راهنمای خرید در سیدنی، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در سیدنی، استرالیا

سیدنی، شهری بزرگ و دیدنی است و در کنار هزاران جاذبه‌ی رنگارنگی که دارد، میزبان بازارها، مراکز خرید و اوت‌لت‌های فراوانی است که خرید کردن در سیدنی را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

راهنمای خرید در سیدنی، اطلاعات مفیدی در مورد بازارچه‌ها و مراکز تجاری این شهر در اختیارتان می‌گذارد. شهر زیبای سیدنی، که با نام پایتخت ساحلی استرالیا هم شناخته می‌شود، یک مقصد عالی برای خرید کردن است

منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی و نواحی اطراف آن، پر از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ و مدرن است که فرصت‌های بی‌شمار و تمام‌نشدنی برای خرید هستند.

فرقی نمی‌کند که دنبال خرید چه محصولی باشید، در سیدنی به خصوص در این منطقه، آنچه که نیاز دارید از بهترین برندهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

علاوه بر فروشگاه‌ها و بوتیک‌های کوچک و بزرگ و مراکز خرید مدرن و باشکوه، در سیدنی چند منطقه‌ یا مجموعه‌ی تجاری خاص وجود دارد که به خرید محصولات خاصی اختصاص یافته‌اند.

در ادامه، مهم‌ترین مراکز تجاری و مناطق خرید شهر را معرفی می‌کنیم که برای خرید در سیدنی حتما باید به آنها سر بزنید. حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، گشت‌وگذار در این مناطق، فرصتی عالی است که نباید از دست بدهید.

سیدنی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای دنیا است. فضایی پرشور‌وهیجان دارد و پر از جاذبه‌های متنوع است. غذاهای عالی، گشت‌وگذار در سواحل دیدنی و آثار تاریخی و فرهنگی که نشانی از بومیان استرالیا است، از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر بزرگ است.

غیر از اینها، سیدنی یک شهر ایده‌آل برای خرید است و فرصت‌های زیادی برای خرید کردن دارد. از بازارهای محلی و رنگارنگ گرفته تا اوت لت و مراکز خرید مدرن. بنابراین در سفر به سیدنی حتما زمانی را به گشت‌وگذار در مراکز تجاری اختصاص دهید.

ساختمان ملکه ویکتوریا

راهنمای خرید در سیدنی

ساختمان ملکه ویکتوریا را به اختصار QVB می‌نامند. این ساختمان قرن نوزدهمی در منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد و به عنوان یک بازار ساخته شده است و امروزه نیز به عنوان یک مرکز تجاری مهم و محبوب شهر، مشهور است. این مرکز میزبان تعدادی زیادی از اوت‌لت‌های خرده‌فروشی و برندهای متعدد است.

این ساختمان قرن نوزدهمی در منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد

بیش از ۱۰۰ فروشگاه در این مجموعه قرار گرفته است و خریداران می‌توانند محصولات متنوعی را به راحتی اینجا پیدا کنند؛ از جدیدترین محصولات مد گرفته تا مواد غذایی. رستوران‌های عالی و گالری‌‌های هنری متعددی دارد و به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری شهر است که هر گردشگری حتما باید برای گشت‌وگذار در آن برنامه‌ریزی کند.

این مرکز تجاری در مرکز سیدنی قرار دارد و به همین دلیل به راحتی قابل دسترسی است. هم از طریق وسیال حمل و نقل عمومی و هم پای پیاده می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و از خرید کردن در آن لذت ببرید. این ساختمان را به خاطر معماری بی‌نظیر و جذابش می‌شناسند. وای فای رایگان داخل این مجموعه در دسترس خریداران است.

فراموش نکنید که فروشگاه‌های این مجموعه‌ی تجاری، جزو گران‌ترین فروشگاه‌های شهر هستند. برای اینکه فروشگاه‌های ارزان‌تر را پیدا کنید، به طبقات پایین‌تر و  زیرزمین سر بزنید. از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر وقت دارید در این مجموعه خرید کنید. ساعت کار مجموعه روزهای یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر است. نزدیک‌ترین ایستگاه به ساختمان ملکه ویکتوریا، ایستگاه تاون‌هال (Town Hall) است.

استرند آرکید

راهنمای خرید در سیدنی

استرند آرکید یک مرکز خرید به سبک گذرگاه‌های طاقدار ویکتوریایی است. این مرکز تجاری در قلب منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار دارد. این مرکز تجاری یکی از اولین ساختمان‌های ویکتوریایی در شهر سیدنی است. این مجموعه سه طبقه است و دارای گالری‌های به سبک سنتی است. کف کاشی شده و پلکان‌های زیبایی دارد. مجموعه‌ای از شیک‌ترین و جذاب‌ترین بوتیک‌های شهر در این مرکز تجاری قرار دارند. از دهه‌ی ۱۸۹۰، این مرکز یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری سیدنی است.

استرند آرکید یک مرکز خرید به سبک گذرگاه‌های طاقدار ویکتوریایی است

این مجموعه وقتی در سال ۱۸۹۲ افتتاح شد، از نظر طراحی و معماری، جدیدترین و بهترین مجموعه‌ی تجاری شهر بود. البته این مجموعه بازسازی هم شده ولی نمای ساختمان و ویترین بسیاری از مغازه‌ها به شکل سنتی حفظ شده است.

تعدادی از بهترین برندهای مد و اکسسوری در این مرکز نمایندگی دارند و جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند.

کافی‌شاپ و رستوران، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهد که نباید از دست بدهید. سالن‌های زیبایی و فروشگاه‌های هدیه و سوغات نیز طرفداران خاص خود را دارند. امروزه این بنا یکی از معدود بناهای ویکتوریایی باقی مانده در شهر سیدنی است.

سنترپوینت تاور وست‌فیلدز (Centrepoint Tower Westfields)

مجموعه‌ی تجاری سنترپوینت تاور، در بین اهالی سیدنی با نام وست‌فیلدز مشهور است و یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین مناطق تجاری شهر برای خرید کردن است. این مرکز از ۶ طبقه و بیش از ۲۸۰ فروشگاه مد، پوشاک، سبک زندگی، رستوران و اوت‌لت تشکیل شده است.

نام‌های بزرگ و مشهوری مثل کلوین کلاین، کریستین لوبوتن، گوچی، پرادا، شنل، مالبری، ورساچه و برندهای محبوب استرالیایی را در این مرکز تجاری خواهید دید. رستوران و فودکورت بخش دیگری از این مجموعه است که در آن انواع غذاهای اصلی و اسنک عرضه می‌شود. 

فروشگاه‌های این مجموعه برای اقشارپردرآمد و توریست‌هایی است که محدودیت مالی ندارند. بنابراین اگر بودجه‌ی محدودی برای خرید دارید اینجا اصلا برای خرید سوغات، مناسب نیست. از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۷ بعدازظهر و روزهای یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر برای سر زدن به این مرکز تجاری، فرصت دارید. نزدیک‌ترین ایستگاه به این مجموعه تجاری، ایستگاه سنت جیمز است.

پیت استریت مال (Pitt Street Mall)

راهنمای خرید در سیدنی

پیت استریت مال در مرکز منطقه‌ی تجاری مرکزی سیدنی قرار گرفته است و درست در کنار مرکز خرید وست‌فیلد قرار دارد. این محدوده یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین مناطق خرید در سیدنی است. این محدوده را می‌توان یک مرکز خرید روباز و بزرگ نامید که به اندازه‌ی دو بلاک شهری وسعت دارد و بیش از ۶۰۰ فروشگاه اختصاصی، مراکز خرید و آرکیدهای مستقل در آن فعالیت می‌کنند. چند نمونه از مهم‌ترین مراکز خرید سیدنی در این محدوده قرار گرفته‌اند.

تعدادی از دپارتمان‌استورهای محبوب استرالیایی نیز در این محدوده شعبه دارند. اینجا بهترین مکان شهر برای خرید محصولات متنوع از برندهای مختلف است و تقریبا با هر قیمتی، محصول موردنظرتان پیدا می‌شود. نوازنده‌های خیابانی، در گوشه و کنار آن آثار خود را اجرا می‌کنند و حال و هوای خاص و متفاوتی دارد که حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، نباید این فرصت را از دست بدهید. ساعت کار فروشگاه‌ها متغیر است ولی تقریبا از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر بهترین فرصت برای خرید کردن و گشت‌وگذار در این منطقه است. نزدیک‌ترین ایتسگاه، ایستگاه سنت جیمز است.

دارلینگ هاربر (Darling Harbour)

راهنمای خرید در سیدنی

دارلینگ هاربر یکی از بهترین مناطق شهر برای لذت بردن از حال‌وهوای بندری شهر سیدنی است. این منطقه میزبان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید شهر یعنی هاربرساید است که یک مرکز خرید سه طبقه است. بیش از ۱۰۰ فروشگاه اختصاصی دارد و انواع محصولات از برندهای مختلف با بهترین کیفیت در آنها عرضه می‌شود. همچنین یک سالن بولینگ دارد و تعداد زیادی کافه و رستوران که در آنها می‌توانید استراحت کنید، نوشیدنی بخورید و غذاهای اصلی یا اسنک‌های مختلف را امتحان کنید.

این منطقه به غیر از فروشگاه و مرکز خرید، میزبان چندین جاذبه‌ی گردشگری مهم سیدنی است که بعد از خرید می‌توانید زمانی را برای بازدید از آنها اختصاص دهید. در مجموع اگر غیر از خرید، قصد دارید که یک تفریح عالی در فضایی پرهیجان و جذاب داشته باشید، دارلینگ هاربر، فرصتی عالی برای گشت‌وگذار است. از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب می‌توانید برای گشت‌وگذار در این منطقه برنامه‌ریزی کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه به اینجا، ایستگاه تاون هال است.  

محله چینی‌ها

راهنمای خرید در سیدنی

محله چینی‌های سیدنی بزرگترین محله چینی‌ها در سراسر استرالیا است. این محله در بخش‌های جنوبی منطقه‌ی تجاری مرکزی شهر قرار دارد. بیش از هر چیز این محله را به خاطر رستوران‌ها و غذاهایش می‌شناسند. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای آسیایی هستید، در این محله می‌توانید با قیمت‌های مناسبی انواع غذاهای آسیایی را نوش جان کنید و لذت ببرید.

در این محله و مناطق اطراف آن، پر از فروشگاه و بازارچه است. حتی بازارهای روز هم گاهی در آن برگزار می‌شود. ساعت کار فروشگاه‌ها و مراکز تجاری متغیر است ولی معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت می‌کنند. نزدیک‌ترین ایستگاه به این محله، ایستگاه مرکزی است.

نیوتاون (Newtown)

همه‌ی اهالی استرالیا در مورد محله‌ی جذاب نیوتاون می‌دانند. این محله را به خاطر گرافیتی‌های زیبای روی دیوارها، کافه‌های دنج و عالی، صنایع دستی بومی و فروشگاه‌های عجیب سوغات می‌شناسند. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به هنرهای خیابانی هستید و دوست دارید محصولات بومی و سنتی را به عنوان سوغات خریداری کنید، حتما باید برای گشت‌وگذار در این محله وقت بگذارید. ساعت کار فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از ۹ صبح تا دیروقت است. نزدیک‌ترین ایستگاه، ایستگاه نیوتاون است.

مرکز تجاری  Bondi Junction

مرکز تجاری باندی جانکشن در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد و یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است. جدیدترین محصولات از برندهای خوب داخلی و بین‌المللی در این مجموعه پیدا می‌شود. در کنار برندهای برتر، از اینجا می‌توانید محصولات برندهای ارزان‌تر داخلی را هم پیدا کنید. بنابراین این مرکز تجاری برای همه‌ی اقشار با بودجه‌های مختلف مناسب است.

این مرکز تجاری چند طبقه میزبان برندهایی مثل باردو جونیور، کلت، گلسون، اچ اند ام، تارگت، کانتری رود، دیدوید جونز، دیون لی، زارا، دیور، نایکی، مایر و... است.  یک فودکورت بسیار بزرگ هم دارد که در آن می‌توانید انواع غذاهای لذیذ را نوش جان کنید. اگر دوست دارید غیر از خرید کردن، تفریح کنید در این مرکز می‌توانید به سینما بروید و فیلم‌های روز را تماشا کنید. ساعت کار این مرکز تجاری به این ترتیب است:

دوشنبه، چهارشنبه و شنبه از ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۶ بعدازظهر

پنجشنبه از ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۹ شب

جمعه از ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۷ شب

یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

این مجموعه‌ی تجاری بزرگ دارای ۴۰۰ فروشگاه اختصاصی و چند دپارتمان استور است.

بازارهای سیدنی

سیدنی مثل هر شهر بزرگ دیگر، بازارهای متعددی دارد که شامل بازارهای محلی و روزانه است و محصولات عرضه شده در بازارها، قیمت‌های مناسب‌تری دارند و حضور در این بازارها، فرصتی عالی برای آشنایی با سبک زندگی مردم است.

بازار Paddy’s Market و بازار City Market

راهنمای خرید در سیدنی

گردشگرانی که به دنبال خرید ارزان‌تر از برندهای باکیفیت هستند باید از بازار Paddy’s Market بازدید کنند. این بازار، با حال  هوای بازارهای محلی، همواره گردشگران و اهالی شهر را جلب می‌کند. بهترین محصولات محلی، مواد غذایی تازه و سایر محصولات در این بازارچه عرضه می‌شود. حتی غذای دریایی تازه نیز در این بازار پیدا می‌شود و عصرها در طبقات پایین‌تر بازار، تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌شود.

در طبقات بالاتر، مارکت سیتی قرار دارد که یک بازار دیگر برای خرید محصولات ارزان است. این بازار، فروشگاه‌های متعددی دارد که اجناس مختلفی از قبیل پوشاک، لوازم منزل، زیورآلات و سوغات را با قیمت‌هایی رقابتی و قابل قبول عرضه می‌کنند. غرفه‌های اوت لت برای عرضه‌ی لوازم آشپزخانه و سایر محصولات در بین غرفه‌ها پیدا می‌شود.

اینجا تنها بازار در مرکز سیدنی است که در آن می‌توانید سر قیمت‌ها با فروشنده‌ها چانه بزنید. از چهارشنبه تا دوشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برای سر زدن به این بازار وقت دارید. نزدیک‌ترین ایستگاه به این بازار، ایستگاه مرکزی است.

بازار Rocks Market

راهنمای خرید در سیدنی

بازار Rocks Market در منطقه‌ی تاریخی و محبوب راکس قرار دارد و یک محل تجمع برای علاقه‌مندان به هنر و بازارگردی است. بیش از ۲۰۰ غرفه‌ی این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه برپا می‌شوند و محصولات متنوعی در‌آنها به فروش می‌رسد؛ از لوازم خانگی و ابزار منزل گرفته تا آثار هنری و صنایع دستی.

در کنار این غرفه‌ها و محصولات رنگارنگ، بازدیدکنندگان بازار می‌توانند از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها و غذاهای لذیذی که در بعضی از غرفه‌ها به فروش می‌رسد، لذت ببرند. هم در غرفه‌های موقتی و هم در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف می‌توانید استراحت کنید و خوراکی‌های خوشمزه بخورید. این منطقه به داشتن رستوران‌ها و کافه‌های عالی مشهور است. سر زدن به این بازار، فرصتی عالی برای آشنایی با حال و هوای این منطقه و لذت بردن از فضای جذاب آن است. همچنین می‌توانید هدایا و سوغات موردنظرتان را از اینجا بخرید. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر فرصت دارید که برای گشت‌وگذار در این بازار، برنامه‌ریزی کنید.

بازار Glebe Market

راهنمای خرید در سیدنی

یکی از مشهورترین بازارهای محلی سیدنی، بازار Glebe Market است. این بازار در محله‌ای به همین نام قرار دارد و هر شنبه برگزار می‌شود. این بازار جذاب شامل بیش از ۲۰۰ غرفه است که محصولات متنوعی دارند. از لباس و کتاب گرفته تا لوازم دست دوم، صنایع دستی و زیورآلات در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

این بازار را بیشتر از هر چیز به خاطر اشیای عتیقه می‌شناسند و برای کسانی مناسب است که دنبل لوازم قدیمی هستند و لباس‌هایی به سبک سنتی دوست دارند. غرفه‌های غذایی زیادی هم در این بازار وجود دارد که در آنها می‌توانید دسرها، نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی را نوش جان کنید و از اجرای موسیقی لذت ببرید.

نزدیک‌ترین ایستگاه به بازار، ایستگاه مرکزی است ولی از ایستگاه تا بازار، ۲۰ دقیقه پیاده باید طی کنید. شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر برای سر زدن به بازار وقت دارید.

اوت لت های سیدنی

راهنمای خرید در سیدنی

سیدنی شهری بزرگ است و فرصت‌های ناتمامی برای خرید کردن دارد. اگر دوست دارید محصولات باکیفیت از برندهای خوب بخرید ولی توانایی پرداخت هزینه‌های بالای آن را ندارید می‌توانید خرید کردن از اوت لت ها را امتحان کنید. در اوت‌لت‌ها، محصولات فصل‌های قبل را قیمت‌های بسیار پایین‌تر و تخفیف‌های قابل ملاحظه و دائمی، عرضه می‌شوند. در اوت لت‌ها می‌توانید این محصولات را با قیمت‌های معقولی بخرید. سیدنی اوت‌لت‌های زیادی دارد که در ادامه چند مورد از آنها را نام می‌بریم.

اوت‌ لت الکساندریا (Alexandria Outlets)

اوت‌لت الکساندریا یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. در این اوت‌لت می‌توانید از همه‌ی برندهای مورد علاقه‌ی خود خرید کنید. علاوه بر این می‌توانید با قیمت‌های مناسب اجناس مورد نظرتان را بخرید. برندهای محبوب داخلی و خارجی را در این اوت‌لت خواهید دید. به غیر از پوشاک که بیشتر فروشگاه‌های این اوت لت را تشکیل می‌دهد، اجناس دیگری مثل لوازم خانه و آشپزخانه نیز اینجا پیدا می‌شود. کافه و رستوران، بخش دیگر این اوت لت است که طرفداران خاص خود را دارد. یک روز کامل را می‌توانید در اینجا بگذرانید بدون اینکه خسته شوید و حوصله‌تان سر برود.

مرکز اوت‌ لت برکنهد پوینت (Birkenhead Point Outlet Centre)

مرکز اوت‌لت برکنهد پوینت برای کسانی مناسب است که دوست دارند هم‌زمان با خرید کردن، چشم‌اندازهای زیبایی از بندر را تماشا کنند. بهترین غذاها و رستوران‌ها، انواع محصولات مرتبط با مد و سبک زندگی در اینجا زیر یک سقف جمع شده‌اند. این مجموعه در اصل یک اوت‌لت‌ فکتوری است به این معنا که در آن برندهای برتر، محصولات فصل گذشته‌ی خود را با تخفیف‌های ۷۰ درصدی عرضه می‌کنند. هم‌زمان با خرید می‌توانید نوشیدنی بخورید و از امکانات و فضای این مرکز استفاده کنید.

اوت‌ لت  DFO Homebush

اوت‌لت DFO Homebush فرصتی عالی برای خریدی ارزان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه‌ی کافی برای گشت‌وگذار در آن وقت بگذارید و محصولات ارزان را که مناسب شماست پیدا کنید. به غیر از پوشاک، ظروف و لوازم منزل هم در این مجموعه عرضه می‌شود که قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. اخیرا بازسازی‌های مفصلی در این مرکز انجام شده که باعث شده گسترش پیدا کند و محصولات متنوع‌تری به این‌اوت لت اضافه شود.

این مجموعه‌ی تجاری، ۱۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و دارای بیش از ۱۲۰ فروشگاه اوت‌لت است که در بیش از دو طبقه گسترده شده‌اند. در حدود ۸۰ برند بین‌المللی و داخلی در این مجموعه محصولات خود را با تخفیف‌های زیاد تا ۷۰ درصد عرضه می‌کنند. طبقه پایین به محصولات مرتبط با سبک زندگی اختصاص دارد و شامل لوازم منزل، وسایل ورزشی و لوازم الکترونیکی است. در طبقه بالا، فروشگاه‌های پوشاک قرار گرفته‌اند. یک بخش مخصوص رستوران و کافه هم در نظر گرفته شده است. این مرکز خرید به خصوص در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

نکاتی در مورد خرید از اوت‌لت‌ها

در اوت‌لت‌ها محصولات تخفیف‌های زیادی تا ۷۰ درصد دارند ولی این مقدار تخفیف نباید شما را وسوسه کند که بی‌رویه خرید کنید. قبل از خرید حتما چیزهایی که لازم دارید بنویسید و حتما محصولات را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا ارزش هزینه کردن دارند یا نه. بعضی از اجناس حتی با تخفیف‌های ۷۰ درصدی هم نسبت به کیفیت، گران هستند.

قبل از خرید، حتما قیمت‌ها را آنلاین مقایسه کنید تا اطلاعات کلی در مورد رنج قیمت‌ها داشته باشید.

در ساعاتی که مرکز خلوت‌تر است خرید کنید تا مجبور نباشید در صف‌های طولانی صندوق بایستید.

محصولات خارج از فصل را بخرید تا تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای بگیرید. مثلا خرید کت زمستانی در تابستان یا لباس ساحلی در زمستان باعث می‌شود که تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای نصیب‌تان شود.

برای دریافت خبرنامه ایمیلی از فروشگاه مد نظر خود ثبت نام کنید تا از آخرین حراج‌ها و تخفیف‌ها مطلع شوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه