بدترین تله های توریستی دنیا را بشناسید

مریم آقائی
مریم آقائی جمعه، ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
بدترین تله های توریستی دنیا را بشناسید

در بین شهرها و جاذبه‌های دیدنی دنیا، تعدادی از آن‌ها هستند که بیشترین تبلیغ در مورد آن‌ها شده است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این مناطق سفر می‌کنند؛ اما آنچه در واقعیت می‌بینند با آنچه تبلیغ شده، بسیار متفاوت است.

اگر اهل مسافرت باشید، حتما با شهرهایی که زیاد برای آن‌ها تبلیغ می‌شود و شهرهای بسیار شلوغی هم هستند، آشنا هستید. شهرهایی که تبلیغات‌شان بسیار با واقعیت‌شان متفاوت است و به گونه‌ای تله‌ی توریستی حساب می‌شوند. اگر به این شهرها سفر کنید، علاوه بر احساس استرس و نگرانی که همراه شما خواهد بود، احساس خواهید کرد بیشتر از آنکه چیزی به‌دست آورید، چیزهایی را از دست داده‌اید. هر چند اگر بخواهیم صادق باشیم، در بین این شهرها گزینه‌هایی هم وجود دارند که باوجود کاستی‌هایشان، واقعا ارزش دیدن دارند. در این مقاله ۲۵ شهر از شهرهایی که می‌توان آن‌ها را تله‌ی توریستی نامید، معرفی می‌کنیم.

۲۵. اهرام ثلاثه مصر، جیزه

تله توریستی

روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر برای دیدن اهرام ثلاثه مصر به جیزه سفر می‌کنند و به صحرای مصر می‌روند. هر چند راه‌هایی برای جدا شدن از شلوغی جمعیت وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از یک شتر یا تور هوایی هلی‌کوپتری در بالای اهرام از دیدن آن‌ها لذت ببرید؛ اما اگر بخواهید از نزدیک اهرام را ببینید، باید همراه جمعیت انبوهی بروید. مگر اینکه راه سخت‌تر و طولانی‌تر را انتخاب کنید و از سمت جنوبی صحرا به سوی اهرام بروید. این راه قدری دورتر اما خلوت‌تر است.

۲۴. کانکون، مکزیک

تله توریستی

کانکون در منطقه‌ای قرار دارد که تعدادی از بهترین سواحل دنیا در آن قرار گرفته است و زیرساخت‌های توریستی قدرتمندی دارد. بنابراین شما در سفر به این منطقه گزینه‌های دیگری غیر از کانکون هم خواهید داشت که بسیار بهتر از کانکون هستند. دو انتخاب شما می‌تواند ایسلا هالبوکس (Isla Holbox) و سلستون (Celestun) باشد.

۲۳. تاج محل

تله توریستی

در واقع هیچ رازی وجود ندارد، هندوستان کشور شلوغی است و تاج محل هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر فکر می‌کنید تاج محل مکان خلوتی است، باید بدانید که زیادی خوش‌بین هستید. با این حال اگر از ماجراجویی لذت می‌برید، می‌توانید از سمت دیگر رودخانه یامونا حرکت کنید و با دوربین‌تان یک عکس کامل از تاج محل بگیرید. هر چند  با انجام این کار مجبور هستید بوی بد فاضلاب را تحمل کنید؛ اما مکان بسیار خلوت‌تری را برای تماشای تاج محل انتخاب کرده‌اید.

۲۲. بازار ماهی سیدنی، استرالیا

۲۲

بازار ماهی سیدنی خود به‌عنوان جاذبه‌ی توریستی معرفی می‌شود؛ اما واقعیت این است که در این مکان هیچ کاری به جز خریدن ماهی با قیمتی بیش از قیمت معمول نخواهید داشت. حتی بندرگاهی که این بازار در آن قرار دارد هم مناظر زیبایی ندارد، چون توسط تعدادی کارخانه سیمان احاطه شده است.

۲۱. شهر قدیمی، پراگ

تله توریستی

یکی از پربازدیدترین مقاصد توریستی در اروپا خیابان سنگ‌فرش پراگ است که همواره مملو از توریست‌هایی است که برای دیدن بخش قرون وسطایی شهر به آنجا آمده‌اند. اگر شما هم از این دسته هستید، برای اینکه زیاد با شلوغی برخورد نکنید بهتر است از رودخانه ولاتوا (Vlatva) عبور کنید و به پارک‌های سمت مخالف آن برسید. در این صورت منظره‌ی زیباتری از این قسمت شهر خواهید دید و بهتر هم متوجه می‌شوید که چرا به این شهر لقب شهر هزار مناره داده‌اند.

۲۰. شهر ممنوعه، پکن، چین

تله توریستی

ساختمان امپراتوری چین در واقع تشکیل شده از بیش از ۱۰۰۰ ساختمان و در لیست محبوترین مکان‌های توریستی هم قرار دارد. ورود به این محل برای چند قرن ممنوع بوده است و به همین دلیل به نام شهر ممنوعه شناخته می‌شود؛ اما امروزه ورود به آن امکان‌پذیر است و حتی قهوه‌ فروشی‌های معروف هم در آن شعبه دارند. اگر می‌خواهید در خلوت‌ترین حالت از این مکان بازدید کنید، ۳۰ دقیقه قبل از گشایش آن در محل حضور داشته باشید و بازدید خود را از بزرگ‌ترین قسمت‌ها شروع کنید.

۱۹. خیابان ستاره‌ها، هنگ کنگ

تله توریستی

خیابان ستاره ها هنگ کنگ تله‌ی توریستی است که در سال ۲۰۰۴ توسط چینی‌ها ساخته شده است. در این مکان شما مغازه‌های سوغات فروشی زیادی خواهید دید؛ اما جذابیت این مکان به دلیل مجسمه‌ی بوروس‌لی در حال مبارزه است. اگر شانس بیاورید و در زمان خلوتی آنجا باشید، می‌توانید از مناظر زیبای لنگرگاه لذت ببرید.

۱۸. نوتِردام، پاریس

تله توریستی

اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید به این ساختمان نمادین نروید. تنها در کلیسای ساختمان نوتردام کمی آرامش وجود دارد. شاید بهترین راه برای دیدن این مکان در طی یکی از سرویس‌های دوره‌ای آن باشد.

۱۷. برج کج پیزا، ایتالیا

تله توریستی

بسیار عجیب است که سازه‌ای با این معماری ضعیف این همه سال دوام بیاورد؛، اما آیا این مسئله ارزش این را دارد که با جمعیت عظیمی همراه شوید و در شلوغی برج پیزا را تماشا کنید؟ اگر به نظرتان ارزشش را دارد پس خودتان را آماده کنید که ۱۵ یورو بلیط بخرید و در یک صف طولانی بایستید تا بتوانید به بالای برج بروید، نگاهی به پایین بیندازید و سپس به پایین برگردید.

۱۶. بِنوآ، اندونزی

تله توریستی

هر چند به نظر می‌اید این بندر مکان زیبایی باشد؛ اما نگذارید تبلیغات شما را فریب دهد. آب نزدیک این محل بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که در تبلیغات می‌بینید و ماهی کمتری هم در آن وجود دارد. علاوه بر این باید زمان زیادی را برای گذر از میان شلوغی بگذرانید.

۱۵. باغ رحمت، تِنِسی

تله توریستی

با اینکه باغ رحمت ارزان‌ترین جاذبه‌ی دیدنی خانه قدیمی الویس (Elvis) است، حدود ۳۰ دلار هزینه دارد و جذابیتی هم نخواهد داشت. اگر از طرفداران سرسخت اینگونه مکان‌ها نیستید، بهتر است از دیدن آن صرف‌نظر کنید.

۱۴. برج ویلیس، شیکاگو (Willis tower)

تله توریستی

برج ویلیس که پیش از این به‌عنوان برج سیرز (Sears) هم شناخته می‌شد، فقط بسیار بسیار بلند است و وقتی به بالای آن برسید، تنها می‌خواهید از این همه تلاشی که کرده‌اید بهترین بهره را ببرید و در نتیجه تلاش می‌کنید یک عکس بسیار خوب بگیرید.

۱۳. والت دیزنی، اُرلاندو (Walt Disney World)

تله توریستی

اگر واقعاً عاشق دیزنی هستید و تا به حال هم به شهربازی نرفته‌اید، ممکن است پس از بازگشت از والت دیزنی ورلد احساس خوبی داشته باشید. چون غیر از شلوغی بسیار زیاد این شهربازی، قیمت‌ها هم بسیار بالاست، مخصوصاً قیمت خوراکی‌ها.

۱۲. استون هنج، انگلستان

تله توریستی

اگر تصمیم دارید برای دیدن استون هنج سفر کنید یادتان باشد حتماً با خودتان دوربین دو چشمی بیاورید؛ چون به دلیل مدیریت خاصی که بر آن وجود دارد، با بلیط معمولی نمی‌توانید خیلی به آن نزدیک شوید. اما اگر تاریخ‌دان یا تاریخ شناس هستید، ارزشش را دارد.

۱۱. آبشار نیاگارا

۱۱

رزوگاری آبشار نیاگارا به‌عنوان گذرگاهی رمانتیک تصور می‌شد؛ اما رشد ناگهانی و تجاری سازی آن در کنار زیرساخت‌های توریستی  که برای آن فراهم شد (مخصوصاً در سمت کانادایی آن)، باعث شده عده‌ای دیوانه‌وار علاقه‌مند دیدن آن شوند. اما امروز حتی پارکنیگ و ایستادن در صف طولانی برای دیدن آن هم عذاب‌آور است.

۱۰. ساختمان امپایر استیت (Empire state building)

تله توریستی

برج امپایر استیت هم مانند برج ویلیس بیشتر با تلاشی برای بالا رفتن از پله شباهت دارد تا جاذبه‌ی توریستی. البته اگر بتوانید در خلوت‌ترین زمان به دیدن این برج بروید، تماشای شهر از بالای این برج بسیار بلند، تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی است.

۹. قایق سواری در کانال‌های ونیز

تله توریستی

شاید این نوع قایق‌سواری رمانتیک به نظر برسد؛ اما در واقع خالی‌کننده‌ی کیف پول شما است و یک قایق سواری ۴۰ دقیقه‌ای با این قایق‌ها، تا حدود ۱۱۰ دلار هزینه خواهد داشت. اگر همیشه آرزوی سفر به ونیز را داشته‌اید، بهتر است از دیدن مناظر داخل شهر لذت ببرید.

۸. سنگ بلارنی، ایرلند

تله توریستی

بر اساس یک سنت ایرلندی گفته می‌شود که بوسیدن سان سنگ باعث ایجاد فصاحت سخن و خوش زبانی در فرد می‌شود. هر چند تاریخی که در پس‌زمینه ی این سنت وجود دارد، می‌تواند برای یک علاقه‌مند به تاریخ جالب باشد؛ اما در نظر داشته باشید که باید مدت زیادی در یک صف طولانی بایستید تا لب‌های خود را بر سنگی بزنید که آغشته به بزاغ دهان میلیون‌ها نفری است که پیش از شما آنجا بوده‌اند!

۷. نانجینگ دونگ لو، شانگهای (Nanjing Dong lu)

۷

خیابان نانجینگ شانگهای معمولاً به‌عنوان بهترین مرکز خرید در چین شناخته می‌شود؛ اما بهتر است این تبلیغات باعث گمراهی شما نشود. این خیابان قبلاً تاریخی بوده است؛ اما در حال حاضر مملو از فروشگا‌ه‌های برندهایی است که در همه جای دنیا وجود دارند.

۶. مرکز توکیو، ژاپن

تله توریستی

مرکز توکیو که در بزرگ‌ترین منطقه‌ی شهری دنیا قرار دارد محلی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است؛ اما بخش‌هایی از آن ارزش دیدن دارد. می‌توانید بخش‌های اوگیکوبو (Ogikubo)، آساگایا (Asagaya) و یا بخش‌های بیرون شهری یاماناشی را برای دیدن انتخاب کنید.

۵. موزه‌ی جنگ وینستون چرچیل، لندن

۵

هر ساله و در نتیجه ی تبلیغات بزرگ تعداد زیادی از مردم برای دیدن مجسمه‌های غیر واقعی این موزه به اینجا می‌آیند. باعث تأسف است که اشیا و بخش‌های واقعی مربوط به جنگ جهانی دوم، از جمله سنگر واقعی چرچیل در گوشه‌ای قرار داده شده است.

۴. آبشار رودخانه دان (Dunn’s River Falls)، جامائیکا

4

هرچند  آبشارهای این منطقه زیبا هستند اما بخش زیادی از جذابیت آن‌ها در نتیجه‌ی حضور جمعیت زیاد از بین رفته است چون صدها نفر به وسیله‌ی کشتی‌های تفریحی وارد جنگل می‌شوند و سپس از طریق جنگل به آبشار رودخانه دان می‌رسند. علاوه بر این راهنمای توریست‌هایی که مصرانه می‌خواهند در ازای دریافت وجه شما را راهنمایی کنند، بسیار آزاردهنده هستند.

۳. میدان سن مارکو، ونیز (St. Marco)

تله توریستی

شاید شلوغی همیشگی میدان سن مارکو به دلیل کم بودن خشکی در ونیز باشد؛ اما اگر به هر دلیل دیگر هم هست این میدان همواره مملو از جمعیت است، هم انسان‌ها و هم کبوتران.

۲. برج لندن

تله توریستی

برج لندن حدود ۱۰۰۰ سال پیش به منظور نگهداری طولانی مدت مردم در آن ساخته شد؛ اما امروزه فعالیتی متضاد آن انجام می‌دهد. مشهورترین جاذبه‌ی این برج دیدن جواهرات سلطنتی است؛ اما به یاد داشته باشید که شما بیشتر وقتتان را در صف خواهید گذراند تا بتوانید تنها یک لحظه آن‌ها را ببینید. شاید راه بهتر این باشد که از حدود ۲ ماه قبل بلیط خود را تهیه کنید و طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید مراسم کلید را تماشا کنید.

۱. میدان تایمز، نیویورک

تله توریستی

با اینکه میدان تایمز چیزی جز یک چهارراه که پر شده از تبلیغات با چراغ‌های نئون، نخواهد داشت؛ اما با این حال شلوغترین پیاده‌روها را دارد. بنابراین اگر قصد دیدن آن را دارید، مانند بسیاری از مواردی که در لیست گفته شد، بهتر است ساعات اولیه‌ی صبح را انتخاب کنید که بتوانید در حالت خلوت‌تری آن را ببینید.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه