ترسناک ترین رایدهای شهربازی را بشناسید (قسمت اول)

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
ترسناک ترین رایدهای شهربازی را بشناسید (قسمت اول)

امتحان کردن ترسناک‌ترین ترن‌های هوایی و رایدهای شهربازی‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات است که آدرنالین خون‌تان را به اوج می‌رساند.

همه افراد کم و بیش تجربه تفریحات هیجان‌انگیز را دوست دارند و حتی برخی از افراد به انجام چنین تفریحاتی اعتیاد دارند. امتحان رایدهای ترسناک شهربازی که ضربان قلب شما را به اوج خود می‌رساند و با آن‌ها هیجان را به معنای واقعی کلمه تجربه می‌کنید، یکی از این تفریحات است. در ادامه شما را با ترسناک‌ترین رایدهای شهربازی آشنا می‌کنیم.

ترن هوایی سوپرمن اسکیپ (Superman Escape)

ترن هوایی سوپرمن اسکیپ

قطعا هر کسی دوست دارد سوپرمن باشد و بر فراز آسمان‌ها پرواز کند. با ترن هوایی سوپرمن اسکیپ (فرار سوپرمن) در پارک جهان فیلم برادران وارنر (Warner Bros. Movie World) می‌توانید حس سوپرمن بودن را تجربه کنید. این ترن هوایی در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. هیجان این ترن هوایی تنها به عبور از مسیرهای پر پیچ و خم دیوانه‌کننده ختم نمی‌شود؛ در این ترن با کمک جلوه‌های ویژه فضایی ایجاد شده است که باعث می‌شود که سرنشینان آن در هنگام سقوط ترن اوج هیجان را تجربه کنند. ممکن است بعد از تجربه این ترن هوایی در مورد سوپر من شدن تجدیدنظر کنید!

ترن هوایی شیورینگ تیمبرز (Shivering Timbers)

ترن هوایی شیورینگ تیمبرز

شیورینگ تیمبرز (الوارهای لرزان) نیز یکی دیگر از ترن‌های هوایی ترسناک فهرست ما و پنجمین ترن هوایی چوبی جهان است. طول این ترن هوایی که یکی از پرطرفدارترین رایدهای شهربازی میشیگان ادونچر (Michigan’s Adventure) است، ۱۶۴۰ متر بوده و سرعت آن به ۱۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در مسیر این ترن ۳ تپه به ارتفاع ۳۰ متر وجود دارد. استفاده از این ترن هوایی را به افرادی که ناراحتی قلبی دارند، توصیه نمی‌کنیم!  

ترن هوایی اسکای اسکریم (Sky Scream)

ترن هوایی اسکای اسکریم

ترن هوایی اسکای اسکریم که در آلمان واقع شده ممکن است بلندترین یا سریع‌ترین ترن هوایی نباشد؛ اما طراحی ترسناک آن موجب شده هر کس با دیدنش وحشت کند. این قطار قبل از رسیدن به سرعت کافی برای حرکت سریع و صعود به سمت بخش‌های پرپیچ و خم، بخش‌هایی که در آن وارونه می‌شود و حلقه‌ها، به سمت عقب و جلو حرکت می‌کند.

ترن هوایی دِ اسمایلر (The Smiler)

ترن هوایی

به نظر می‌رسد فردی که این راید را طراحی کرده، مشکل روانی داشته است! این ترن هوایی رکورد بیشترین تعداد دفعاتی که افراد در آن وارونه می‌شوند را از آن خود کرده و از این نظر در جهان بی‌همتا است. این ترن هوایی زمانی که به سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، نیروی گرانش ۴٫۵ بر  افراد ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است در این ترن هوایی حادثه مرگباری نیز اتفاق افتاده است.

ترن هوایی ال تورو (El Toto)

ترن هوایی ال تورو

واژه ال تورو به معنای گاو میش بوده و این نام ترسناک بودن این ترن هوایی را تا حدودی می‌تواند توصیف کند. ال تورو یکی از بلندترین و سریع‌ترین ترن‌های هوایی جهان است و سرنشینان می‌توانند با امتحان کردن آن، سقوط آزاد از ارتفاع ۵۳ متری با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت را تجربه کنند. امیدواریم بتوانید این گاومیش وحشی را رام کنید.

ترن هوایی اینتیمیدیتور (Intimidator)

ترن هوایی اینتیمیدیتور

هیچ چیزی ترسناک‌تر از ایستادن در صف این ترن هوایی نیست. حرکت این ترن با سقوط آزاد از ارتفاع ۷۰ متری با شیب ۷۲ درجه شروع می‌شود و در ادامه مسیر خود به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. توصیه می‌کنیم قبل از سوار شدن چیزی نخورید، چون ممکن است آبرویتان برود!

اینسنیتی ات د استراتسفِر تاور (The Insanity at The Stratosphere Tower)

راید راید اینسنیتی ات د استراتسفِر تاور

تصور کنید از آسمان‌خراشی آویزان شده‌اید که هیچ چیزی غیر از هوا و زمینی که چندین متر با شما فاصله دارد، زیر پایتان نیست. حتی تصور چنین وضعیتی هم ترسناک است. وقتی سوار  راید اینسنیتی برج استراتوسفر می‌شوید، در چنین وضعیتی قرار می‌گیرید. افرادی که سوار این راید می‌شوند، در ارتفاع حدود ۲۷۴ متری بر فراز لاس‌وگاس از آن آویزان می‌شوند و راید آن‌ها را می‌چرخاند. افرادی که از ارتفاع می‌ترسند، حتی نباید به این راید نزدیک شوند.

ترن هوایی استیلس (Stealth)

ترن هوایی استیلث

ترن هوایی استیلس مسافت کوتاه اما بسیار پرهیجانی را طی می‌کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی از سرعت ۰ به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این ترن هوایی در ابتدا از ارتفاعی در حدود ۶۲ متر بالا می‌رود و سپس با سرعت از همان ارتفاع به پایین سقوط می‌کند و در پایان قبل از اینکه به نقطه اول خود بازگردد، یک زاویه ۹۰ درجه را پشت سر می‌گذارد. وقتی سوار این وسیله وحشتناک می‌شوید، باید فقط چشمان خود را ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید؛ البته ممکن است باز هم نیروی گرانشی ۴٫۵ آن را احساس خواهید کرد.

ترن هوایی اولترا تویستر (Ultra Twister) در ژاپن

آلترا تویستر (Ultra Twister) در ژاپن

این ترن آلترا تویستر که طراحی واقعا عجیب و منحصر‌به‌فردی دارد، در شهربازی ناگاشیما اسپا لند (Nagashima Spa Land) ژاپن واقع شده است. در این راید خودروهایی وجود دارد که چهار نفر سوار آن می‌شوند و ابتدا از یک شیب بالا می‌رود، سپس با سرعت و فشار بالایی به پایین می‌رود؛ در مرحله بعدی در یک تونل در یک زاویه ۳۶۰ درجه می‌چرخد و سپس با یک آسانسور به پایین فرستاده می‌شوند و در پایان در حالی که در یک مسیر مارپیچ ۳۶۰ درجه می‌چرخند، به سرعت به عقب فرستاده می‌شوند.

تاور اف ترور ۲ (Tower of Terror II)

تاور اف ترور

تاور اف ترور ۲ (برج ترس) نخستین ترن هوایی جهان است که به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرنشینان این ترن هوایی که واقعا نام شایسته‌ای برای آن انتخاب شده، روی صندلی‌های موجود در محفظه‌ای تونل مانند قرار می‌گیرند، سپس از مکانی که شبیه یک دره است، به سرعت به سمت بالا حرکت می‌کنند و پس از آن دوباره با همین سرعت به سمت پایین باز می‌گردند.

هدز ۳۶۰ (Heads 360)

ترن هوایی هدز ۳۶۰

وقتی به هدز ۳۶۰ نگاه می‌کنید، در ظاهر یک ترن هوایی چوبی به نظر می‌رسد، اما ظاهر این ترن هوایی واقعا فریبنده است. این ترن هوایی که سرعت آن به ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد، نخستین ترن هوایی چوبی جهان است که سرنشینان آن یک چرخش ۳۶۰ درجه را تجربه می‌کنند. در ضمن طولانی‌ترین تونل زیرزمینی جهان نیز متعلق به هدز ۳۶۰ است. قطعا وقتی به یک چرخش ۳۶۰ درجه فکر می‌‌کنید، موهای تن‌تان سیخ می‌شود.

ویکد تویستِر (Wicked Twister)

راید ویکد تویستِر

واژه Wicked Twister به معنای جادوگر شرور است. در این راید سرنشینان با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در یک شیب عمودی پیچ و تاب‌دار به جلو رانده می‌شوند و سپس با همان سرعت به جای اول بازگردانده می‌شوند و این روند چندین بار تکرار می‌شود.

فیوری ۳۲۵ (Fury 325)

فیوری ۳۲۵

واژه Fury به معنای خشم است و برای یک ترن هوایی که چندین رکورد را از آن خود کرده، نام مناسبی به نظر می‌رسد. Fury 325 که می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین ترن‌های هوایی جهان تلقی کرد، قادر است به سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت نیز برسد و ارتفاع آن در بالاترین نقطه ۹۹ متر است. این اعداد باعث شده این ترن هوایی لقب مرتفع‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی جهان را از آن خود کند. اگر می‌خواهید هیجان وصف‌ناپدیری را تجربه کنید، این ترن را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

منبع list25.com

دیدگاه