معرفی فرودگاه‌ سیدنی؛ استرالیا

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
معرفی فرودگاه‌ سیدنی؛ استرالیا

در این قسمت از مقاله‌های معرفی فرودگاه، سراغ فرودگا‌ه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی رفته‌ایم و مشخصات و امکاناتش را همراه با شما زیر ذره‌بین برده‌ایم.

سیدنی، این بندر زیبا و صدالبته این کلان شهر جذاب، نماد کشور استرالیا است. جاذبه‌های دیدنی، مراکز خرید وسوسه‌کننده، آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و کلی مورد این‌چنینی، سیدنی را به مهم‌ترین و توریستی‌ترین شهر استرالیا تبدیل کرده است. سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا هم است و می‌دانم که با دانستن اینکه سیدنی پایتخت استرالیا نیست، شوکه خواهید شد.

شب‌های سیدنی چشم‌هایتان را خیره می‌کند، رستوران‌ها و مراکز خریدش شما را مبهوت خود می‌کند و تمامی این موارد که ذکر کردم، سفر به این شهر زیبا را به یکی از اولویت‌های توریست‌ها تبدیل کرده است. با توجه به منطقه‌ای که شهر سیدنی در آن واقع شده، سفر کردن به آن تنها از راه‌های هوایی ( و البته دریایی) ممکن است چون سیدنی در استرالیا قرار دارد و سفر به استرالیا، این جزیره‌ی زیبا و بزرگ، از راه‌های دریایی و هوایی امکان‌پذیر است. سفر هوایی به سیدنی بیشترین طرفدار را میان توریست‌ها دارد و و از ایران نیز می‌توانید بلیط تهران - سیدنی خریداری کرده و عازم استرالیا شوید. در این مقاله، فرودگاه سیدنی را به شما معرفی می‌کنم. با کجارو همراه باشید.

مشخصات فرودگاه سیدنی | Sydney (Kingsford Smith) Airport

معرفی فرودگاه سیدنی

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: SYD
  • کد ایکائو: YSSY
  • ارتفاع از سطح دریا: ۶ متر
  • فاصله از تهران: سفر از تهران به سیدنی با هواپیما بسته به آپشن‌های مختلف خطوط هوایی، ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد

فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، در ۸ کیلومتری شمالی مرکز شهر سیدنی واقع شده است و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های این شهر به‌حساب می‌آید. این فرودگاه یک باند آسفالت شده دارد و که طول آن ۲۵۳۰ متر می‌شود. فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی با سابقه‌ی فعالیت از سال ۱۹۱۹، یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌هایی دنیا است و تا به‌امروز، حدودا ۳۴۸.۹۰۴ هواپیمای مختلف در آن فعالیت داشته‌ و ۴۲٫۶ میلیون مسافر در آن جابه‌جا شده‌اند؛ همین باعث شده که فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، به‌عنوان شلوغ‌ترین، پرکارترین و سی و ششمین فرودگاه شلوغ جهان، انتخاب شود.

این فرودگاه ابتدا یک زمین اسب‌سواری معمولی بود. بعدها دولت استرالیا مالکیت آن را در اختیار گرفت و پروازهای مختلفی را در آن صورت داد. در طول تاریخ فعالیت فرودگاه کینگسفورد اسمیت سیدنی، تغییرات زیادی در ساختارش صورت گرفته و حالا به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شده است.

پایانه‌ها و خدمات

معرفی فرودگاه سیدنی

ترمینال ۱: اولین ترمینال فرودگاه سیدنی در تاریخ ۳ می سال ۱۹۷۰ بازگشایی شد و جایگزین ترمینال پروازهای خارجی شد‌ (پایانه‌ای که ترمینال ۳ هم‌اکنون در آن واقع شده است.) امروزه ترمینال شماره یک را با نام «پایانه‌ی پروازهای خارجی» می‌شناسند که در گوشه‌ی شمال غربی فرودگاه کینگستون اسمیت واقع شده است.

در ساختمان ترمینال شماره‌ی یک،‌ سه طبقه‌ی مختلف وجود دارد.؛ یک طبقه برای پروازهای ورودی، طبقه‌ی دیگر برای پروازهای خروجی و در طبقه‌ی سوم، دفترهای خطوط هوایی قرار دارند. در سال ۲۰۱۰ و در جریان بازسازی این ترمینال، ۵۰۰ میلیون دلار هزینه شد که در نتیجه‌ی آن، بزرگ‌تر شدن فضای پایانه‌ی شماره‌ی یک فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی بود که حدود ۲۵۴ هزار متر مربع، حجمش افزایش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۵ هم یک‌سری عملیات برای نوسازی ترمینال شماره‌ی یک انجام شد و در جریان آن، تغییراتی در قسمت‌های ورودی و خروجی پایانه‌ی شماره‌ی یک صورت گرفت؛ این عملیات در سال ۲۰۱۶ میلادی به‌نتیجه رسید.

ترمینال ۲: این پایانه در نقطه‌ی شمال شرقی فرودگاه واقع شده. در آن ۱۶ پارکینگ مختلف قرار دارد و پروازهای داخلی در آن انجام می‌شوند.

ترمینال ۳: ترمینال ۳ مثل ترمینال ۲، محل انجام شدن پروازهای داخلی است. این ترمینال در سال ۱۹۹۹ مورد تعمیر قرار گرفت و قسمت‌های مختلفش مثل سقف و موارد این‌چنینی‌اش، دستخوش یک‌سری تغییر مختلف شد. ۱۳ پارکینگ مختلف از دیگر نکته‌ای است که می‌توان درباره‌ی ترمینال ۳ فرودگاه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی به آن اشاره کرد.

پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، بانک، صرافی و موارد اینچنینی، از امکانات رفاهی فرودگاه کینگسفورد اسمیت شهر سیدنی هستند.

این را هم بگویم که یک فرودگاه دیگر در شهر سیدنی درحال ساخت است و به‌احتمال زیاد، در سال ۲۰۲۶ آماده‌ی بهره‌برداری خواهد شد.

 راه‌های دسترسی به فرودگاه

معرفی فرودگاه سیدنی

 از راه‌های مختلفی می‌توان به فرودگاه سیدنی دسترسی داشت که خوشبختانه خدمات خوبی که حمل و نقل عمومی این شهر به مسافران ارائه می‌کند، فرودگاه کینگسفورد اسمیت اسمیت شهر سیدنی را بیش از پیش، در دسترس مسافران قرار داده است. تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و قطارهای شهر سیدنی در فرودگاه این شهر، ایستگاه‌هایی اختصاصی دارند و کمتر از ۲۰ دقیقه، مسافران را به آن می‌رسانند.

موقعیت جغرافیایی

 فرودگاه کینگستون اسمیت شهر سیدنی، در ۸ کیلومتری شمالی مرکز شهر سیدنی واقع شده است.

اطلاعات پرواز

با توجه به اینکه متاسفانه پرواز مستقیم از ایران به استرالیا/سیدنی انجام نمی‌شود، مسافران باید ابتدا به یک کشور خارجی مثل امارات سفر کنند و از آنجا، برای پرواز به سیدنی اقدام کنند. قیمت پرواز تهران - سیدنی از خطوط هوایی خارجی، از حداقل ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان هم می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع Wikipedia

دیدگاه