مراکز خرید ملبورن، استرالیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید ملبورن، استرالیا

ملبورن، دومین شهر پرجمعیت استرالیا، مراکز خرید فراوانی دارد. در این مراکز خرید، بهترین محصولات ار برترین برندهای دنیا عرضه می‌شود.

مراکز خرید ملبورن، تنوع قابل‌توجهی دارند و در آن‌ها می‌توانید بهترین محصولات را از معتبرترین برندهای دنیا خریداری کنید. ملبورن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا است. مراکز خرید ملبورن مثل سایر مراکز خرید مدرن دنیا، از نظر امکانات، هیچ کم و کاستی ندارند و مثل یک مجموعه‌ی تجاری و تفریحی بزرگ هستند که یک روز کامل را در آن‌ها می‌توانید به خرید و تفریح بگذرانید.

ملبورن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استرالیا، تعجبی ندارد که تعداد زیادی مرکز تجاری داشته باشد.

در ادامه، چند نمونه از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز خرید ملبورن را برای کسانی که در تور سیدنی - ملبورن بیشتر به‌دنبال خرید و گردش در این مراکز هستند،‌ معرفی خواهیم کرد. البته مراکز تجاری این شهر به همین چند مورد محدود نمی‌شوند.

در همه خیابان‌های مهم و تجاری شهر، چندین پاساژ و مرکز خرید و دپارتمان استور وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و محصولات و سوغات مورد نظرتان را خریداری کنید.

امپوریم ملبورن (Emporium Melbourne)

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید امپوریم ملبورن، که آن را به‌طور خلاصه امپوریم می‌نامند یک مرکز خرید لوکس در خیابان Swanston است. این مرکز خرید در محل یک فروشگاه قدیمی ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ به‌دنبال بازسازی‌های عمده و عملیات گسترده‌سازی، افتتاح شد. این مرکز تجاری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل فودکورت، فروشگاه‌های اختصاصی و چندین فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی است. البته این مرکز خرید بخشی از یک مجموعه‌ی تجاری بزرگ‌تر به وسعت ۱۸۸ هزار مترمربع است که فروشگاه‌های دیوید جونز و مایر را در بر می‌گیرد.

مرکز خرید امپوریم ملبورن، یک مرکز خرید لوکس در خیابان Swanston است

این مرکز خرید دارای بیش از ۲۴۴ واحد تجاری در ۷ طبقه است. طبقه‌ی هشتم به دفاتر اداری اختصاص دارد. از مهم‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای حاضر در این مجموعه‌ی تجاری می‌توان به سوپردرای، موجی، تاپ‌من، تاپ‌شاپ، فرلا، مایکل کورس، مالبری، نسپرسو، ویکتوریا سیکرت و شنل بیوتی اشاره کرد.

طبقه‌ی چهارم تماما به فروشگاه Bourke Street Myer اختصاص دارد که مثل طبقات پایین‌تر از طریق پل‌های عابرپیاده به ساختمان اصلی Myer متصل می‌شود. یک فودکورت بزرگ شامل حدد ۳۰ اوت‌لت غذایی در این مجموعه وجود دارد که در طبقه‌ی سوم قرار گرفته است و بیشتر آن‌ها را اوت‌لت‌های مستقل تشکیل می‌دهد.

مرکز خرید DFO South Wharf

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید دی اف او اسکله جنوبی یک مقصد ایدئال برای کسانی است که می‌خواهند خریدی مفصل و ارزان در ملبورن داشته باشند. در این مرکز خرید اوت‌لت، بیش از ۱۷۰ برند استرالیایی و بین‌المللی، محولات خود را با تخفیف‌های قابل‌توجه تا ۷۰ درصد، عرضه می‌کنند. در این مجموعه‌ی تجاری، خرید خود را می‌توانید با غذا خوردن در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های عالی گردشگاه South Wharf کامل کنید. این مرکز تجاری در چند قدمی از مرکز شهر قرار دارد و به همین دلیل، دسترسی به آن بسیار راحت است.

این مجموعه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت می‌کند و روزهای جمعه تا ساعت ۹ شب باز است. این مرکز پارکینگ اختصاصی دارد که از طریق خیابان Montague قابل دسترسی است.

مرکز خرید ملبورن سنترال (Melbourne Central)

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید ملبورن سنترال، یک مجموعه‌ی تجاری بزرگ شامل دفاتر تجاری، مرکز خری و قطب حمل‌ونقل عمومی است. مرکز خرید ملبورن سنترال، در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و در حال حاضر یکی از بزرترین مراکز خرید شهر است. این مجموعه، ۲۹۲ فروشگاه دارد و برندهای معتبر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهوری مانند سامسونگ، نایکی، ربل اسپورت، سفورا، اسپریت و... در آن شعبه دارند.

به غیر از فروشگاه‌های پوشاک و مد و سبک زندگی، این مرکز خرید دارای دو فودکورت جداگانه با صدها اوت‌لت غذایی است. یکی از فودکورت‌ها در طبقه همکف قرار دارد و میزبان مک دونالد، کی‌اف‌سی و ساب‌وی است. فودکورت دیگر در طبقه‌ی دوم واقع شده است.

بیش از ۳۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در پنج طبقه از این مجموعه، محصولات خود را عرضه می‌کنند

طبقات بالاتر مرکز خرید به یک مجموعه‌ی سینمایی و یک سالن بولینگ اختصاص دارد و طبقه‌ی پایین‌تر آن میزبان یک سوپرمارکت بزرگ است. درمجموع، این مرکز تجاری یک مقصد عالی برای خرید و غذا خوردن و یک تفریح کامل است.

بیش از ۳۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در پنج طبقه از این مجموعه، محصولات خود را عرضه می‌کنند که شامل برندهای مشهوری چون نایکی، کانتری رود، فوراور و... است. ساعت کار این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۷ شب است و روزهای پنجشنبه  جمعه تا ساعت ۹ شب باز است.

مجموعه تجاری Bourke Street Mall

مراکز خرید ملبورن

این مجموعه‌ی تجاری یک استریت‌مال است یعنی خیابانی که به‌شکل مرکز خرید درآمده و اطراف آن پر از فروشگاه و دپارتمان‌استور است. بورک استریت مال فقط مخصوص عابرپیاده و تراموا است و بین خیابان‌های سوانستون و الیزابت قرار دارد. برندهای بسیار مشهوری در این مجموعه نمایندگی دارند. از سال ۱۹۷۸ ورود ماشین‌ها به این خیابان ممنوع شده است و خیابان به یک مسیر مخصوص عابرپیاده تبدیل شده است. این مجموعه رسما در سال ۱۹۸۳ توسط چارلز و دیانا، پرنس و پرنسس ولز افتتاح شد.

از جذابیت‌های این خیابان می‌توان به فروشگاه‌های شیک و ویترین‌های رنگارنگ و نوازنده‌های خیابانی اشاره کرد. موقع عبور از خیابان مراقب حرکت تراموا باشید که با زنگی مخصوص، نزدیک شدن آن‌ها اعلام می‌شود.

مرکز خرید چادستون (Chadstone)، پایتخت مد

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید چادستون، که با نام پایتخت مد هم مشهور است، بزرگ‌ترین مرکز خرید نیم‌کره‌ی جنوبی است و آن را در سراسر دنیا به مرکزی برای ارائه‌ی بهترین محصولات مد و سرگرمی می‌شناسند. این مرکز تجاری بزرگ، دارای بیش از ۵۵۰ فروشگاه و بوتیک شیک شامل ۳۸ برند لوکس از جمله والنتینو، لویی ویتون، پرادا، تیفانی، شنل، سلین، ژیوانشی، فندی، دیور و... است.

مرکز خرید چادستون، بزرگ‌ترین مرکز خرید نیم‌کره‌ی جنوبی است

از نظر غذا و تفریحات متنوع نیز این مرکز جزو بهترین‌ها است. مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌های بین‌المللی و غذاخوری‌های لوکس را در بر می‌گیرد. در حدود ۸۵ رستوران و غذاخوری در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ممکن را نوش جان کنید.

از نظر امکانات تفریحی، این مجموعه هیچ محدودیتی برای بازدیدکندگان ندارد. مجموعه‌ی سینمایی HOYTS و مرکز لگولند دیسکاوری، تجربه‌ی سر زدن به این مرکز خرید را به یکی از بهترین خاطرات سفرتان تبدیل می‌کنند. این مرکز تجاری فقط ۲۵ دقیقه تا مرکز تجاری شهر فاصله دارد و با ماشین، اتوبوس، قطار و سرویس‌های خود مرکز می‌توانید خودتان را به این مجموعه برسانید.

مرکز خرید های‌پوینت (Highpoint)

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید های‌ پوینت یک مرکز خرید منطقه‌ای است که در منطقه‌ی Maribyrnong در غرب ملبورن قرار دارد. این مرکز خرید، از نظر وسعت، چهارمین مرکز خرید بزرگ استرالیا است. این مجموعه دارای ۵۰۰ فروشگاه است که شامل دپارتمان استور مایر در ۴ طبقه، دپارتمان استور دیوید جونز در ۲ طبقه و فروشگاه برندهای مشهوری چون سفورا، بست اند لس، زارا، تارگت و... است. مجموعه‌ی سینمایی شامل سالن سینمای آیمکس از دیگر امکانات این مرکز است.

این مرکز تجاری در سال ۲۰۱۱ به‌مدت دو سال بازسازی شد و توسعه یافت و ۱۰۰ فروشگاه جدید به آن افزوده شد. سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از این مرکز بازدید می‌کنند. این مرکز در منطقه‌ای با جمعیت نیم میلیون نفر قرار دارد.

این مرکز خرید، از نظر وسعت، چهارمین مرکز خرید بزرگ استرالیا است

ساعت کار این مجموعه روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ۹ صبح تا ۵ و نیم عصر، روزهای پنجشنبه و جمعه از ۹ صبح تا ۹ شب، روزهای شنبه از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر و روزهای یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

های‌پوینت هشت کیلومتر تا مرکز منطقه‌ی اقتصادی ملبورن فاصله دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز خرده‌فروشی در استرالیا است. هرآنچه که از یک مرکز خرید مدرن انتظار دارید، از فروشگاه‌های متنوع گرفته تا امکانات تفریحی، در این مجموعه پیدا می‌شود.

مرکز خرید Westfield Doncaster

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید وست فیلد دونکاستر یکی از بهترین مراکز تجاری در ملبورن است. این مجموعه ۱۷ کیلومتر از منطقه‌ی تجاری ملبورن فاصله دارد و یک مرکز تجاری و تفریحی برای حدود ۷۲۴ هزار نفر از ساکنان منطقه است. مرکز خرید Doncaster یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ملبورن است و تعدادی از محبوب ترین برندهای استرالیایی و بین‌المللی در آن شعبه دارند. از برندهای محبوب این مرکز تجاری می‌توان زارا، تارگت، اپل، مایر، دیوید جونز و... را نام برد.

یک مجموعه‌ی سینمایی به نام ویلیج سینما در این مرکز قرار دارد که برای سرگرمی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. در این مرکز بیش از ۱۴۵ برند پوشاک، کفش و اکسسوری شعبه دارند. امکانات معمول مراکز خرید شامل پارکینگ و خدمات مختلف در این مرکز نیز ارائه می‌شود.

مرکز خرید نورث‌لند (Northland Shopping Centre)

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید نورث‌ لند یک مرکز خرید بزرگ در منطقه‌ی Preston است که ۱۱ کیلومتر تا منطقه‌ی تجاری مرکزی ملبورن فاصله دارد. این مجموعه‌ی تجاری، بزرگ‌ترین مرکز خرید یک طبقه در ملبورن است و بیش از ۳۳۰ فروشگاه دارد. یک مجموعه‌ی سینمایی در این مرکز قرار دارد که آن را به یک مرکز تفریحی و تجاری کامل تبدیل می‌کند.

این مرکز در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد و در آن زمان جزو اولین مراکز خرید مستقل در ملبورن بود. این مجموعه در ابتدا شامل سه مرکز خرید بود که از برندهای مشهور میزبانی می‌کرد. در سال ۱۹۸۳ فروخته شد و بعد از بازسازی  پروژه‌های متعدد توسعه، به‌شکل امروزی درآمد. این مجموعه روزهای دوشنبه، چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ و نیم عصر، روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب، روزهای شنبه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر و روزهای یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است.

این مرکز خدمات مختلفی دارد که تقریبا در تمام مراکز تجاری، بازدیدکنندگان از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند از جمله وای‌فای رایگان، پارکینگ، رستوران‌های عالی، محوطه مخصوص بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان و...

مرکز خرید نورث‌کت پلازا (Northcote Plaza)

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید نورث‌ کت پلازا یک مرکز خرید منطقه‌ای در مناطق شمالی ملبورن است. این مجموعه در سال ۱۹۸۱ افتتاح شد. یکی از ویژگی‌های این مجموعه‌ی تجاری این است که به‌راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارد و فقط ۵ کیلومتر تا مرکز منطقه‌ی تجاری ملبورن فاصله دارد. این مرکز خرید، یک طبقه دارد و میزبان چندین دپارتمان استور، دو سوپرمارکت و بیش از ۶۰ فروشگاه اختصاصی است. در این مرکز، اهالی منطقه به‌راحتی محصولات مورد نیاز روزمره‌ی خود را پیدا می‌کنند. در هفته بیش از ۱۱۰ هزار نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند. این مرکز برای بیش از ۹۰۰ وسیله، پارکینگ دارد.

مرکز خرید بلاک آرکید (Block Arcade)

مراکز خرید ملبورن

گذرگاه طاق‌دار بلاک یک آرکید یا گذرگاه طاق‌دار مخصوص خرید است که در منطقه‌ی مرکزی تجاری ملبورن قرار دارد. این آرکید به‌شکل حرف ال قرار گرفته و از جنوب به خیابان کالینز و از غرب به خیابان الیزابت منتهی می‌شود.  این مجموعه را به خاطر تاریخچه‌ی جذابش می‌شناسند و به انتخاب تریپ‌ادوایزر، یکی از ۱۰ لندمارک برتر استرالیا است.

مرکز خرید بلاک آرکید یک آرکید یا گذرگاه طاق‌دار مخصوص خرید است که در منطقه‌ی مرکزی تجاری ملبورن قرار دارد

این مجموعه بین سال‌های ۱۸۹۱ تا ۱۸۹۳ ساخته شده است و معماری به نام David C. Askew آن را با الهام از گالری ویتوریو امانوئل طراحی کرده است. نتیجه‌ی نهایی، یک مجموعه‌ی باشکوه با معماری زیبا و تماشایی است که فضای داخلی بسیار زیبا و کاشی‌کاری‌های جذابی دارد. نمای بیرونی این مجموعه‌ی شش طبقه نیز بسیار دیدنی و زیبا است. این مجموعه غیر از اینکه یک مرکز تجاری مهم است، از نظر تاریخی و معماری اهمیت دارد و به یکی از جاذبه‌های ملبورن تبدیل شده است.

بهترین بوتیک‌های مد، گالری‌های هنری، فروشگاه‌های قدیمی زیورآلات، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در این مجموعه در کنار هم قرار گرفته‌اند. محبوب‌ترین و لوکس‌ترین برندها در زمینه‌های مختلف در این مجموعه قرار دارند. فرقی نمی‌کند که قصد خرید داشته باشید یا فقط به نیت گشت‌وگذار به این مجموعه سر بزنید، در هر صورت از حضور در بلاک آرکید لذت می‌برید.

مرکز خرید Pacific Werribee

مراکز خرید ملبورن

مرکز خرید پاسیفیک وربی یک مرکز خرید منطقه‌ای بسیار بزرگ است که ۲۹ کیلومتر از جنوب غربی منطقه‌ی مرکزی تجاری ملبورن فاصله دارد. تا سال ۲۰۱۷، این مجموعه دارای ۲۷۵ فروشگاه مختلف بود. چندین دپارتمان‌استور و برندهای برتر مد و پوشاک و سبک زندگی و حتی اوت لت‌های غذایی در این مجموعه نمایندگی دارند. مجموعه‌ی سینمایی و کتابخانه از دیگر قسمت‌های این مرکز است که امکانات آن را کامل می‌کند. خدمات عمومی مراکز خرید مثل انواع بانک، وای‌فای رایگان، محوطه مخصوص استراحت و بازی بچه‌ها، از دیگر قسمت‌های این مرکز است. 

مرکز خرید Coburg Hill

مرکز خرید کوبورگ هیل در منطقه‌ی Coburg North در نزدیکی ملبورن قرار دارد. این مجموعه شامل بیش از ۶ فروشگاه و امکانات دیگری چون سینما و رستوران است. پارکینگ این مجموعه ظرفیت مناسبی دارد و ساعت کاری آن گسترده است. رویدادها و حراج‌های مختلفی دائما در این مرکز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع airbnb

دیدگاه