفت:

با توجه به بالا بودن هزینه‌های سفر به استان، می‌طلبد برای افزایش سفر به این منطقه یارانه‌هایی پیش‌بینی شود تا همه علاقه‌مندان بتوانند از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

حمیدیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم استان هم گفت:

برای حمایت از ظرفیت‌سازی در صنعت گردشگری استان، کمیته‌هایی از ادارات و سازمان‌های مربوطه تشکیل شده است.

کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان، هم با اشاره به اینکه صدا و سیما ۵۰ درصد از حجم برنامه‌هایش را با محور گردشگری تولید و پخش می‌کند، گفت:

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان، آموزش و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین نیازهای توسعه این صنعت است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه