ورشو، شهری تمام عیار برای سفر پاییزی

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
ورشو، شهری تمام عیار برای سفر پاییزی

ورشو، پایتخت لهستان و همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور است. به‌طور کلی این شهر دارای آب و هوای سرد و معتدلی است، اما بهترین زمان سفر به ورشو، فصل پاییز و بهار است.

لهستانی‌ها معتقدند که ورشو دارای پاییز طلایی است، اما چرا این لقب زیبا را به آن داده‌اند؟ تمامی طبیعت زیبای شهر به نارنجی و زرد تغییر رنگ داده و در کنار آسمان آبی،تضاد فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند. البته سفر پاییزی امسال می‌تواند علاوه بر جذابیت پاییز، دلیل دیگری هم داشته باشد. در تاریخ ۱۱ نوامبر، صدمین سالگرد استقلال کشور لهستان جشن گرفته شد.

کجا بمانید

ورشو

هتل بریستول (Hotel Bristol) یکی از هتل‌های قدیمی و جاذبه‌های گردشگری ورشوی لهستان است که دستور ساخت آن در سال ۱۹۰۱ توسط پادروسکی (Paderewski) پیانیست و آهنگساز معروف لهستانی که در راه به دست آوردن استقلال و آزادی تلاش زیادی کرده بود، صادر شد. پادورسکی در سال ۱۹۱۹ به پاس زحمت‌هایی که در این راه متحمل شد، عنوان نخست‌وزیری را دریافت کرد. این هتل قدیمی، هنوز هم دارای زرق و برق بی‌نظیری است.

اگر می‌خواهید در مکانی ارزان‌تر در همان مرکز شهر اقامت داشته باشید، هتل ایندیگو (Hotel Indigo) را پشنهاد می‌دهیم که به طرز ماهرانه و منحصر‌به‌فردی در یک ساختمان قدیمی قرار دارد.

کجا قدم بزنید

ورشو

از مقبره سربازان نا‌شناس (Tomb of the Unknown Soldier) شروع کنید، جایی که یاد و خاطره سربازان هنگام جنگ با نازی‌ها زنده نگاه داشته شده است. جایی که توسط دولت‌مردان برای ادای احترام درست شده و مردم با روشن کردن شمع، همواره به یاد آنان هستند. سپس از ساختمان متروپولیتن (Metropolitan) که یکی از آثار نورمن فاستر است، بازدید کنید. در ادامه بازدید از خانه اپرای ملی نئوکلاسیک (neoclassical National Opera House) و شهر قدیمی را هم فراموش نکنید. قلعه سلطنتی سرخ که در ابتدای خیابان سنگ‌فرش شده‌ای قرار دارد که به میدان بازار می‌رسد. در طول مسیر خانه‌های رنگارنگی خواهید دید که در جنگ جهانی دوم به شدت مورد تخریب قرار گرفتند، اما مجدد بازسازی شده‌اند. همچنین در این مسیر می‌توانید از خانه‌ای که ماری کوری در آن متولد شده و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است هم بازدیدی داشته باشید.

اینجا را ببینید

ورشو

خاطرات شوپن (Chopin) را در همه جای ورشو می‌توان دید و حس کرد. شوپن یکی از تاثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجسته پیانو بود که در پاریس درگذشت، اما قلب او به وصیت خودش به لهستان آورده شد و تا به امروز در کلیسایی مقدس از آن نگهداری می‌شود. برای اینکه بتوانید با این استعداد برجسته موسیقی بیشتر آشنا شوید، از موزه فردریک فرانسوا شوپن بازدید کنید.

بازدید از این را هم فراموش نکنید

ورشو

کاخ علم و فرهنگ  واقع در ورشو، کاخی ۴۲ طبقه است که حضور اتحاد جماهیر شوروی و روز‌های کمونیستی را یادآوری می‌کند. گشت و گذار در این کاخ به بازدید‌کنندگان امکان سفر به سال‌های دور در ورشو را می‌دهد و یاد و خاطرات گذشته را زنده می‌کند.

کجا خرید کنید

ورشو

جواهر و عطر لهستان بسیار معروف است، پس حتما برای خرید سوغاتی به فروشگاه‌هایی که دارای جواهر و عطر است، مراجعه کنید. برای خرید عطر فروشگاه Ulica Mokotowska و برای خرید عطر بهترین مکان MO 61 است.

غذا چی بخورید

ورشو

غذا‌های لهستانی که در بیشتر ترکیب آن‌ها گندم سیاه و قارچ‌های وحشی دیده می‌شود، بسیار خاص و محبوب هستند. بهتر است برای خوردن یک ناهار در ورشو حدود ۱۵ دلار کنار بگذارید.

و در نهایت این را فراموش نکنید

ورشو

لهستان دارای تاریخی غنی و پربار است، پس وجود قدیمی‌ترین موزه‌های جهان در آن اصلا عجیب نیست. متوسط هزینه ورودی موزه‌ها حدود ۲٫۲۵ پوند است.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه