گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)

مریم آقائی
مریم آقائی چهار شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
گوگل مپ چه اشتباهات بزرگی داشته است؟ (قسمت اول)

اگر در هنگام یافتن مسیرهایی که قبلا از آن استفاده کرده بوده‌اید اشتباه می‌کنید زیاد ناراحت نباشید چون حتی گوگل مپ هم به عنوان یک منبع بزرگ و معتبر برای آدرس دهی، اشتباهاتی داشته و احتمالاً دارد که برخی از آن‌ها بسیار بزرگ بوده‌اند.

همگی ما تجربه‌هایی از اشتباهات گوگل مپ داریم. ممکن است به یک راه ناآشنا راهنمایی شوید یا به مسیر پر ترافیک‌تری برسید یا اینکه به مکانی غیر از جایی که می‌خواستید برسید. این گونه اتفاقات در استفاده از تکنولوژی عجیب نیست. اما وقتی در مقیاس بین‌المللی به آن نگاه کنیم رسیدن به یک مقصد اشتباه در نتیجه‌ی استفاده از گوگل مپ چیز دیگری است. درست است، گوگل مپ به قدری در پایداری دنیا تأثیرگذار است که یک اشتباه آن ممکن است اختلاف بین‌المللی ایجاد کند. اگر مشتاق هستید بیشتر در این مورد بدانید در این مقاله با ما همراه باشید چون قصد داریم ۲۵ اشتباه بزرگ گوگل مپ را بیان کنیم.

۲۵. کوه راشمور (Rushmore Mount)

۲۵

برای حدود ۵ سال، گوگل مپ کسانی که عبارت «کوه راشمور» را جستجو می‌کردند به مقصد دیگری راهنمایی می‌کرد. به جایی به نام «کوه طوفانی » (Storm Mountain Center) که حدود ۴۰ کیلومتر از کوه راشمور فاصله داشت. از آنجا که این مشکل جدی شده بود، مسئولین مجبور شدند تابلوی راهنمایی در نزدیکی کوه طوفان قرار دهند تا مسافران را از اشتباه بودن راه آگاه سازند.

۲۴. Round Valley State Park

۲۴

وقتی مردم عبارت Round Valley State Park را در گوگل مپ وارد می‌کردند به خانه‌ای در ایالت نیوجرسی هدایت می‌شدند. اوایل وقتی این اتفاق می‌افتاد مسافران از ساکنین در مورد پارک سوال می‌کردند و متوجه می‌شدند که در املاک شخصی حضور دارند و به آن‌ها گفته می‌شد که محل صحیح پارک کجاست؛ اما به مرور زمان تعداد مسافران بیشر و بیشتر شد و هر روز و هر ساعت از ساکنین در مورد محل قرار گیری پارک سوال می‌شد. حتی برخی مسافران بسیار ناراحت و عصبانی بودند.

۲۳. مسیر اشتباه

۲۳

این اشتباه گوگل مپ بیشتر اشتباه انسانی است تا اشتباه تکنولوژیک؛ اما زمانی، یک توریست آمریکایی در ایسلند، ۶ ساعت در این مسیر رانندگی کرد تا به مقصدی متفاوت از آنچه انتظار داشت رسید. دلیل اشتباهش این بود که بخشی از آدرس را اشتباه خوانده بود.

۲۲. مسیر بین شهری در مریلند

۲۲

در سال ۲۰۱۱ که این مسیر بین شهرستان‌های مریلند در حال ساخت بود گوگل مپ به مسافران اعلام می‌کرد که تمام مسیر باز و قابل عبور و مرور است؛ در حالی که از ۱۲۵ کیلومتر طول مسیر، تنها ۱۵ کیلومتر ساخته شده و قابل استفاده بود.

۲۱. اِمدِن، آلمان (Emden)

۲۱

اِمدن بندرگاهی است در شمال غربی آلمان و دقیقاً در مرز هلند قرار گرفته است؛ اما در گوگل مپ بخشی از اِمدن در خاک هلند نشان داده می‌شود. بر اساس گفته‌های سخنگوی گوگل، این اشتباه به دلیل منازعات مرزی است که در قرن پانزدهم بین دو کشور وجود داشته است.

۲۰. گرند کنیون (Grand Canyon)

۲۰

زمانی که اَمبِر، توریستی ۲۴ ساله، قصد داشت به دیدن گرند کنیون برود، از گوگل مپ برای راهنمایی استفاده کرد؛ اما به مسیری کاملاً متفاوت رسید، سوخت ماشینش تمام شد، گوشی موبایلش دیگر کار نمی‌کرد و غذا و آبش هم تمام شده بود. در واقع به گونه‌ای در مخمصه افتاد که تصور کرد به زودی خواهد مرد و به همین دلیل یک ویدئوی خداحافظی ضبط کرد؛ اما خوشبختانه ۱۱۹ ساعت بعد نجات یافت.

۱۹. سنت پیر-ا-میکلون (Saint Pierre and Miquelon)

۱۹

در سال ۲۰۱۰، فردی گزارش داد که سنت پیر-ا-میکلون در گوگل مپ به اشتباه در زیر آب مکان‌دهی شده است. هر چند مکان اولیه‌ای که سنت پیر-ا-میکلون در آن ایجاد شده از بین رفته است؛ اما جاده‌ها به حالت قبل باقی مانده‌اند.

۱۸. ایستگاه جنوبی بوستون

۱۸

فردی مدتی با استفاده از گوگل مپ به سمت ایستگاه جنوبی بوستون می‌رفت که ایستگاهی شلوغ و پر ورفت و آمد است؛ اما پس از اینکه چند بار راننده‌اش او را در محل اشتباهی پیاده کرد، متوجه شد که در گوگل مپ، این ایستگاه در زیر زمین قرار گرفته است. هر چند ساختمان این ایستگاه در زیر زمین هم ادامه دارد؛ اما هیچ ورودی در زیر زمین ندارد.

۱۷. مجسمه مسیح ناجی (Christ the Redeemer)

۱۷

دو زوج آرژانتینی سعی کردند برای بازدید از مجسمه معروف مسیح ناجی در ریو دو ژانریو از گوگل مپ استفاده کنند؛ اما به جای مجسمه، به یکی از خطرناک‌ترین و کثیف‌ترین مناطق شهر رسیدند. در این منطقه با شلیک گلوله مواجه شدند و یکی از آن‌ها دچار جراحت ناشی از تیرخوردگی شد! آن‌ها این اشتباه گوگل مپ را گزارش دادند، درست در زمانی که فرد تیرخورده در وضعیت جسمی بسیار وخیمی قرار داشت و تحت جراحی بود.

۱۶. رولت، تگزاس (Rowlett)

۱۶

در سال ۲۰۱۶، یک شرکت تخریب و گودبرداری به اشتباه خانه‌ی زنی را تخریب کردند. آن‌ها ادعا کردند دلیل این کارشان لیست اشتباهی بوده است که گوگل مپ در اختیار آن‌ها قرار داده است.

۱۵. تونل زیر‌ آبی

۱۵

مردی ترکیه‌ای که سعی داشت با دوچرخه به تونل زیر آبی در نروژ سفر کند، در این تونل ۱۲ کیلومتری گم شد؛ چون این تونل برای دوچرخه سواری مناسب نبود و نباید در آن دوچرخه سواری می‌کرد. مسئولین شهر در طی یک عملیات نجات، وی را نجات دادند.

۱۴. سان رایز (Sunrise)، فلوریدا

۱۴

در سال ۲۰۱۰ گوگل مپ شهری به نام طلوع آفتاب در فلوریدا را از نقشه‌هایش حذف کرد و اگر شما سعی می‌کردید نام این شهر را در گوگل مپ وارد کنید به ساراسوتا در فلوریدا می‌رسیدید. جالب است بدانید که سان رایز شهر کوچکی نیست و ۹۰ هزار نفر جمعیت، یک مرکز فروش بزرگ و یک تیم ملی هاکی دارد. 

۱۳. فروشگاه تعطیل شده

۱۳

گوگل مپ می‌تواند تأثیر بسیار مخربی بر کسب و کارها داشته باشد. در سال ۲۰۱۰ تعداد زیادی از فروشگاه‌های جواهرات بوفالو در نیویورک متوجه شدند که به طور ناگهانی تعداد مشتریانشان کم شده است. با جستجوی دلیل مشخص شد که فردی به گوگل مپ اطلاع داده است که این جواهر فروشی‌ها فروششان را قطع کرده و کسب و کارشان را تعطیل کرده‌اند و در نتیجه تنها کسانی که به طور حضوری از کنار این فروشگا‌ها عبور می‌کردند و قصد خرید داشتند، به‌عنوان مشتریان فروشگاه باقی مانده بودند. بعد از مدتی مشخص شد مقصر این اتفاق صاحب یک جواهر فروشی رقیب بوفالو بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه