بررسی شرایط تحصیل در 4 کشور پر طرفدار برای دانش آموزان و دانشجویان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بررسی شرایط تحصیل در 4 کشور پر طرفدار برای دانش آموزان و دانشجویان

برای دانشجویانی و دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، یکی از مهمترین مسائل، داشتن اطلاعات کافی در مورد کشورهای پذیرنده دانشجوی خارجی و همچنین مزایا و معایب آن‌ها است. 

برای دانشجویانی و دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، یکی از مهمترین مسائل، داشتن اطلاعات کافی در مورد کشورهای پذیرنده دانشجوی خارجی و همچنین مزایا و معایب آن‌ها است. این روزها تحصیل در چهار کشور آلمان، اتریش، کانادا و سوئد بین دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی اقبال بیشتری پیدا کرده است. ازاین‌رو امروز به بررسی اجمالی این چهار کشور جهت گرفتن ویزای تحصیلی میپردازیم.

تحصیل در اتریش

کشور اتریش جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد. شما به‌عنوان یک دانشجو در اتریش نه‌تنها از زیبایی‌های این کشور لذت می‌برید بلکه در دانشگاه هایی که بهترین گزینه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند، تحصیلات آکادمیک را شروع می‌کنید.

یکی از مزایای ????? ?? ????? محیط امن برای زندگی است؛ این نکته برای دانشجویانی که از کشورهای مختلف به قصد تحصیل سفر می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. وجود آرامش و امنیت در کشوری که قرار است مدتی را در آن تحصیل کنید، اهمیت بسیاری دارد. یکی از فاکتورهای اساسی جهت تمرکز بر مطالب درسی امنیت کشور محل تحصیل است. کیفیت زندگی در اتریش یکی از دلایل انتخاب این کشور برای دانشجویان است.

با مطالعهی تاریخ این کشور می‌توانید با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور آشنا شوید. فضای اجتماعی اتریش برای هر فردی جذاب به نظر می‌آید. وجود نمایشگاه‌های هنری، تئاتر ها، کنسرت‌ها، اسکی، پیاده روی و صعود در کوه‌های آلپ و همایش‌های علمی دست به دست هم داده‌اند که لذت دانشجویان و دانش‌آموزان را از محیط بیشتر کنند.

تحصیل در آلمان

یکی از مزایای گرفتن ویزای دانشجویی برای آلمان، امکان ورود و خروج نا محدود از آلمان حتی جهت سفر به کشورهای عضو شنگن است که این امکان صرفا با ویزای دانشجویی به‌راحتی صورت می‌گیرد. با توجه به طول دورهی ????? ?? ????? تعداد رفت و آمد به کشور‌های مختلف به وسیلهی ویزای دانشجویی به دلخواه دانشجو است.

در حال حاضر تعداد دانشجویان در حال تحصیل در آلمان از کشورهای مختلف دنیا که فقط به قصد تحصیل عازم این کشور شده‌اند نامحدود است؛ با این حال یکی از دغدغه‌های دانشجویان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی جست‌و‌جو برای شغل مورد نظر است. کشور آلمان این امکان را برای دانشجویان خارجی قرار می‌دهد که پس از پایان دورهی تحصیلی به‌مدت یک سال و شش ماه برای یافتن شغل مورد نظر در این کشور اقامت داشته باشند. این خبر خوشحال کننده‌ای برای تمام دانشجویان است؛ زیرا یکی از اهداف هر دانشجو برای تحصیل پیدا کردن، شغل و منزلت مناسب اجتماعی است که کشور آلمان این شرایط را برای دانشجویانی که دانشگاه‌های آلمان را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، فراهم کرده است.

اینک دانشجویی را فرض می‌کنیم که تحصیلات آکادمیک خود را در آلمان گذرانده و مدتی برای به دست آوردن شغل مورد نظر خود تلاش کرده است؛ اما پس از استخدام شدن در شغل مورد نظر چگونه می‌تواند، اقامت دائم در این کشور بگیرد؟ دانشجویان عزیزی که شغل مناسب خود را در این کشور پیدا کرده‌اند باید ۲۴ ماه در این کشور کار کنند. فرد در طول زندگی در آلمان باید مبلغی را به‌عنوان مالیات به دولت آلمان پرداخت کند تا شرایط دریافت Blue card را داشته باشد. دریافت این کارت جهت اقامت دائم در آلمان است. پس از دریافت این کارت به‌راحتی می‌توانید در این کشور اقامت دائم داشته باشید و به زندگی خود ادامه دهید.

تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است که قطعا چنین تجربه‌ای را نمی‌توان در هیچ‌ کجای جهان مشاهده کرد. یکی از خواسته‌های دانشجویانی که قصد ادامه‌ی تحصیل در خارج از ایران را دارند، تحصیل در یک محیط هیجان‌انگیز و شورانگیز است که قدرت و انرژی مضاعفی را برای موفقیت تحصیلی فراهم کند. جالب است بدانید که موسسات آموزشی سوئد این شرایط را در یک محیط کاملا هیجان‌انگیز فراهم می‌کند تا دانشجویان قدرت تمرکز و کار گروهی را به‌خوبی بیاموزند. مطمئنا این شرایط برای دانشجویان از ارزش زیادی برخوردار است؛ زیرا نمی‌توان همانند آن را در سراسر جهان پیدا کرد. در این فضای علمی فوق‌العاده جذاب و هنری، دانشجویان به کارهای نوآورانه و خلاقیت‌های علمی تشویق شده و از حمایت و پاداش برخوردار می‌شوند.

برای آموزش در محیط دانشگاه باید یکی از فاکتورهای اصلی که فضای رقابت و تشویق برای پیشرفت دانشجو است، رعایت شود. کشور سوئد این فضای فوق‌العاده تاثیرگذار را برای دانشجویان فراهم می‌کند و در عین حال تکنیک‌های نوینی برای یادگیری عملی ارائه می‌دهد. می‌توان گفت در هیچ یک از موسسات آموزشی نمونه‌ی مشابه این کار مشاهده نشده است و اکثراً اهمیت کار فردی بیشتر از کار گروهی است.

تحصیل در کانادا

یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور اقدام از طریق پذیرش تحصیلی و ????? ?? ?????? است؛ به‌طوری که دانش‌آموزان و دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل خود می‌توانند به‌صورت تمام وقت کار کنند و در نهایت اقامت این کشور را اخذ کنند. تحصیل به زبان انگلیسی یکی از بهترین ویژگی‌های تحصیل در کانادا  است.

امروزه کانادا از پیشگامان عرصه سرمایه‌گذاری در زمینه آموزشی و ارائه‌ی بورسیه تحصیلی برای تحصیل در کانادا است که به نوبه‌ی خود این امر موجب افزایش کیفیت موسسات آموزشی این کشور شده است؛ تا جایی که بنا بر آمار اداره مهاجرت کانادا، سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز از سراسر دنیا برای تحصیل و ادامه تحصیل در بیش از ۱۰ هزار رشته‌ی تحصیلی وارد کانادا می‌شوند.

بنا بر گزارش OECD، سیستم آموزشی کانادا از بالاترین سطح کیفی در دنیا برخوردار است. برای نمونه می‌توان به پنج مورد از معتبرترین مدارس دنیا در زمینه «کسب و کار» که همگی این پنج مورد در کانادا هستند اشاره داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه