تلاش برای گرفتن سلفی منجر به صدمه زدن به نقاشی های مشهور جهانی شد

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
تلاش برای گرفتن سلفی منجر به صدمه زدن به نقاشی های مشهور جهانی شد

یک نقاشی هزاران حرف برای گفتن دارد، اما یک عکس سلفی چطور؟ نقاشی سالوادور دالی و فرانسیسکو گویا در یک مرکز هنری در یکاترینبورگ به خاطر یک سلفی، صدمه دیدند.

گروهی از زنان در شهر یکاترینبورگ روسیه در حال بازدید از آثار نقاشی مشهورترین هنرمندان جهان بودند که متاسفانه یکی از آنها در حال گرفتن یک عکس سلفی در تاریخ ۲۷ اکتبر به صورت تصادفی با یک استند در سالن اصلی مرکز بین‌المللی هنری این شهر برخورد کرد. طبق گفته‌های وزیر امور داخلی روسیه (MIA) و آژانس خبری تاس (TASS)، این استند دو اثر هنری مهم را حمل می‌کرد.

در تحقیقات وزارت امور داخلی روسیه، یک ویدئوی دوربین‌های مراقبتی، سه نفر را در زمان سقوط این استند حامل آثار هنری در این گالری نشان داد. یکی از این افراد پشت سازه افتاده، دیده شده است.

بر طبق گزارشات آژانس خبری تاس، آثار هنری صدمه دیده شامل یکی از قلم‌زنی‌های فرانسیسکو گویا از مجموعه لوس کاپریچوس (Los Caprichos) و نقاشی سالوادور دالی در تفسیر از این اثر بوده‌اند. اثر گویا بخشی از مجموعه خصوصی صاحب این گالری بود.

یکی از کارکنان این مرکز هنری به آژانس خبری تاس گفت:

قاب و شیشه نقاشی گویا شکسته است.

متاسفانه به غیر از قاب و شیشه شکسته، به خود تصویر نقاشی دالی نیز صدمه وارد شده است.

ایرینا ولک، نماینده رسمی وزارت امور داخلی روسیه اعلام کرد که پلیس از نایب رئیس این مرکز فرهنگی نامه‌ای با محتوای رسیدگی به جریان نقاشی‌ها دریافت کرده است.

ولک گفت:

کارکنان وزارت امور داخلی روسیه، سه زن را در طول تحقیقات شناسایی کرده‌اند. آنها توضیح داده‌اند که در حال گرفتن یک عکس سلفی با پس‌زمینه این نقاشی‌ها، تصادفا به استند آنها برخورد کرده‌اند.

پلیس گفته است که این خانم‌ها از شهر چلیابینسک با یک تور به این نمایشگاه آمده بودند.

بر طبق گفته‌های وزارت امور داخلی روسیه، یکاترینبورگ بر علیه این زنان، پرونده قضایی تشکیل نداده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه