۷ فوت و فن یافتن بلیط ارزان هواپیما با آی چارتر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
۷ فوت و فن یافتن بلیط ارزان هواپیما با آی چارتر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده‌ باشد که در مسافرت‌های هوایی وقتی با مسافر کناری خود هم صحبت می‌شوید متوجه می‌شوید که بلیط هواپیما خود را با مبلغی به مراتب کمتر از شما تهیه کرده است در حالی که شرایط کاملا یکسانی با شما در هواپیما دارد.

چگونه کمترین میزان هزینه را بابت بلیط هواپیما پرداخت کنیم؟

اگر نگاهی به قیمت‌های بلیط هواپیما بیندازیم آنچه شاید عجیب به نظر برسد تفاوت قیمت بلیط هواپیما در یک مسیر با یک هواپیما یا یک شرکت هواپیمایی، اما در دو تاریخ متفاوت است.

چگونه می‌شود که یک بلیط هوایپما به یک مقصد مشترک، در دو روز متفاوت تا این حد تفاوت قیمت داشته باشد؟ با ما باشید تا تمامی نکات خرید بلیط هواپیما ارازن را به شما بگوییم.

زمان خریداری در طول هفته

اگر هفت روز هفته را سه بخش در نظر بگیریم یعنی اوایل هفته شنبه و یکشنبه، اواسط هفته دوشنبه و سه‌شنبه و اواخر هفته تا جمعه، به‌طور معمول هر یک تاثیرات مخصوص به خود را بر قیمت‌ها دارند؛ به‌طوری که اوایل هفته قیمت بیشتر، اواسط هفته قیمت کمتر و اواخر هفته قیمت مجدد بیشتر می‌شود. شاید علت این امر برای شما جالب باشد. در مورد قیمت بالای اوایل هفته، افزایش تقاضا برای مسافرت‌های اداری را می‌توان مهم‌ترین دلیل عنوان کرد. در چند روز باقی‌مانده مورد اواخر هفته، افزایش تقاضا برای مسافرت‌های تفریحی و علت کاهش قیمت در کاهش تقاضا برای این دو نوع مسافرت است.

مناسبت‌های ملی و مذهبی

آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد چون تقاضا برای بلیط هواپیما در این ایام زیاد است پس قیمت نیز بالاست ولی اگر به‌دنبال بلیط لحظه آخری هستید باید در این ایام این‌گونه بلیط‌ها را در سایت iCharter.ir جست‌و‌جو کنید، شاید بپرسید چرا؟

در این ایام تقاضا برای بلیط هواپیما در یکی از مسیرهای رفت یا برگشت زیاد است و به هر میزان که این تقاضا در یک مسیر پرواز زیاد باشد، می‌توان در مسیر عکس، به همان میزان شاهد کمترین قیمت بود. برای مثال با شروع ایام تعطیلات نوروز تقاضا برای بلیط هواپیما تهران به کیش به‌طرز عجیبی زیاد می‌شود؛ ولی آنچه جالب است کاهش تقاضا برای بلیط کیش به تهران است؛ طوری که قیمت بلیط چارتر این مسیر به کمتر از قیمت یک تاکسی در مسیری کوتاه در این جزیره می‌رسد!

مثال دیگر ایام شهادت امام رضا(ع) است. در این ایام تقاضا برای بلیط هواپیما مشهد نیز به‌شدت زیاد می‌شود و همچون مورد قبل تقاضا برای مسیر‌های عکس همچون مشهد به تهران کاهش پیدا می‌یابد.

نکته‌ای که در این مورد حائز اهمیت است میزان کاهش تقاضا و در ادامه کاهش قیمت بلیط هواپیما است. بسته به نوع مسیر که می‌تواند شامل سفرهای اداری، کاری و تفریحی شود، روند میزان کاهش می‌تواند متغیر باشد. در مسیر‌های منتهی به شهرهایی همچون کیش، استانبول و نجف که بیشتر جنبه سیاحتی و زیارتی دارند؛ روند این کاهش تا آنجایی می‌تواند پیش رود که شما بتوانید با هزینه‌ای پنج هزار تومانی مسیر کیش به تهران را به‌راحتی با هواپیما مسافرت کنید. این کاهش قیمت را می‌توان برای چارتر استانبول نیز در ایام تعطیل متصور شد. برای درک بیشتر این موضوع به قیمت‌های بلیط چارتر استانبول یا کیش در ایام تعطیل در آی چارتر نگاهی بیندازید.

ولی در مورد شهری همچون مشهد که علاوه بر جنبه زیارتی و سیاحتی، جنبه سفرهای اداری و کاری نیز وجود دارند؛ این کاهش قیمت بلیط هواپیما را فقط تا حدود خاصی می‌توان مشاهده کرد و هرگز نباید مانند مورد بالا در انتظار کاهش شدید قیمت باشیم.

آی چارتر

شبکه‌های اجتماعی

با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و مزایای منحصربه‌فرد آن، بیشتر وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما، برای اطلاع‌رسانی مسافران خود از آفرهای ویژه، تخفیف‌های سراسری، بلیط‌های لحظه آخری و... استفاده می‌کنند. آی چارتر نیز در این راستا در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و مشتریان خود را از آخرین و ارزان‌ترین قیمت‌های موجود مطلع می‌کند.

آی چارتر

جست‌و‌جو و مقایسه

طبق آیین نامه سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط‌های سیستمی باید با قیمت‌های یکسانی ارائه شوند؛ اما در مورد قیمت بلیط چارتر این قانون وجود ندارد. پس توصیه ما به شما مقایسه کردن قیمت‌های بلیط چارتر است. آی چارتر این جست‌وجو و مقایسه را چنان ساده و کاربر پسند طراحی کرده است که شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید مناسب‌ترین پرواز را بیابید. 

بلیط سیستمی یا چارتری

در نگاه اول شاید به نظر برسد که قیمت بلیط چارتر همیشه کمتر از بلیط سیستمی است با اینکه این قانون همیشگی نیست؛ ولی این طور نیست و بعضی مواقع این قانون برعکس می‌شود؛ اما توصیه ما به شما این است در مواقعی که بلیط چارتر به میزان قابل‌توجهی از بلیط سیستمی آن ارزان‌تر باشد، خرید بلیط ارزان هواپیما قابل توجیه است. در غیر این صورت اولویت با خرید بلیط سیستمی است؛ چراکه شرایط استرداد آن مناسب‌تر است.

پرواز با کمترین تاخیر

شاید آزاردهنده‌ترین مشکل در مسافرت هوایی، تاخیر در پرواز است. در بسیاری از مواقع این تاخیر غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند برای هر بلیط هواپیمایی، با هر ایرلاینی، با هر هواپیمایی و در هر ساعت از شبانه‌روز اتفاق افتد. رعایت یک سری نکات می‌تواند میزان احتمال تاخیر پرواز شما را کمتر کند:

در ساعات اولیه روز احتمال تاخیر پرواز کمتر از ساعت پایانی روز است. برای مثال تاخیر یا حتی کنسلی پروازهای ۱۲ شب کاملا محتمل است.

در خصوص ایرلاین‌هایی که کمترین تاخیر را در کارنامه‌ی خود دارند؛ پیشنهاد ما به شما هواپیمایی معراج و ماهان در پرواز‌های داخلی و ایرلاین‌های همچون ترکیش در پرواز‌های خارجی است.

از دیگر نکات مهم قابل بررسی شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد است که حتما باید چک شود.

به نوع هواپیمای خود در مسیر دقت کنید؛ با اینکه این امر خیلی جامع و کلی است؛ اما پیشنهاد ما به شما هواپیمای ایرباس است.

آی چارتر

به قوانین استرداد توجه کنید

بسیار اتفاق افتاده که برنامه سفر شما قطعی نبوده یا حداقل روز و ساعت حرکت‌تان با توجه به شرایط تغییر کند. در این‌گونه موارد اولویت با خرید بلیط سیستمی است. در مورد بلیط سیستمی هم حتما به شرایط استرداد آن دقت کنید تا در صورت کنسلی پرواز متحمل کمترین میزان جریمه شوید. به‌طور معمول هرچه شرایط استرداد بلیط مناسب‌تر و درصد جریمه‌ی کمتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

اگر بلیط چارتر تهیه کردید و برنامه سفر شما تغییر یافت آی چارتر بلیط چارتر شما را با کمترین جریمه ممکن استرداد می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه