۱۶ منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می‌کند (قسمت اول)

نوشین زندی سوهانی
نوشین زندی سوهانی دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
۱۶ منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می‌کند (قسمت اول)

در دنیا مناظری وجود دارد که دیدن تصویر آن‌ها، شما را تشویق می‌کند همین حالا سفرتان را رزرو کنید! دیدن بعضی از این منظره‌ها را از دست ندهید.  

پاریس، لندن، سان فرانسیسکو؛ خیلی از ما با دیدنی‌های این شهر‌ها آشنا هستیم و معروف‌ترین آثار تاریخی این شهرها شبیه هم به نظر می‌رسند. درحقیقت، با وجود اینترنت ما به‌نوعی فریب می‌خوریم که فرض کنیم همه مکان‌ها و مناظر دنیا را می‌شناسیم.  

اما زمین از بالای کوه میز (Table Mountain) در کیپ تاون چه شکلی به نظر می‌رسد؟ ازخیابانهای توکیو که شب هنگام مثل روز روشن هستند چطور؟ یا از یک علف‌زاز نزدیک یک گله از گوره‌خرها خارج از شهر نایروبی؟  همیشه مکان‌های زیادی در دنیا برای کشف‌کردن وجود دارند، چیزی که تابه‌حال با آن برخورد نکرده‌اید منتظر است که توسط شما کشف شود. در اینجا ۱۶ تصویر وجود دارد که شما دلتان می‌خواهد آن‌ها را از نزدیک ببینید نه فقط از روی صفحه کامپیوتر!

۱. پارک ملی کالانکوس (Calanques National Park )، مارسی، فرانسه

یک اتوبوس سواری کوتاه ( اتوبوس شماره ۲۱) از مارسی شما را به سواحل فرانسه می‌برد، جایی‌که  پارک ملی کالونک قرار دارد. بیشتر این منطقه را آب فرا گرفته است، اگرچه بیش از ۵۳کیلومتر مربع از آن، از دیوارهای آهکی شیب‌دار ساخته شده که مستقیما به دریا می رسند. شما اطراف این دیواره‌های سنگی شنا می‌کنید، از آن‌ها به داخل آب می‌پرید، روی آن‌ها راه می‌روید، روی ساحل سنگلاخی تفریح می‌کنید... و چیزی که اینجا شما را مسحور می‌کند ساده است: زمین.

فرانسه

۲. بنای وت آرون  (Wat Arun)، بانکوک، تایلند

اگر یک بنای یادبود در بانکوک وجود داشته باشد که بخواهیم آنرا نماد آنجا فرض کنیم، معبد آرون یا به گفته محلی‌ها وت چنگ (Wat Chaeng) است. معبد داون (Temple of Dawn) درست در ساحل شرقی رود چاو فرایا (Chao Phraya River) قرار دارد و به‌راحتی با قایق در دسترس است. اگر برایتان ممکن است اول صبح از این معبد بودایی بازدید کنید .

تایلند

۳.  پل زنجیره ای چچنی (Szechenyi Chain Bridge)، بوداپست، مجارستان

خیلی از مسافران، اولین پل واقعا زیبایی را که در طول سفرهایشان دیده اند، به یاد دارند. این پل ممکن است برای یک نفر پل Brooklyn باشد و برای دیگران  Pont Neuf, St. Charles, Rialto یا  Golden Gate. پل زنجیر بوداپست هم در همین گروه قرار می‌گیرد. این پل در شب، درخششی شبیه برج ایفل دارد و در بوداپست به‌عنوان فرش قرمز ورود به قلعه بودا (Buda Castle)  شناخته می‌شود.

بوداپست

 ۴. خط مرزی افق دبی (The Dubai Skyline)، امارات

خط‌های مرزی افق در دبی افسانه‌ای هستند. این شهر به همه چیزهای لوکس اختصاص داده شده: خرید کردن، خوردن، معماری و زندگی شبانه، همه و همه در یک‌جا جمع شده‌اند. برج خلیفه این شهر بلندترین ساختمان دنیاست و تا حدود ۸۳۰ متر در آسمان بالا رفته است.

دبی

۵. نقطه دید آکسلا، آلساند، نروژ (Aksla Viewpoint, Alesund, Norway)

مکان‌های کمی در دنیا وجود دارد که سبک معماری Art Nouveau روی تپه‌ها فشرده شده و سپس به‌آرامی به‌سمت زمین می‌رود تا جایی که به دریا برسد. جایی که کوه‌ها یکدفعه در لبه افق ظاهر می‌شوند و تا عمق اقیانوس جایی که آن‌ها را از نظرها پنهان می‌کند ادامه می‌یابند. آلساند. یکی از شهرهای بزرگ نروژ. چنین مکان عجیبی است. با برداشتن ۴۱۸ قدم از پارک شهر به‌سمت بالا به نقطه دید آکسلا می‌رسید. همچنین می‌توانید این مسیر را رانندگی کنید ولی دیدن زیبایی‌های آنرا از دست می‌دهید.  

نروژ

۶. خیابانهای دهلی نو، هند

نور طلایی آرام و ترافیک منظم تنها چیزهایی نیستند که وقتی از شهر دهلی‌نو با بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت عکاسی می‌کنید، به نظرتان بیاید. علاوه بر اینها، غروب خورشید در پشت کاخ ریاست جمهوری Rashtrapati Bhavan  از دیدنی‌های این شهر است. این کاخ از نظر اندازه، یکی از بزرگترین کاخ‌های ریاست جمهوری در کره زمین است که با اندازه خود شهر دهلی هماهنگی دارد.

دهلی نو

۷. پارک ملی نایروبی، نایروبی، کنیا

این پارک ملی نزدیک به ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر نایروبی، پایتخت کنیا، فاصله دارد و شما می‌توانید زرافه‌هایی را که جلوی آسمان‌خراشهای شهر سرگردان هستند تماشا کنید. این یک همجواری عجیب است که به ما یادآوری می‌کند عجایب طبیعت همیشه دور و بر ما هستند. پارک ملی نایروبی برای اسب آبی سیاه، شیرها، پلنگ‌ها، چیتاها، کفتارها، بوفالوها،میمون‌ها، آهوها، کرگدن‌ها و بیش از  ۴۰۰ گونه از پرندگان، خانه به حساب می‌آید.

کنیا

۸. برج بِلِم (Belem Tower)، لیسبون، پرتغال

خوشبختانه برای ما، سالهای۱۵۰۰ تا ۱۵۱۰ زمان دشواری بود. وقتی پادشاه جان دوم دستور داد، این برج به‌عنوان اولین سیستم دفاعی پرتغال بنا شود. این برج هنوز هم به‌صورت یک مدافع ستبر در یک جزیره کوچک در رودخانه Tagus پابرجاست و به ساحل لیسبون زیبایی می بخشد. برج بلم لیسبون اکنون جزو مکانهای تاریخی یونسکو ثبت شده است و یکی از عجایب هفت‌گانه پرتغال است.

لیسبون

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه