مثل یک محلی در تایلند سفر کنید و پول بگیرید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
مثل یک محلی در تایلند سفر کنید و پول بگیرید

اداره گردشگری تایلند برای نشان دادن مقاصد گردشگری کمتر‌ شناخته‌شده‌ی تایلند در نظر دارد از میان درخواست‌های ارسال شده، یک نفر را برای سفر به دور تایلند انتخاب و از این ماجراجویی فیلم تهیه کند.

مثل یک محلی در تایلند بگردید و پول بگیرید؛ این شغل شامل مسافرت به نقاط مختلف کشور تایلند، خوردن غذا و تجربه‌ کردن زندگی محلی است و همه این فعالیت‌ها به‌صورت یک مستند تلویزیونی فیلم‌برداری می‌شود.

اداره گردشگری تایلند با مشارکت شرکت تولیدکننده دریم‌جابینگ، مسئولیت فیلم‌برداری از سفر به دور تایلند را برعهده گرفته‌اند و مقاصد و تجارب کمتر شناخته‌شده را به‌صورت تصویری نشان می‌دهند. طبق ویدئوی تبلیغاتی و مطبوعاتی، آن‌ها به دنبال افراد میانسال آمریکایی (هرچند که در فرم درخواست این شغل گفته شده است که افراد با هر سن‌ و ‌سال و پیشینه‌ای می‌توانند اقدام کنند) با روحیه‌ی ماجراجویی برای این شغل هستند. فرد متقاضی که برای این شغل انتخاب می‌شود، سفر به دور تایلند برای تهیه یک مستند تلویزیونی به نام «مسافر محلی در تایلند» (Local Traveler in Thailand) را آغاز می‌کند که در آمازون پرایم نشان داده می‌شود.

تایلند

متقاضیان علاقه‌مند باید در یک ویدئوی کوتاه (۶۰ ثانیه‌ای یا کمتر)، درباره خودشان و علت اینکه چرا بهترین گزینه برای این برنامه هستند توضیح دهند و آن را برای سازمان‌دهندگان ارسال کنند. فرایند تقاضا برای این شغل از اول نوامبر آغاز شده است و تا پایان سال ادامه می‌یابد.

فردی که برای این برنامه انتخاب شود، به مدت دو تا سه هفته در محدوده‌ی ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۱۹، سفر به دور تایلند را آغاز می‌کند. هزینه‌ی پرواز رفت و برگشت به تایلند برای او پرداخت می‌شود، اما این همه ماجرا نیست و این برنامه، هزینه‌های اقامت، هزینه‌های روزانه و مازاد را تقبل می‌کند. در طول مسافرت، داستان تایلند و کشف تجربه‌های محلی تایلند فیلم‌برداری می‌شود.

تایلند

هنور هیچ برنامه‌ای برای این سفر تهیه نشده است، اما برخی مقاصد و فعالیت‌ها مشخص شده‌اند نظیر ملاقات با یکی از نوابغ آینده آشپزی بانگوک، بازدید از دریاچه پنگانگ (Pangong lake)  و معبد وات فراتات دوی کانگمو (Wat Phrathat Doi Kongmu) در تایلند شمالی، بازدید از قبیله تپه آخو در چیانگ رای و آشپزی با آن‌ها، صحبت با زنان جامعه قومی فو تایلند که از بافنده‌های اصلی ابریشم Praewa هستند و اقامت در یک روستای ماهیگیری محلی در استان جنوبی Chumphon است که بازدیدکنندگان در کنار مردم محلی در زمینه احیای اسب دریایی و مرجان‌ها فعالیت می‌کنند و در عوض، اتاق و قایق‌سواری مجانی نصیب‌شان می‌شود.

در واقع،در ویدئوی تبلیغاتی این شغل به وضوح اعلام شده است که در طول این مسافرت، خبری از هتل نیست. اداره گردشگری تایلند ابراز امیدواری کرده است که با این روش، فرصت نشان دادن بخش‌هایی از کشور و فعالیت‌هایی که هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده‌ است، به وجود آید.

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه