هزینه سفر به خرمشهر چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به خرمشهر چقدر است؟

خرمشهر از جمله شهرهای جنوبی ایران است که هزینه سفر به آن با توجه به قیمت‌ها، برای بسیاری از مسافران، مقرون به صرفه خواهد بود.

خرمشهر از جمله شهرهای استان خوزستان است که اولین و بزرگ‌ترین بندر ایران و خاورمیانه، پیش از جنگ تحمیلی ایران و عراق بوده است. هزینه سفر به خرمشهر با توجه‌ به قیمت‌های هتل، رستوران، حمل و نقل و دیدنی ها، در ارزان‌ترین و گران‌ترین حالت ممکن تفاوت چندانی نخواهد داشت و این امر باعث می‌شود تا مسافران بسیاری بتوانند از حداکثر امکانات موجود در این شهر بهره‌مند شوند.

خرمشهر

هزینه سفر به خرمشهر

از شهر تهران تا خرمشهر حدود ۹۴۰ کیلومتر است که می‌توان گفت طی کردن این مسیر با خودروی شخصی حدود ۱۱ ساعت زمان خواهد برد. هزینه بنزین خودروی شما برای این مسیر با توجه به نوع خودرو، میزان مصرف بنزین و استفاده از کولر  حدود ۱۱۰ تومان خواهد شد.

اگر قصد دارید تا مسیر تهران به خرمشهر را با قطار طی کنید، هزینه بلیط قطار شما حدود ۷۰ هزار تومان خواهد شد، که با تخفیف‌های اینترنتی تا ۵۶ هزار تومان نیز کاهش خواهد یافت. ایستگاه های قطار در شهر خرمشهر شامل شلمچه، گرمدشت، حسینیه و خرمشهر می‌شود و مدت زمان طی کردن این مسیر با قطار حدود ۱۸ ساعت خواهد بود.

از آنجایی که شهر خرمشهر دارای فرودگاه نیست، برای طی کردن مسافت تهران به خرمشهر با هواپیما، شما باید ابتدا به آبادان رفته و از آنجا به خرمشهر سفر کنید. هزینه بلیط هواپیما برای این مسیر، از ۲۵۰ هزار تومان شروع شده و تا ۲۹۰ هزار تومان ادامه دارد. همچنین شما می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در هزینه‌های این بخش صرفه جویی کنید. در نظر داشته باشید پیش از تهیه بلیط هواپیما از وجود تاکسی‌های مسیر آبادان به خرمشهر اطمینان حاصل کنید.

خرمشهر

متوسط هزینه اقامت در خرمشهر

شهر خرمشهر دارای هتل‌های یک ستاره تا سه ستاره است که هزینه اقامت در آن‌ها (یک اتاق دو نفره برای یک شب) حدود ۱۷۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. همچنین در این شهر، هتل‌هایی برای اقامت ۶ نفر، با قیمت ۵۰۰ تومان نیز وجود دارد.

خرمشهر

متوسط هزینه خورد و خوراک در خرمشهر

با توجه به اینکه شما می‌توانید در شهر خرمشهر از غذاهای محلی استفاده کنید، طیف هزینه خورد و خوراک شما می‌تواند متفاوت باشد. بدین ترتیب غذاهای محلی در بهترین رستوران‌های خرمشهر، می‌تواند تا ۵۰ هزار تومان هزینه داشته باشد و غذاهای ساده‌تر را می‌توان با حدود ۲۰ هزار تومان تهیه کرد. به یاد داشته باشید هزینه ذکر شده با سفارش پیش غذا، دسر و نوشیدنی افزایش خواهد یافت.

رستوران آقا بزرگ خرمشهر

هزینه حمل و نقل در خرمشهر

برای رفت و آمد درون شهری در خرمشهر، میانگین هزینه شما به ازای یک نفر در هر روز حدود ۵ هزار تا ۱۰ هزار خواهد بود. در صورت استفاده از اتوبوس‌های درون شهری این هزینه کاهش خواهد یافت.

خرمشهر

هزینه بازدید از دیدنی‌های خرمشهر

شهر خرمشهر دارای دیدنی‌های متفاوتی از جمله پل‌ها، تالاب‌ها، ساختمان‌های تاریخی و مساجد است که بازدید از تعدادی از آن‌ها به‌صورت رایگان میسر خواهد بود. شما می‌توانید بودجه لازم برای بازدید از دیدنی‌های خرمشهر را ۵ تا ۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر در نظر بگیرید.

خرمشهر

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در خرمشهر

سفر یک روزه به خرمشهر در ارزان‌ترین حالت ممکن برای دو نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. البته باید در نظر داشت که در  سفر به این شهر، هزینه رفت و برگشت و اقامت در هتل، شامل طیف گسترده‌ای از تفاوت قیمت‌ها نخواهد شد. اما از طرفی، هزینه خورد و خوراک می‌تواند بسیار متنوع و گسترده باشد. به همین دلیل، سفر یک روزه به خرمشهر در گران‌ترین حالت خود برای دو نفر، حدود ۷۰۰ هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

خرمشهر

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در خرمشهر

 با توجه به قیمت‌های ارائه شده از نرخ‌های موجود در خرمشهر، سفر ارزان سه روزه به این شهر حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه خواهد داشت. اگر شما تمایل داشته باشید تا در این سفر از غذاهای متنوع‌تر و دیدنی‌های بیشتری بهره‌مند شوید، این سفر تا یک میلیون هشتصد هزار تومان برای دو نفر نیز می‌تواند هزینه داشته باشد. همچنین، به یاد داشته باشید بودجه لازم برای خرید از بازار ماهی فروشان را به‌صورت جداگانه در نظر بگیرید.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه